Kvalificering, Jffffi style (Credit Jffffi)

Åbnere, rutiner, gambits.

Kvalificering, Jffffi style (Credit Jffffi)

Indlægaf Glow » fre 27. jan 2012 00:12

Kvalificering

Kvalificering er et af de mest fantastiske værktøjer indenfor PU i mine øjne. Du viser hurtigt du har standarder og ikke bare går efter alt med bryster og en puls. Det er en fantastisk [let] måde at forcere IOIs. Du kan bruge det til at vise dine værdier og sætte rammerne for hvad du accepterer. Det giver dig en grund til at ville lære mere omkring hende og endnu bedre, giver det hende en grund til at tro du ikke bare tænker på hendes kønsorganer. Nu tænker du sikkert; "Jamen skal jeg ikke vise hende jeg er en rigtig mand og er ved hvad jeg vil have?". Ja og nej. Du skal vise hende du er en mand, ikke fortælle hende det og vise hende at du gerne vil have sex, men kun hvis hun er cool nok da sex er noget din status bare sikrer sig for dig.

Den mest sikre måde er at vente med at kvalificere hende til hun er komfortabel omkring dig da det breaker rapport, jf. min game model.

Så lad os gå igennem lidt eksempler med en "stille type / party pige" qualifier.

Kropssprog:

Når man vil kvalificere hende er det en god ide at pludselig smide en pause i samtalen. Man skaber et vakuum og opmærksomheden / presset hviler på ens skuldre, hvilket i sig selv er en mindre DHV at håndtere det. Et ekstra touch kan være at tage din hånd op når du siger "Vent lige lidt".

JF: [tilfældig snak]
HB: [svarer]
JF: Vent lige lidt.

Du har nu (forhåbentligt) hendes fulde opmærksomhed. Du kigger på hende med et let afvisende blik og muligvis rent faktisk tager et skridt væk fra hende. I hvert drejer du dit kropssprog væk fra hende sådan at du viser hende at du rent faktisk overvejer at forlade hende / slutte samtalen. Hvis du indtil nu har formået at holde en interessant, venlig og IOI-fyldt samtale så VIL hun give dig et svar som hun forventer tilfredsstiller dig og dermed vinder din interesse tilbage. Faldgruppen er selvfølgelig så at hvis du ikke har formået det så vil hun tage det som en afvisning og nok selv tage afstand fra dig. Derfor i starten vent til samtalen flyder godt. Det fantastiske er dog at denne 'metode' kan benyttes igen og igen i samme samtale.

JF: Du er vel ikke sådan en stille pige, vel?

Bemærk den meget ledende afslutning, "vel?". Hun ved nu præcis hvordan hun skal genvinde min opmærksomhed. Igen et mindre trick er at pege på hende når man kvalificerer hende. Eller et udtryk der siger "Tja, siden der ikke er noget bedre må jeg vil klare mig med dig."

HB: Åh, ehm nej, det synes jeg ikke. Elsker at møde nye mennesker!
JF: Godt. Jeg er selv helt vild med at være social. Adfærdspsykologi og den sociale dynamik interesserer mig ret vildt.
HB: Åh ja, sådan noget er vildt interessant! Elsker at være social også! Bla bla bla ...

"Godt" er en let måde at vise hende du billiger hendes svar. Hun bestod. Reward yderligere med kino. Det vigtigste er nu at du vender dit kropssprog tilbage mod hende. Du VISER hende at hun bestod, men først EFTER hun rent faktisk bestod. Du vender dig tilbage når hun er igang med sit "bla bla bla" for der er hun igang med at projicere netop den værdi du kvalificerede hende på. Derfor er det vigtigt du genoptager interessen i samtalen, siden den kvalitet er vigtig for dig. Det der sker på et meta-niveau er at hun viser hun køber ind i din realitet siden hun kvalificerer sig til dig og dermed tilpasser sig.

Advanceret kropssprog:

Approach med et kvalificerende kropssprog, mål hende op med øjnene og lav et par "hmm" og "tja". Elevatorblik og et lettere forvirret udtryk i ansigtet, sådan lidt "Ved ikke heeeelt..". Overdøv kropssproget og kommuniker at "Det er mig der vælger her" til hende. Så virker det perfekt. Først derefter åbner du munden og siger:

JF: Okay.

Okay er den første reward. Du har målt hende op og valgt at starte en samtale med hende fordi hendes YDRE skønhed tiltalte dig. Du er endnu ikke fuldt ud til freds og smider derfor en tilfældig åbner for at videreføre samtalen. Dit kropssprog vender ikke 100% imod kvinden på dette tidspunkt da du ikke udelukkende dømmer på ydre, men også indre værdier. Det er det hun skal til at bevise nu - at hun har en passende personlighed.

JF: [Random åbner]
HB: [Engagerer sig 100%]

Hun IOI'er dig ved at engagere sig så meget. Hvis du gør dette rigtig er der massiv attraction fra hendes side inden for sekunder og som Barney Stinson proklamerer sker attraction inden for sekunder. Det her kræver øvelse så du vil nok få en masse blandet svar i starten!

