Opgave om The Game

Ordet er frit! HELT frit! Vi opfordrer til postning af perverse og frastødende ting.

Redaktør: Moderator

Opgave om The Game

Indlægaf AndreasH » fre 20. feb 2015 14:30

Hej folkens!

Jeg går på journalistuddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, og jeg har fået en opgave der hedder "Min Interesse".
Den går ud på, at jeg skal interviewe en person, der har en bestemt interesse, og jeg har valgt, at jeg gerne vil snakke med en pickup artist.
Interviewet vil, i grove træk, gå ud på hvad The Game handler om, hvordan man praktiserer det, hvad du personligt får ud af det, og hvordan du oplever at omverdenen ser på det.
Jeg håber at der er en herinde fra, der har mod på at fortælle om det. Jeg studerer og bor i Aarhus, så hvis der er en i nærheden vil det være helt perfekt.

Hvis du har lyst til at stille op til et interview, så smid en post her, ellers kan jeg også kontaktes her:

Mail: ahemme@mail.dmjx.dk
Tlf: 61 65 37 75
AndreasH
Nyklækket

Re: Opgave om The Game

Indlægaf James Collin » ons 25. feb 2015 18:51

Jeg kan rigtigt godt lide dit initiativ, og jeg syntes personligt game er noget af det fedeste i verden.
For hvem kan ikke lide at være god til at snakke med mennesker, eller blive bedre til at snakke med mennesker og er det noget man kan blive god nok til?

Men problemet er at oftest i den virkelig verden med game, at folk ofte ser Gamer som "prostituerede":
1. Man har ikke noget problem med hvad de gør eller laver. For det er deres eget valg og deres valg.
2. Men måden de gør det på. For hvorfor kan de ikke være lige som alle andre mennesker eller gøre ligesom alle andre mennesker. Som oftest er et udtryk på folks usikkerhed omkring the game eller dem selv: Kan han så stjæle mine chance for at få min drømme pige eller stjæle min kæreste, udnytter han så piger eller snyder han dem til at være sammen med ham. For han kan tydeligvis ikke være en god person, pigen frivilligt har lyst til at være sammen med. For jeg er en god person, men jeg vælter ikke i damer eller "fisse". Derfor må han snyde dem, tvinge dem. Men dette afholder ikke personerne fra at tjekke the game ud en ekstra gang, lidt lige som når der kommer en hamrende lækker prostitueret forbi, man skulle da ikke være et skarn for ikke at kigge 2 gange. Derefter lader som om, at man slet ikke kiggede efter hende og bestemt ikke 2 gange.

"Også frem for at konfrontere den usikkerhed, vælger folk oftest bare den nemme løsning. Diskriminere det de ikke forstår og finde på en undskyldning, hvorfor det er okay at diskriminere det de ikke forstår"

Lidt ligesom sex revolutionen før 1960'erne: Så var det et tabu for kvinder at knalde til højre og til venstre. Men derefter hvor Playboy for alvor satte skub i den seksuelle revolution og Rødstrømperne (Feministerne) for alvor tog fat i 1970'erne. Blev det lige pludselig accepteret i samfundet, at kvinde kunne gøre hvad de ville med deres egen krop og knalde alt det de ville med deres krop, uden mænd kunne diskriminere dem på nogen måde. Som betød at hvis kvinder ikke knaldede til højre og til venstre, var de mere unormale end normale.

Men den tid er forbi og det samme gælder The games storhedstid, med bogen The Games fra dens debut 2005 fra "Neil Darrow Strauss", bedre kendt som Neil Strauss i den virkelig verden og i game kulturen bedre kendt som Style. Og efter Mystery, RSD og alle der har fulgt i deres fodspor, er blevet portræret negativt i medierne, undtagen journalisten Neils strauss. Har folk fra kulturen haft det lidt svært med at træde ud i mediernes lys og den sidste fornylig "Verdens mest hadet mand" Julien Blanc fra RSD (Mødte personen for et par måneder siden, han er faktisk cool nok i virkeligheden og ikke så spacey som medierne portrærede ham).

Jeg må erkende at folk stadig er lidt skræmte af hvad medierne gør ved gamer og derfor mangler lidt motivation, for at medvirke i et interview. For hvad har du at tabe og hvad har de at tabe, når de sætter deres liv på spil for et interview for dig.

Som sagt: Det er ikke gamer der mangler; men en virkelig god grund til, hvorfor folk skulle sætte sig ind i skydezonen, for mediernes hensynsløse bazooka. Der oftest ikke efterlader andet end død og ødelæggelse, hvor end de kan slukke lyset, hos en stakkels gamer.

Det er at valg at game, men det er også et valg at medvirke i et interview og de to ting er ikke det samme :D
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Kami » tors 26. feb 2015 16:29

Det, James Collins siger. Og jeg tror, det gør en forskel, hvis der oplyses:

- Mulighed for anonymitet
- Skal der tages billeder
- Hvem og hvor mange får adgang til artiklen /hvad er eksponeringen.
Kami

Indlægaf Alfons » tors 26. feb 2015 18:02

... Og hvad er vinklen
Alfons
President

Geografisk sted: All over

Tilbage til Off Topic