Guide til - Sexy Smalltalk

Åbnere, rutiner, gambits.

Guide til - Sexy Smalltalk

Indlægaf Domino » man 6. feb 2012 01:07

SEXY SMALLTALK - en undervurderet "teknik" ...

Disclaimer:
Denne artikel er skrevet af Slightly Undercover, som var aktiv på det gamle forum. Hun har skrevet en masse posts, som jeg synes er synd er gået i glemmebogen. Jeg har heldigvis adgang til en del af dem stadigvæk, så vil prøve at smide de fleste op her. Hendes posts er generelt meget teoretiske, men stadig yderst nemme at følge.

"Åbnede HB9 med X-oppionion-opnener, blabla flufftalk - isolerede, kinoeskalerede, mere flufftalk, K-close, og så skred hun hjem - hvad gik der galt ?"

Ok, helt så karrikerede eksempler er der (heldigigvis) ikke så mange af, men ikke desto mindre er "bla-bla" den måde en samtale meget ofte gengives på, når der ønskes input omkring en konkret interaktion.

Mit standardsvar: "Du glemte at LYTTE !"

Tænker du, at "flufftalk" eller "smalltalk" enten er noget man bør undgå som pesten, eller i bedste tilfælde bare er et stadie på vej mod F-close, der helst skal overståes hurtigere end man kan nå at sige "lets just be friends"... Så læs med her.

Og ja, brugt forkert kan smalltalk helt sikkert lande dig i den frygtede LJBF-zone, men det er ikke fordi smalltalk i sig SELV er noget skidt.

Næh, det handler om HVORDAN du bruger det.

Brugt rigtigt, er "smalltalk" det stærkeste kallibrerings-kort du overhovedet kan have på hånden. Og brugt rigtigt, er smalltalk:

• Rapport-building
  • Sexuel eskalering
  • Kvalificering af target
  • Eliciting values
  • Roleplay
  • Prizing
  • DHV

Vi kan bruge ovenstående smarte ord til at beskrive hvad der sker i en samtale der er baseret på "small-talk" - men i bund og grund kan det koges ned til én eneste simpel ting:

Det handler om at have det sjovt.

Kvinder elsker at have det sjovt. Kender du sangen "Girls just wanna have Fun" af Cyndi Lauper (den gamle punkertøs) ?

Det er PRÆCIS det.

Sålænge en pige/kvinde har det sjovt - så er det absolut SIDSTE hun tænker på, at stoppe interaktionen. Nu siger jeg “sjovt”. Ikke som i “haha-lagkage-klovnekast”-sjovt eller brovte-prolle-bøvse-sjovt. Og slet ikke bidende sarkasme-sjovt.

Playful - nøglen til at være sjov

CF (“Cocky & Funny”) er én måde at være playful på. For meget “cocky” =arrogant, for meget “funny” = gøgler.
Balancen er vigtig. Og ja, “cocky” er et flertydigt ord.

Overgangen til mere intim interaktion sker nærmest "seamless", når smalltalk bruges rigtigt.

Eskalering er sker naturligt, fordi hun ØNSKER at der skal eskaleres ...

Tilgengæld kan du være jævnt sikker på IKKE at close, såsnart du forsøger dig med at "bygge deep rapport" ved at "tale seriøst" og derved få hende til at kigge sig omkring efter ham der fik hende til at fnise ukontrolleret for bare femten sekunder siden ...

Der er nemlig smalltalk - og så er der SEXY smalltalk.

(Hvad dælan hedder egentlig "smalltalk" på dansk ?)

Nu tænker du kanske: "jajaja - er det ikke bare et andet ord for comfort-building ?"

Nej. Du kan selvfølgelig godt tænke "nu bygger vi comfort" - mens der snakkes om løst og fast uden det dybe indhold, det er bare en dårlig strategi, fordi du derved ikke er 100% tilstede i interaktionen => less fun.

Attraction -> Comfort -> Seduction modellen er en fin FORKLARINGS-model, men det er KUN en model. Det er hverken en metode eller en teknik ...

"Comfort-building" er sådan sét heller ikke en teknik - det er bare et ord for hvad der sker, når vi går fra at være fremmede til at være ikke-fremmede.

Smalltalk er det vi kalder det, når vi snakker med en kollega / klassekammerat på gangen. Når vi står og hænger i køkkenet til en fest - når vi "skal lære nye mennesker at kende", hvadenten det er i skole, på arbejde til sport eller noget helt femte.

Samtaler der tilsyneladende ikke har nogensomhelst anden funktion end bare at etablere en form for løs kontakt. Eller bare at "pass time".

Hvordan er det anderledes fra den indledende fase i PU ?
Ikke synderligt - bortset fra, at du jo nok ikke satser på at laye din moster Emil til familiefesten ;-)

Smalltalk er en måde at connecte på.

At vedligeholde en allerede etableret kontakt eller at etablere en NY kontakt. Det kan du gøre med eller uden en seksuel subtekst. Men lægger du ud med at smalltalke UDEN seksuelle undertoner, er det forbandet svært pludselig at "skifte frame". Sagt på en anden måde:

Starter du en samtale uden den fjerneste form for seksuel IOI, er det lidt ligesom at skubbe en våd ko op ad en vandrutsjebane, når du så endelig beslutter dig for at "få samtalen over i et seksuelt frame". Jeg siger ikke at det er helt umuligt. Bare dumt. Og egentlig også pænt sært, når du tænker over det ...

HAR du derimod allerede sat en seksuel frame for samtalen, er det kun et spørgsmål om hvorvidt der er basis for at eskalere derfra.
Og det er der, hvis pigen har det så sjovt, at hun vil gøre ALT for at interaktionen ikke stopper ...

