Boyfriend destroyer pattern over for konkurrenter

Find og scor ham du vil have

Re: Boyfriend destroyer pattern over for konkurrenter

Indlægaf check1 » tirs 25. nov 2014 17:05

Som du selv skriver, så er det et game og selvfølgelig skal man have selvtillid, selvværd og sørger for at arbejde med sin egen udståling, men tror vi alle er randt ind i denne type af pige, som ikke forstår "at der er optaget".

Hun spiller selv et game som går ud på at få det de andre leger med, så hun er jo heller ikke "ren" i kanten -og synes derfor ikke man kan kalde det direkte manipulation el. som nogen har nævnt tidligere at bagtale sin kæreste - det er vel mere at spille et spil over for modstanderen?

Sådan moralsk og etisk i forholdt til situationen, kan jeg ikke helt se konflikten, da hun jo har et moralsæt om, at det ikke gør noget at jagte en fyr, som har kæreste? - eller er der noget jeg overser/misforstår?
check1
Nyklækket

Re: Boyfriend destroyer pattern over for konkurrenter

Indlægaf Kami » tirs 25. nov 2014 19:33

check1 skrev:Som du selv skriver, så er det et game og selvfølgelig skal man have selvtillid, selvværd og sørger for at arbejde med sin egen udståling, men tror vi alle er randt ind i denne type af pige, som ikke forstår "at der er optaget".

Hun spiller selv et game som går ud på at få det de andre leger med, så hun er jo heller ikke "ren" i kanten -og synes derfor ikke man kan kalde det direkte manipulation el. som nogen har nævnt tidligere at bagtale sin kæreste - det er vel mere at spille et spil over for modstanderen?

Sådan moralsk og etisk i forholdt til situationen, kan jeg ikke helt se konflikten, da hun jo har et moralsæt om, at det ikke gør noget at jagte en fyr, som har kæreste? - eller er der noget jeg overser/misforstår?

Jeg kan godt se din pointe. Der er flere ting i det.

For det første, så FÅR du jo din kæreste til at fremstå mindre flatterende - mindre sexet. Det er hele pointen i øvelsen; at få hende til at miste interessen. Det kan være, at din kæreste ikke ville bryde sig om det, når det ikke er en tilfældig kvinde, men én fra den fælles omgangskreds. At han er ligeglad med, om hun vil have ham eller ej, men at han trods alt er for stolt til, at hun skal tænke om ham, at han er en whimp.

For det andet, så spilles spillet på flere niveauer. At man ønsker at udkonkurrere andre er naturligt, men at skulle møve DEM af banen er lidt af en falliterklæring. Har jeg "spillet" godt nok, er det ligegyldigt om kvinden er Megan Fox. Min kæreste er så tiltrukket af mig og vores relation, at han ikke kan lokkes af andre. Så kan hun stå og lufte fileten lige så tosset hun vil, uden at det har effekt.
At skulle skubbe hende af banen på denne måde, er lidt af en falliterklæring over for ens forhold og ens kæreste.

Sidst men ikke mindst, har man altid det største ansvar over for sig selv. Man må spørge sig selv: Hvilket menneske ønsker jeg at være? Man kan ikke både være ærlig og autentisk, og manipulerende med sine omgivelser. Er man cool med at manipulere med folk og fæ, så fint nok (meget sort/hvidt opsat - livet er mere en gråzone, men pointen står stadig). Men det er ikke dér, jeg selv er.

Jeg har været i gamet i mange år, næsten 10, så jeg har smagt af de fleste tallerkener og prøvet de fleste ting. Jeg har manipuleret groft med folk og jeg har også løjet - ekstremt meget. Og hvad jeg opdagede var, at selvom jeg kunne få min vilje i næsten alle henseender, så var det alligevel mig selv jeg snød mest i sidste ende. Man er nødt til at være sig selv og gøre sig sårbar, hvis relationer til andre skal betyde noget sådan *rigtigt* og jeg er en connaisseur... SKAL jeg betale 1000 kroner for en flaske vin, så drikker jeg også hele lortet samme aften. Og SKAL jeg være i et længerevarende, dybere forhold med en mand, så vil jeg også have den ægte vare, selvom det betyder at jeg kan blive såret. No games...

Får jeg en konkurrent, vil jeg hellere være hende med så meget overskud og personlig power, at jeg kan gøre hende til en rigtig god veninde så hun slet ikke har LYST til at score min kæreste, fordi hun synes at JEG er aaaalt for dejlig. Og jeg vil faktisk hellere risikere at miste min kæreste, end at miste synet af, hvem jeg ønsker at være.

Har du lyst til at lege med de her ting - gør det. Gør det, jeg vil ikke dømme og jeg vil ikke sige til dig, at du ikke skal... Men du skal være villig til at leve med konsekvenserne, der meget vel kan være afstand mellem dig og andre mennesker. Det er dog ikke mindre dramatisk, end at du kan smage af tallerkenen, finde ud af at retten var brandvarm og lade være med at gøre det igen. Så leg med tingene, hvis du føler for det. :) Yolo
Kami

Foregående

Tilbage til Pigegame