DR1 program om mænd

Ordet er frit! HELT frit! Vi opfordrer til postning af perverse og frastødende ting.

Redaktør: Moderator

DR1 program om mænd

Indlægaf Koncern_TV » man 26. jan 2015 16:22

Hej Dansk Pickup Forum

I en ny reportageserie til DR1, der handler om manden anno 2015, leder efter vi den danske Don Juan. Manden, der forfører damerne og lægger dem ned på stribe. Det skal være en mand, der bevidst har valgt parforhold og børn fra, og som lever et frit liv med en ny kvinde/elsker hver dag/uge/måned..
Vi har fundet ud af, at det er et emne, som ikke særlig mange har belyst og som ganske få mænd har haft lyst til at fortælle om.

Vi er interesseret i at høre, hvad det giver det ham i hans liv og hverdag (frihed? ensomhed? selvtillid?), og hvilke fordomme bliver han mødt med, samt hvilken betydning det har?

Vi leder i første omgang efter mænd over 30, men vi er bestemt ikke afvisende overfor yngre. Vigtigst er I vil medvirke i programmet og ærligt fortælle deres historie!

Historierne vil selvfølgelig blive fortalt med den største respekt og kærlighed.

Vi håber, at opslaget har vækket interesse, og at du har lyst til at fortælle din historie.
Hvis du har spørgsmål eller har lyst til at høre mere, så er du velkommen til at kontakte caster Sille Kjøller på sika@koncern.dk.
Det er selvfølgelig helt uforpligtende.

Kort om programmet
Koncern TV er i gang med at lave et tv-program, der handler om den danske mand anno 2015. Serien består af 5 programmer, og skal sendes på DR1. Programmets to kvindelige værter, Karen Thisted og Hella Joof, tager ud i det ganske land og tager temperaturen på den danske mand med en nysgerrig tilgang og kærlig stemning.
Koncern_TV
Nyklækket

Re: DR1 program om mænd

Indlægaf Noah » man 26. jan 2015 19:14

Dreamz, Alfons.
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Kaizen » man 26. jan 2015 20:06

Har lidt fornemmelsen af at I er på jagt efter jeres egne fordomme end noget der rent faktisk eksisterer ude i virkeligheden.

Jeg kender fx ikke nogen over 30, der gider det ræs på permanent basis, ikke langt hellere ville foretrække en eller flere gode fuckbuddies, eller sige nej, hvis hende den søde dukkede op.

Men måske der er bedre held under 25?
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Koncern_TV » tirs 27. jan 2015 11:01

Tusind tak for svar Kaizen.

Vi var af den overbevisning, at der fandtes 30 årige, der levede sådan, men du har sikkert ret :) Og vi skriver også, at yngre er meget velkommen til at kontakte os også... Men dit svar var helt sikkert givende!

Om ikke andet, så søger vi stadig mænd, der lever sådan i mere eller mindre grad.. Om de så er 23, 26 eller 32 har ingen betydning :)

Koncern TV
Vedhæftede filer
1916463_191514207682_995620_n.jpg
1916463_191514207682_995620_n.jpg (9.38 KiB) Vist 1043 gange
Koncern_TV
Nyklækket

Indlægaf Kaizen » tirs 27. jan 2015 17:48

Tror generelt det der med at knalde en masse damer er noget der kommer i faser, snarere end et bevidst livsvalg.
Alfons og Dreams er fx begge lige kommet ud af længere forhold, og jeg tror kun det er et spørgsmål om tid, før den næste søde dukker op.

I kan have fat i noget i forhold til at en del gamere fravælger "parforhold for børnenes skyld", fordi de ikke gider at blive spændt for vognen som skaffedyr for pigernes projekt børnefabrik.

Men jeg tror ikke det har så meget at gøre med identiteten som gamer, for vi har alle mulige andre identiteter ved siden af, der er meget mere vigtige for vores langsigtede livsplaner. Her er et par oplagte kandidater:

Drengerøv-fænomnenet: At mange gamere ikke gider at være voksne fordi samfundet har udviklet sig i en retning hvor det er super dyrt og komplicceret at have børn, og at det er mega nederen at være fattig, stresset og træt hele tiden.

TINK-fænomenet (i heteroseksuel udgave):At vi gerne vil dele vores liv med en fantastisk pige, der rent faktisk fokuserer på parforholdet med os, på at dyrke og udvikle parforholdet med romantik, gøren sig lækre for hinanden, have tid og råd til at lave fede ting sammen osv.
Dvs. at vi savner pigen, der vil parforholdet med OS, og ikke bare behandler parforholdet som deres symbiose med et barn med et mandligt vedhæng.

