3-sekundersreglen

Åbnere, rutiner, gambits.

3-sekundersreglen

Indlægaf Fsharp » søn 8. apr 2012 23:41

3-sekundersreglen
3-sekundersreglen er en regel om at der højst må gå tre sekunder fra at man ser sit target til at man tager handling. Grunden til at der ikke bør gå mere end tre sekunder inden man tager handling, er at for lang betænkningstid kan føre til at man bliver nervøs eller overanalysere en situation.

Man har som begynder sikkert ofte prøvet at se et set som ser interessant ud, men man får ikke åbnet settet fordi man hurtigt begynder at tænke på undskyldninger som: ‘Hun snakker lige med hendes veninde og jeg vil jo ikke afbryde, så jeg venter lige lidt’, ‘Hun ligner en der har en kæreste’, ‘Hun er jo heller ikke noget for mig’, etc... Man vil også typisk stå med ‘Jeg ved jo ikke lige hvad jeg skal åbne med’-fornemmelsen. Disse tanker hjælper ikke én.

Der findes ikke noget perfekt tidspunkt at åbne på og den perfekte åbner findes ikke. Så for at undgå at man ender med at stå og ikke gøre noget som helst så bør man åbne sit set inden for tre sekunder. Dette kan nogle gange medføre lidt underlige åbnere, men dette er normalvis uden relevans, da dit target sikkert har glemt dette når man har vekslet fem sætninger.

Videre læsning:
http://www.fastseduction.com/guide/01_the_basic_rules/3seconds.shtml
http://www.pualingo.com/pua-definitions/3-second-rule/
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Re: 3-sekundersreglen

Indlægaf Fsharp » søn 8. apr 2012 23:43

Første forsøg på at lave en kort artikel til artikelindexet: http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=34&t=961

Kommentarer er velkomne!
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf JMR-Desmond » lør 14. apr 2012 02:21

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad gamere med erfaring synes om denne regel ?

Er den evig gyldig, fundamental eller mest en god regel for begyndere ?
Novicegamer der har kæmpet sig op fra socialfobi til at være en sød social fyr - næste skridt er at få noget mere på den dumme!

http://www.jegelskerdesmond.dk
JMR-Desmond
Bølle Bob

Indlægaf Fsharp » lør 14. apr 2012 10:44

Reglen er nok primært til nybegyndere, men selv om jeg ikke er helt grøn længere, så bruger den da stadig. Hvis jeg står og tænker for længe over tingene begynder min hjerne at lave undskyldninger.

Det handler vel et eller andet sted også om at være til stede i nuet: Lige nu ser jeg en pige jeg kan li' og bør derfor snakke med hende lige nu - ikke om 10 minutter når jeg har tænkt over hvorfor jeg kan li' hende og om hun mon kan li' mig...
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf Kaizen » lør 14. apr 2012 13:35

Jeg synes Vin DiCarlo (?) har en god pointe med at piger godt kan se ud af øjenkrogen at du står og hænger i nærheden af dem uden at tage action fordi du står og håber på den perfekte lejlighed til at bryde ind = AFC

Mens resten af rummet kan se du står og er ukomfortabel og tøvende.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Kino » man 16. apr 2012 12:42

JMR-Desmond skrev:Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad gamere med erfaring synes om denne regel ?

Den er evig gyldig, fundamental og det hele. kort sagt noget af det smarteste man kan gøre uanset niveau. Det stikker nemlig en del dybere end bare det med at chode sig selv i stykker ved at stå og hænge, når man ikke approacher. Det der sker hvis du ser en pige og står og snakker med hende tre sekunder efter er at du vil subkommunikere en masse positive ting. Intentioner, gåpåmod osv. Synes også at samtalen bagefter bliver langt mere autentisk. Hvorimod, hvis jeg ser en pige men først går op i baren og køber noget, så vil jeg ikke have samme følelse af overraskelse og intens lyst til at møde hende når jeg så approacher bagefter
Kino
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fætter Stream » tirs 17. apr 2012 01:25

Kino skrev:
JMR-Desmond skrev:Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad gamere med erfaring synes om denne regel ?

Den er evig gyldig, fundamental og det hele. kort sagt noget af det smarteste man kan gøre uanset niveau. Det stikker nemlig en del dybere end bare det med at chode sig selv i stykker ved at stå og hænge, når man ikke approacher. Det der sker hvis du ser en pige og står og snakker med hende tre sekunder efter er at du vil subkommunikere en masse positive ting. Intentioner, gåpåmod osv. Synes også at samtalen bagefter bliver langt mere autentisk. Hvorimod, hvis jeg ser en pige men først går op i baren og køber noget, så vil jeg ikke have samme følelse af overraskelse og intens lyst til at møde hende når jeg så approacher bagefter

Det har du faktisk super meget ret i ... jeg har aldrig tænkt over det, synes 3-sekunders reglen er nederen. Men når jeg tænker over det, så er de sets det går rigtigt godt præcis dem hvor man bare hopper hen med et eller andet med det samme. Også hvis det er totalt tilfældigt f.eks. gå hen og sige "HEY HVAD SÅÅ" eller "Fuck i må være ninjaer". For mit vedkommende skal jeg ENTEN være i state og halvfuld for at kunne det ELLER skal pigen gøre et eller andet der fanger mig. Har aldrig kunnet gøre det bare sådan uden videre, desværre.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Tilbage til Teknikker og taktikker