Det verbale:

En benhård måde at kvalificere på kan være: "Jeg dater kun piger der... XYZ". Jeg vil anbefale først gøre det lidt senere i samtalen og først bruge nogle lettere statements såsom; "Jeg bryder mig ikke om når kvinder gør.. XYZ".

Det kan fx bruges når hun begynder at forklare en kvalitet du ikke bryder dig om:

HB: "Åh jeg elsker bare at være derhjemme, fester stort set aldrig mere og sådan."
JF: Vent *Op med hånden*. Går du aldrig til fester?

Mit stemmeleje kommunikerer noget ala; "Vent lige 2 sekunder! Det du lige sagde gør at jeg nok ikke vil fortsætte den her samtale".

HB: Ej altså, går da til fester og sådan [leder efter et svar der tilfredsstiller mig].. Bruger altså ikke hele weekenden på sofaen!

Når hun så prøver at kvalificere dig eller på anden vis prøver at bygge rapport ved at spørge ind til dine værdier har du forskellige valgmuligheder.

HB: "Er du så udelukkende en sofa-type?"
JF: "Nej. Faktisk så elsker jeg at møde nye mennesker."
HB: "Heller ikke mig, jeg elsker faktisk istedet at... bla bla bla"

Skal siges uden at hænge i samtalen. Du markerer straks dine personlige værdier og hun tilpasser sig dig igen.

HB: "Elsker du så at gå i byen?"
JF: "Åh ja! Jeg elsker at være social, men problemet er at der er 100 fyre og 10 piger, men ingen af dem tør rigtig, så jeg skal nærmest wrestle mig igennem tilfældige fyre for bare at SNAKKE med nye mennesker.
HB: "Jeg ved præcis hvad du snakker om!"

Du kommunikerer værdi over andre mennesker og at du har standarder igen - nærmest lidt C/F.

Interview-stil:

Det er en lidt aparte stil, men det virker. Husk igen at lade dit kropssprog fortælle når du er skuffet over hendes svar og re-engager dig ikke 100% indtil hun har bevist værdien overfor dig. Det viser massiv standard da du kommunikerer så hurtigt de værdier du ønsker i en pige og det skyder attraction igennem loftet.

JF: "Er du en pige man kan have det sjovt med?"
HB: "Ja min venner siger altid jeg er noget af det sjoveste de kender, bla bla"
JF: "Godt. Du fester ikke meget, vel?"
HB: "Nej nej, jeg er mest til at være hjemme!" (Her diskvalificerer hun sig selv, uden at hun ved det pga. det ledende "vel?")
JF: Nå. Jeg elsker ellers at feste (takeaway med kropssprog).
HB: "Oh, men jeg går da også til fester og sådan!"
JF: "Alright, hmm. Er du så vild med at rejse?"
HB: "Ja jeg elsker at rejse pga. kulturen, sproget og bla bla bla"
JF: "Fedt nok! Jeg elsker det mest pga. bla bla"
HB: "Åh ja, det er også fantastisk!"
JF: "Hvad så med XYZ?"

Sådan fortsætter det. Eskaler (isoler, #-close, k-close osv.) når hun har fortjent det.

Rewards:

Ved hjælp af at rewarde viser du hende at du rent faktisk værdsætter 1) at hun investerer i samtalen og 2) at du er glad for de værdier hun har. Derfor føler hun har hun har FORTJENT eskaleringen og framet er derfor at hun jagter dig.

Dette er utrolig godt for interaktionen. Det er nu at hun jagter dig. Det gør det både lettere for dig da hun, højst sandsynligvis, ikke er vant til at fyre ville fravælge hende da hun normalt er noget af det hotteste hotte og derfor kan frit vælge i mellem alle bejlerne.

Her kommer endnu en lille genialitet: Reward hende med din liderlighed!! I stedet for bare at sige "Fedt!" og give udtryk for at du kan lide det, så rent faktisk giv hende seksuel opmærksomhed:

JF: "Hvad kan du godt lide at lave hvis du bare skal have det super sjovt?"
HB: "Jeg elsker at lave sneboldskamp i sneen, det er så fantastiske minder!"
JF: "Årh, jeg er så glad for du er cool, det tænder mig virkelig meget!"

Andre ting kan være sådan noget som "Ej, hotte piger plejer ikke at være så cool!". Du tilkendegiver at du er vant til hotte piger, men at du har været lidt skuffet, så du er oprigtigt glad for at hun er cool! I den mere playfulle afdeling kan siges ting som; "Stop med at være cool, du tænder mig jo *dask på skulderen*". Hun begynder og tilpasse sig din realitet, mens at i gengældende tænder hinanden.

På et lidt mere advanceret niveau (og det kræver virkelig god kalibrering til situationen!) kan du begynde at komplimentere hendes udseende når hun har følelsen af at du er der pga. hendes "coolness"; "Fedt at en cool tøs som dig holder sin røv i så god form!".
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Tilbage til Teknikker og taktikker