Lille trick til solo nightgame - befriend the AFCs

Åbnere, rutiner, gambits.

Lille trick til solo nightgame - befriend the AFCs

Indlægaf A tall dark stranger » lør 21. jan 2012 01:46

Det svære ved solo nightgame er at holde downtime så lav som muligt - helst max 5%-10%. Downtime = den tid man ikke er i et set. Det fucker state og social proof.

Downtime kommer f.eks. hvis et set går og man ikke kan se et andet man gider - så man bare sidder der med sin øl.

Det ideelle er at være i HB10-sets konstant. Det kan bare ikke altid lade sig gøre - ikke for mig endnu i hvert fald

Jeg har fundet en lille ting der hjælper.

Jeg åbner tidligt et AFC-set med 4-5 fyre i det. 100% AFCs skal de helst være. Tror det er bedst uden HBs, men er sikkert lige meget.

De er som regel glade for at have nogen at snakke med, da man også reducerer DERES downtime - og de føler sig måske lidt mere fest-agtige ved at ha nye mennesker i deres sets.

De sidder tit det samme sted hele aftenen, så jeg bruger det som en "base camp" og vender tilbage til dem imellem sets - al downtime bruges der. Så man hele tiden bliver set snakkende med nogen. Bedre for ens state end at sidde alene. Det er rart at kunne slappe af imellem sets med lidt fodboldsnak.

Får man AFCs ind i ens sets?

Næ. Jeg har åbnet HBs mens jeg var INDE i AFC-settet - de lader mig have dem helt for mig selv. De har enten kærester eller AA.

Hvis jeg går fra settet for at finde en HB gør man det bare - og de kommer ikke hen og bryder ind.

Jeg åbner HB og starter samtalen med et helt nye emne og forlader min samtale med AFC - så AFC ikke har en "vej ind", men SELV skal bryde ind i samtalen, hvilket han ikke tør - hans AA er din ven!. Jeg tror ikke man skal åbne med noget der lukker ham ind hvis man ikke vil have ham ind i settet. Det kan også være meget sjovt at have dem med - det må man selv om.

Man kan også manøvrere lidt med stolene og vende ryggen halvt imod ham. De går tit indenfor 30 sek hvor man åbner HB.

Man skal lige være ops på naturals i settet. De gange jeg har brugt AFC-sets har jeg siddet der et kvarters tid før jeg åbner HBs - så jeg har haft tid til at være sikker på de var certificerede AFCs.

Enjoy!

(gammel TGO post)
A tall dark stranger
Fætter kanin

Tilbage til Teknikker og taktikker