Karrierekvinden (i mandlig udgave): At vi faktisk godt kan lide vores arbejde og går ret meget op i vores karriere, og synes det er pænt belastende at alle mulige familiemedlemmer hele tiden skal prøve at missioner på en om den evige lyksalighed ved at have børn, tiltrække sig forargelse og shaming over at være afviger, hvis man vover at sige at man har bedre ting at tage sig til end at bidrage til overbefolkningen på jorden.

Heldigvis er der da en masse fyre der bliver skruk når de kommer op i 40'erne, og gamere har da også en best before date, hvor det bliver sværere at score piger under den fødetruende alder.
Så mit bedste råd til piger er at gå efter fyre omkring 35, hvis de gerne vil have nogle års romantik, oplevelser og god sex før den står på kolik, lortebleer og strækmærker, og gå efter fyre på 40, hvis det er ved at være sidste udkald ;)
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Desire » tirs 27. jan 2015 20:53

Vi har fundet ud af, at det er et emne, som ikke særlig mange har belyst og som ganske få mænd har haft lyst til at fortælle om.
En af flere årsager er, at det som regel er endt med en skuffelse. Når disse personer har stillet op har vinklingen endt med
at fremstille dem anderledes end ønsket. Pickup / gaming / scorekunst bliver som regel hængt ud. Det er ikke svært at sætte sig ind i hvorfor der opstår denne "forargelse", men ingen bryder sig om at blive hængt ud.
Vi er interesseret i at høre, hvad det giver det ham i hans liv og hverdag (frihed? ensomhed? selvtillid?)
I et forsøg på at udtale mig en smule generelt - mest med afsæt i bogen "The Game" af Neil Strauss - så er nogle af de største gevinster ved gaming egentlig det som kommer med. Man begynder på på længere rejse med selvudvikling, hvor man lærer utrolig meget om sig selv, kvinder og mænd og ender som regel ud med større sociale kompetencer m.v. Ligeledes opdager man måske at hobbyer, rejser og et spændende liv tiltrækker kvinder og får af den vej øget sin livskvalitet.

For mange kan game være et spark bagi til at få udnyttet de muligheder man har i livet. At kunne tage en smuk kvinde med hjem er bare en af dem.

Personligt er jeg i starten af 20'erne og ikke hvad i søger.
Jeres bedste chance er nok at læse lidt herinde og finde ud af hvem de garvede spillere er og skrive en privat besked til dem her på forum.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Koncern_TV » ons 28. jan 2015 12:29

Tusind tak for jeres svar Kaizen & Desire. Det er rigtig fedt, I gider gøre os klogere på dette gamer-miljø.

Kaizen, jeg tror du har ret helt i din betragtning om, at det der med at knalde mere er noget, der sker i perioder/faser og ikke livsvalg..
Det var virkelig fedt at høre om de tre kategorier, og du har ret helt i, at de er meget oplagte for os, især drengerøvs-fænomenet og karrieremanden. Kan du fortælle mere om disse type gamere? Og hvor man eventuelt kan finde sådan nogle? :)

Desire.. Jeg forstår din bekymring omkring tv-programmer, men det er vores helt klare formål og intention med dette program, at fortælle den ærlige historie om mænd, der scorer kvinder. Vi vil på ingen måde hænge jer ud, men hylde jer og give jer rum til at "forsvare" jer selv.. Hvis det giver mening?
De to kvindelige værter, Hella Joof og Karen Thisted, vil med deres gamle koner mentalitet sikkert have en masse fordomme, men her vil vi give jer plads til en gang for alle at fortælle, hvad I står for. Og jeres historie bliver jo KUN bedre af, at I faktisk selv får en masse selvtillid og at det her game-liv faktisk bidrager med meget mere end man umiddelbart tror. Som du selv skriver, så fx sociale kompetencer og større forståelse og interesser. Det er virkelig givende og vigtigt at få sagt højt, synes jeg!

Uden at jeg kender noget til the game og dennes principper osv., så er det mit indtryk, at I er ret gode ved pigerne? Kan I prøve at forklare mig, hvad the game går ud på og hvilke principper, der præger the game? Er det fx respekt for pigen, anerkendelse eller bare jagten på et hurtigt knald??
Hjælp mig med at gøre mig klogere :)

Sille, KONCERN TV
Koncern_TV
Nyklækket

Indlægaf Alfons » ons 28. jan 2015 14:21

For mig handler det om åbenhed og respekt begge veje. Hvis jeg føler at min "behandling" ikke er sund for en kvinde, lader jeg det ligge, og giver hende nogle gode råd til hvordan hun kommer videre. Alt andet ville være udnyttelse, og det er ikke hvad det handler om.

Der er ingen der bliver ført bag lyset eller manipuleret. Alt for mange mænd laver sig selv om for at tækkes kvinden. Det lugter de hurtigt, og det fører ikke noget godt med sig.

Game handler om selvtillid, åbenhed og ærlighed - ihvertfald for mig. Resultatet er at kvinderne siger "endelig en rigtig mand der ved hvad han vil". Det er ikke raketvidenskab.

