Oralsex og kræft i halsen

FISSE samt fræk leg i numsen. Men hvordan?

Oralsex og kræft i halsen

Indlægaf DaBoss » søn 15. maj 2016 13:29

Jeg har hørt at flere og flere mænd får kræft i halsen af HPV. Er der nogen der ved hvor stor risikoen egentlig er? Jeg må sige at tanken gør at jeg ikke er så ivrig efter at slikke fisse men på den anden side tror jeg også lige som at det er forventet at man gør det. Hvad er jeres tanker om det?
Senest rettet af DaBoss søn 15. maj 2016 17:35, rettet i alt 1 gang.
DaBoss
Fætter kanin

Re: Oral sex og kræft i halsen

Indlægaf Gnome » søn 15. maj 2016 13:48

Slik nu bare fisse altså. For ikke så lang tid siden fik man også HPV og kræft i halsen af at tungekysse. Spis sundt, lev livet. Jeg kan også godt gå at bekymre mig om ting, men det er virkelig ikke din tid værd fordi YOLO.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf DaBoss » søn 15. maj 2016 14:03

Gnome skrev:For ikke så lang tid siden fik man også HPV og kræft i halsen af at tungekysse.

Det her er ikke det seneste click-bait i Metroexpres. Man har observeret en stigning i antallet af mænd der får HPV kræft i munden og halsen. Ingen ved hvorfor med sikkerhed, men din teori om at tungekys skulle smidte virker ikke særlig plausible.
DaBoss
Fætter kanin

Indlægaf Gnome » søn 15. maj 2016 15:58

Jeg kan ikke stå indenfor sammenkoblingen af de to tendenser, da jeg ikke er videnskabsmand på det område. Men det ændrer ikke ved min pointe: Spis sundt, lev livet :)
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Re: Oralsex og kræft i halsen

Indlægaf DaBoss » søn 15. maj 2016 19:03

Det var faktisk lige en artikkel i Politikken om det:

http://politiken.dk/forbrugogliv/ECE320 ... -at-boome/

100 dør hvert år i Danmark af livmoderhalskræft og 170 dør hvert år af kræft i svælget hvor 50-80% af tumorne har HPV.

Måske skulle man bare lade sig vaccinere ...
DaBoss
Fætter kanin

Indlægaf Kami » søn 15. maj 2016 22:58

Dem der får HPV-kræft i halsen er primært dem, der sutter pik. Det gælder både mænd og kvinder.
Som de skriver i fakta-boksen til selvsamme artikel, du linker til: "Mænd kan overveje hpv-vaccinen, da eksempelvis homoseksuelle ikke er beskyttet af pigernes vaccine."

Hvis du er meget bekymret, kan du lade dig vaccinere. Vaccinen dækker dog ikke alle typer af vira, så det er vigtigt altid at huske at bruge kondom.

Venlig hilsen Kami, uddannet pædagogisk seksualvejleder i Københavns Kommune. :)
Kami

Indlægaf Kami » søn 15. maj 2016 23:07

I øvrigt rammes mænd også hårdere af kræft, fordi I er dårligere til at gå til lægen. I gør det nemlig statistisk set kun, når I mener at der er noget i vejen med jer og så kan det ofte være for sent. Kvinder render til lægen i tide og utide, da vi har tjek for celleforandringer (efter det fyldte 23. år), gynækologiske undersøgelser (i nogle lægehuse indkaldes en gang om året som standard), tjek af blodtryk i forbindelse med indtagelse af hormonelle præventiver, ligesom vi også oftere får urinvejsinfektioner og lignende irriterende, lægekrævende tilstande hvor vi også modtager et generelt helbredstjek.

Uanset hvor raske I føler jer, bør I gå til lægen cirka en gang om året for et generelt helbredstjek. Her kan I også få tjekket for kønssygdomme hvis det er noget tid siden sidst, I kan få tjekket jeres ædlere dele for testikelkræft, I kan få tjekket de modermærker på ryggen I ikke selv kan se ordentligt (eller de modermærker, der ser mistænkelige ud). I kan få tjekket jeres blodtryk som kan afsløre skjulte sygdomstilstande, stress eller begyndende hjerteproblemer a la den slags, fodboldspillere også dratter døde om af. Lægen kigger også i halsen efter misfarvninger, pletter eller andre symptomer på både bakterielle infektioner (halsbetændelse kan give problemer med hjerteklapperne, hvis man går ubehandlet for længe) eller kræft.

:geek:
Kami

Indlægaf chrisjv » ons 15. jun 2016 23:15

Dø nu, så bekymre du dig ikke over det resten af livet.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Gregersen » lør 24. dec 2016 00:41

Følg din egen mening :)

Hvis ikke du har lyst, så har du ikke lyst.
Hvis hun mener du burde, så må du jo sende hende hjem igen.

Det kan ikke være en afgørende faktor.

I øvrigt et rigtigt godt tip til større livsglæde og færre bekymringer: Stop med at læse nyheder. Avis, online, TV - drop det. Det allervæsentligste der foregår i verden, det hører du alligevel fordi det snakker folk om.
Bum, så slipper du for at bekymre dig om kræft i halsen og hvorvidt et glas rødvin om dagen i virkeligheden svarer til en time i fitness, eller ej.
Gregersen
Konge af Burma

Tilbage til Sex