Så hvad ER "sexy smalltalk" ?

Har du nogensinde været i en samtale, der ligesom bare havde et helt naturligt "flow" - og uden du kunne huske præcist hvad der blev sagt - pludselig så kyssede I ? Har du nogensinde undret dig over, hvordan kvinder kan tale i timevis om "ingenting" ?

Sexy smalltalk er præcis det.

At tale om INGENTING.

Hvad fanden er der nu sexet ved at tale om Ingenting ? Var det ikke noget med, at man skulle fortælle historier og ankre positive følelser og DHV'e, og negge og push/pulle og - ?

Jo. Det er i princippet alt det der foregår, IMENS man taler om "Ingenting".
Eller "småting". = Smalltalk.

Ved at kunne tale om "ingenting" demonstrerer du nemlig præcis ALLE de værdier som kvinder mere eller mindre bevidst kigger efter. Ved at kunne tale om "ingenting" viser du, at du er lige dele:

• Opmærksom
  • Playful
  • Spontan

Det er i realiten de eneste tre grundlæggende værdier som alle kvinder kan blive enige om.

Spontan + playful + opmærksom = sexet.

Det handler om at gribe øjeblikket og lege videre med det, undgå at falde i den fælde der hedder "at holde emnet". Det kan være ENORMT fristende, hvis en pige fx har snakket om hvorfor hun elsker manga, at blive VED med at hive samtalen tilbage til manga. Eller sko. Eller ferier - eller heste .. eller ... - Fordi der ved du jo, at du er "på sikker grund", da du jo har luret, at dette emne gør hende glad at tale om.

Så har man jo vist "opmærksomhed", ikke ? Jo, men det bliver samtalen ikke nødvendigvis sjovere af. Man kan sagtens tale om mangaheste i timevis - sålænge der sker spontane afstikkere til alt muligt andet, og "mangaheste" bare er en slags call-back til den indledende flirt.

Dvs din opener, og det hun har givet dig af informationer umiddelbart efter den. Lad os sige, at du har åbnet HB med lange støvler, ved at spørge om om hun kommer direkte fra et dressur-stævne. Det synes hun var sjovt, men svarer selvfølgelig "nej" - og tilføjer "- jeg har faktisk aldrig gået til ridning".

Så har du måske drillet hende med, at hun garantere er typen der havde ALLE udgaver af "My Little Pony". Og at en "rigtig hest" - altså én der ikke er lavet af plastic, kan hun nok slet ikke håndtere ...

Er My Little Pony forresten lavet af latex eller plastic ? Og findes der en sort udgave af den ? Hvis der gjorde, ville hun så have købt den ? Hvilket symbol ville den have på røven ?

Så kunne det være, at hun spurgte hvad slags film du kunne lide at se, og I har smalltalket lidt om rejsemål og foretrukken underholdning. Det kan være, at hun har fortalt at hun kan lide at tegne.

Alt sammen noget, hvor der kan leges med emnerne - tænk på et spil kort, hvor du løbende samler den bedste hånd. De kort du ikke kan bruge, lader du ligge. Dem du kan bruge, beholder du på hånden.

Det kunne fx være, at du havde foreslået at I slog Jer sammen om at designe sko specielt til mangaheste. For at tjene penge til den ferie I skulle på - hvor I kunne ride ud i en tegnet solnedgang sammen på hver Jeres lille pony ... Eller den samme pony - ja, for du har jo én der rent faktisk er stor nok. Til to, altså ...

Get the picture ? ;-P
Domino
Happy Meal

Geografisk sted: Aalborg

Re: Guide til - Sexy Smalltalk

Indlægaf GreenDate » man 12. mar 2012 23:53

Virkelig godt indlæg! "Sexy small tallk" er en rigtig god måde at tænke push-pull på. Men skal man ind under radaren med en oppinion opener, vil jeg nok droppe de seksuelle undertoner helt i begyndelsen, men det er jo også et spørgsmål om stil.
Brugeravatar
GreenDate
Bølle Bob

Indlægaf Taco » ons 6. jun 2012 23:59

sweet post det her!
Taco
Gummi Tarzan

Indlægaf retro » tors 7. jun 2012 10:47

Det gode ved den løse snak er at man kan fokusere lidt mere på sit kropsprog. Jeg udfører tit øje-øje-mund når jeg ikke behøver at koncentrere mig om hvad jeg siger.
Brugeravatar
retro
Fætter kanin

Indlægaf Kaizen » tors 7. jun 2012 12:31

Good stuff :)
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Tussen » tors 7. jun 2012 22:56

En rigtig fin post.
Brugeravatar
Tussen
Nyklækket

Indlægaf Tussen » tors 7. jun 2012 23:06

Jeg synes det er fint at forenkle tingene lidt, man kan godt gøre det mere avanceret end nødvendigt.
Brugeravatar
Tussen
Nyklækket

Indlægaf Baddi » fre 8. jun 2012 01:47

Lækker post. :D
Jeg kan godt lide at du ligesom lægger på bordet, hvorfor det ikke er nødvendigt at tænke over hvad der sker, så længe samtalen kører. ;)
Baddi
Bølle Bob

Geografisk sted: Midtfyn

Indlægaf Kaizen » fre 8. jun 2012 17:37

Damn, jeg har nemt ved at falde i den her fælde:

Tilgengæld kan du være jævnt sikker på IKKE at close, såsnart du forsøger dig med at "bygge deep rapport" ved at "tale seriøst" og derved få hende til at kigge sig omkring efter ham der fik hende til at fnise ukontrolleret for bare femten sekunder siden ...
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Tilbage til Teknikker og taktikker