Jeg er ganske rigtig kommet ud af et langt forhold, og er i den fase hvor alt bare skal prøves af. Jeg har ikke bevidst valgt noget fra, men er åben for at alt kan ske. Det er den eneste ting jeg ikke altid er helt ærlig omkring. Det sker at jeg fortæller at jeg ikke er interesseret i et forhold, hvis jeg fornemmer at kvinden er meget opsat på netop det. Falske forhåbninger skal helst undgås, og det er bedst ikke at love for meget... Så hellere for lidt.

En del af kvinderne er også i "knaldefasen" eller er lettere hæmmet seksuelt. Det sidste kommer de let over, hvis de møder den rigtige der forstår at forføre dem, og bagefter er de fulde af tak og lovprisninger.

For mig er det vigtigt at efterlade kvinderne i bedre stand end jeg fandt dem... Eller i det mindste holde status quo. Jeg er gammel nok til at et hurtigt knald ikke gør det store for mig. Der skal være mere i det, og derfor betyder andre ting end "fileten" også noget.

Hvis man ikke er god ved kvinderne, så scorer man ikke, men i virkeligheden handler det mere om at være god ved sig selv. The game kommer indefra, og der er ingen magisk formel der kan score for dig. Der er teknikker, men det går i virkeligheden mere ud på at kende kvindens natur, behov og tankegang - altså hvad hun har behov for at en mand gør.

Mænd der er en undskyldning for sig selv, har ingen succes's med det, og derfor handler det meget om hvordan man opfatter sig selv som mand. I virkeligheden er det "bare" back to nature. Samfundet normer har filet kanterne af den moderne mand i en sådan grad, at kvinden ikke længere tænder på ham.

Kvinder respekterer en mand der tager hvad han vil have når han vil have det - ikke med vold, men med ord, tanker og følelser. Det er hvad gamet handler om for mig.

Det meste af ovenstående får man ikke mange kvinder til at indrømme, men det er helt tydeligt at det er sandheden. Prøv at gå i byen en lørdag aften, sæt dig i et hjørne og observer skuespillet. De fleste mænd er fyld uden indhold, og det er kun mænd der har noget af det ovenstående der har succes. Det er meget tydeligt hvis man ved hvad man skal se efter.

Læg mærke til pigerne når mændene går forbi. Hvilke mænd bliver der set efter, og hvilke gør der ikke. Den selvsikre mand der har noget indhold at byde på, kan få hvad han vil have - udseendet betyder mindre.

Jeg er helt almindelig af udseende, og vejer alt for meget - dog sidder det nogenlunde ;)

Jeg får at vide at jeg er både smuk og sexet. Det er udelukkende fordi jeg opfører mig som en mand, og ikke en vatpik.

Jeg må takke nej til tilbuddet. Jeg er en halvoffentlig person, og jeg har ikke lyst til at ødelægge noget ved at udbasunere mit sexliv offentligt. Det kunne dog være sjovt at give Karen Thisted en ordentlig rusketur. Med det kendskab jeg har til hende, kunne hun godt trænge til det hahaha
Alfons
President

Geografisk sted: All over

Indlægaf Desire » ons 28. jan 2015 14:48

Koncern_TV skrev:Tusind tak for jeres svar Kaizen & Desire. Det er rigtig fedt, I gider gøre os klogere på dette gamer-miljø.

Kaizen, jeg tror du har ret helt i din betragtning om, at det der med at knalde mere er noget, der sker i perioder/faser og ikke livsvalg..
Det var virkelig fedt at høre om de tre kategorier, og du har ret helt i, at de er meget oplagte for os, især drengerøvs-fænomenet og karrieremanden. Kan du fortælle mere om disse type gamere? Og hvor man eventuelt kan finde sådan nogle? :)

Desire.. Jeg forstår din bekymring omkring tv-programmer, men det er vores helt klare formål og intention med dette program, at fortælle den ærlige historie om mænd, der scorer kvinder. Vi vil på ingen måde hænge jer ud, men hylde jer og give jer rum til at "forsvare" jer selv.. Hvis det giver mening?
De to kvindelige værter, Hella Joof og Karen Thisted, vil med deres gamle koner mentalitet sikkert have en masse fordomme, men her vil vi give jer plads til en gang for alle at fortælle, hvad I står for. Og jeres historie bliver jo KUN bedre af, at I faktisk selv får en masse selvtillid og at det her game-liv faktisk bidrager med meget mere end man umiddelbart tror. Som du selv skriver, så fx sociale kompetencer og større forståelse og interesser. Det er virkelig givende og vigtigt at få sagt højt, synes jeg!

Uden at jeg kender noget til the game og dennes principper osv., så er det mit indtryk, at I er ret gode ved pigerne? Kan I prøve at forklare mig, hvad the game går ud på og hvilke principper, der præger the game? Er det fx respekt for pigen, anerkendelse eller bare jagten på et hurtigt knald??
Hjælp mig med at gøre mig klogere :)

Sille, KONCERN TV

Jamen en diskussion med Hella Joof og Karen Thisted kan da kun være sjovt. Håber nogle hopper på vognen.
Som sagt vil jeg anbefale jer at skrive en PM til nogle af de garvede brugere herinde. Det tager ikke lang tid at finde ud af hvem de er,
og langt fra alle ser det her opslag, da siden ikke bliver besøgt dagligt af alle.

Jeg er nok ikke den rigtige til at udtale mig, da jeg har læst langt mindre end størstedelen herinde, og kun har kendt til game i 5-6 år,
heraf har 4 år været i fast forhold.

Jeg tør dog godt generalisere en smule ved at sige, at selvfølgelig bliver pigerne behandlet overordnet set godt. Tankegangen bag "nice guys finish last" er ikke, at dem der behandler pigerne af lort er dem som får dem. Det handler mere om at selvstændige mænd, der udstråler selvtillid og følger deres instinker har mere succes med at tiltrække kvinder.

Hans modsætning er manden der er lidt tilbagestående, føler sig intimideret af kvinder og generelt fører en tilværelse som en meget "pleasende" person. Han undskylder lidt for hurtigt for sin blotte tilstedeværelse og klarer sig ofte ved at smile og gemme sig lidt.

Med det sagt er alle gamere nok ikke engle. Det handler ikke om at pigerne bliver behandlet dårligere. Det tager snarere udgangspunkt i mandens udvikling, som medfører, at han er mere direkte og ved hvad han vil have. Dermed kan han sagtens smide en pige på porten efter sex eller fortælle hende hun er uinteressant eller lign.

Målet med game for mange personlighedsmæssigt er nok at udvikle sig i retning af en alfahan. Lidt som beskrevet ovenover. Og ikke desto mindre have selvtillid nok til at tage imod alt i livet og turde prøve alle forlystelserne.

Derudover har gaming en masse teori som er en slags guidelines til at tiltrække kvinder, og sætninger man kan sige, som fremhæver ens værdi, status m.v.
Det kan - hvis korrekt udført - få de fleste mænd til at fremstå meget bedre samt visse teknikker mere eller mindre taler trusserne af kvinderne.

Overordnet set består det (kort skitseret) af at man åbner en kvinde/gruppe med en åbningsreplik. Falder i snak. Viser at man er en cool fyr. Viser sin interesse, men aldrig serverer det hele for hende. Sørger for at hun vil have mere. Trækker sig som regel lidt tilbage, for at teste om hun følger med. Det gør hun selvfølgelig. Isoler hende (mange piger vil ikke kysses etc. foran veninderne). *make-out*.

Teknikker er f.eks. Push/Pull - "Du danser virkelig godt, du er nok den andenbedste danser jeg har set i dag". "Vi to er virkelig alt for ens, det ville aldrig gå".
SOI (statement of interest) - "Jeg synes virkelig du har en sød personlighed. Jeg ville kysse dig nu, hvis ikke du bare var ude på at udnytte mig".
voodoo-boodoo-hoodoo crap/ESP: "f.eks. teknikker som typisk inkluderer, at man fortæller hende noget om hende selv hun ikke ved, eller viser hende noget med hænderne/kroppen".
Kino: "berøring, berøring, berøring". Vær i fysisk kontakt.

For mange handler gaming i starten om at komme ud af sin skal og turde gå hen og snakke med tilfældige piger.
Dernæst handler det for mange om at være sammen med en masse kvinder. Sikkert både for selvtilliden og status.
Tror mange i sidste ende bare er blevet mere åbne, og så igen søger efter forhold og nu har kompetencerne til at øge sine chancer ved at snakke med flere kvinder.

Det er en længere redegørelse at gå igennem det hele. Men vil da klart anbefale at læse "The Game" som bragte hele denne verden ud i dagens lys. Den er interessant uanset hvem man er, og skrevet rigtig godt.

En søgning på PUA eller Pickup Artist på wikipedia giver en del læsestof, som sikkert er meget brugbart.
Senest rettet af Desire ons 28. jan 2015 14:54, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Desire » ons 28. jan 2015 14:51

Alfons skrev:Jeg må takke nej til tilbuddet. Jeg er en halvoffentlig person, og jeg har ikke lyst til at ødelægge noget ved at udbasunere mit sexliv offentligt. Det kunne dog være sjovt at give Karen Thisted en ordentlig rusketur. Med det kendskab jeg har til hende, kunne hun godt trænge til det hahaha

Hahaha priceless. Go for it mate ;) :lol:
Brugeravatar
Desire
T1000

Næste

Tilbage til Off Topic