Vi vil gerne forbedre os! Har du et godt råd?

Ordet er frit! HELT frit! Vi opfordrer til postning af perverse og frastødende ting.

Redaktør: Moderator

Vi vil gerne forbedre os! Har du et godt råd?

Indlægaf Happytalk » tors 12. mar 2015 17:13

Kære Dansk Pickup - Drenge & Piger! ;)

Som coaches bruger vi meget tid på at hjælpe andre - Men det er også vigtig at kigge indad.
Derfor vil vi gerne spørge alle jer her på forummet. :?:

6 Hurtige spørgsmål:

1. Er der noget vi kan gøre bedre?

2. Hvis du skal rate vores side fra 1 til 10, hvilken karakter vil du give den?

3. Hvad skal der til for at vi får 10?

4. Hvad synes du der er mest frustrerende ved vores side?

5. Hvilken feature/service kunne du godt tænke dig at vi tilbød?

www.score-coach.dk

De bedste hilsner 8-)
Martin A - score-coach.dk

Billede
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Re: Vi vil gerne forbedre os! Har du et godt råd?

Indlægaf Fame » man 23. mar 2015 08:03

Generel font og farveforvirring.
Siden er svær at overskue, da der skal bruges tid på at afkode de forskellige skriftetyper (inkonsistens i overskrifter).
Brug langt færre farver, evt kun to farver på en komplementær-farveskala. (Jeg ser umiddelbart tre nuancer af blå, tre nuancer af gul, to nuancer af rød, to nuancer af orange og grøn - bare på forsiden). Hold jer til én temafarve plus en understøttende komplementær-pang-farve.

Så går tiden med at afkode indholdet, og ikke designet - syntes jeg.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Desire » man 23. mar 2015 20:00

Jeg vil som tidligere webdesigner også udtale mig om ombygningen af sitet med forbehold for at gentage hvad Fame har udtalt.
Da jeg ikke har benyttet hjemmesiden andet en at læse lidt hid og did, så springer jeg en del af dine spørgsmål over.

Rating: 6,5/10.

Positivt: Siden har et gennemgående tema/rød tråd. Det hele handler om at score/date/selvudvikling. Godt. Vil man score er man ikke gået forkert.

Første indtryk: Jeres side har simpelthen for mange elementer der blandes sammen.
Det mindsker overblikket og skaber forvirring. Især enkelte elementer har forskellige størrelse og derved ligger forskudt. Der mangler lige linjer på siden.

Overordnet set synes jeg designet er for old school. Noget nyt html5 + css3 med wordpress i stil med wingman services ser bare mere indbydende ud.

Jeg kan varmt anbefale et mere lean wordpress design, med indbygget blogfunktion (da i har en del blogindlæg) og med et mere basalt farvetema (som Fame påpeger). Hurtig google søgning gav mig følgende ideer (husk man altid tilpasser. Det er overordnet tema man bør lægge mærke til):
http://themes.goodlayers.com/?theme=modernize
http://crestaproject.com/demo/semplicemente/
https://wp-themes.com/office/?TB_iframe ... height=855

Tilgengæld synes jeg ikke det skal blive for gråt/hvidt som i de eksempler jeg lister. Der må godt være lidt farve, det passer meget godt til branchen.

Specifikke kommentare:
- At gøre noget "fixed" (så det følger med når man scroller) som jeres tilbud på scorebogen er en af de værste kommandoer jeg kender.
Det er primitivt, gammeldags, irriterende og ikke særlig kønt. En god webdesigner finder andre måder at fremhæve noget på.
- Deciderede fejl skæmmer lidt siden: http://i.imgur.com/wnuMgWc.png
- For meget indhold i højre rubrik (indholdsruden) skaber forvirring. Grunden til at man laver indholdsruden til højre, til trods for at læseretningen er fra venstre, er netop for at vise, at blogindlæggene er det mest væsentlige. Derfor skal indholdet i indholdsruden være neutralt.
Derfor bør der ikke være store billeder af farverige bøger m.v.
Jeg ville klart foretrække simple kategorier; fx. firkantede bokse med en lille overskrift: "anmeldelser af os" og så et bar eksempler i plain tekst., lidt længere nedere en boks med: "Score- og udviklingsbøger" og så et par titler og et link til undersiden hvor disse befinder sig.
Altså neutrale opslag omkring diverse ting og hvor man kan læse mere herom, ikke direkte opslag med voldsomme farver.

Meget af kodningen er simpelthen for old school. Tag forsiden. Kontaktformularen. Det spiller ikke at besøge jeres side på noget så moderne som en iPad og så blive mødt af en kontaktformular der mest af alt ligner en receptudskrift fra ens oldgamle læge der skulle være gået på pension før han fik alzheimers.

Jeg håber ikke det lyder for hårdt. Jeres side er glimrende på mange punkter, men jeg er en stor fortaler for nyere design, med plain design, stor skrift, mange beskrivende ikoner osv. Minimalistisk kan man vel kalde det. I ved selv hvad grooming betyder i byen.. Okay prøver et bedre eksempel; arbejder man som designer og kommer til møde i det lækreste tøj fra Milano så signalerer man en hvis værdi og at man er autentisk.

Bare mine 50 cent :)
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Glow » tors 26. mar 2015 12:51

Lidt hurtigt feedback. Har ik læst de andres så mulig gentag.

Baggrund 5-6 år som strategisk lead i forh. til websalg i stor global success virksomhed og powerlead i dk indenfor sociale medier mm. Så jeg er vant til høj kvali og bruger normalt digitale agencies der arbejder for mig. Blot til at have i mente i forhold til mine punkter.

Dette er direkte forbedringsorienteret feedback dvs. primært forslag/principper du kan overveje:
1) Det første jeg tænker er at det man kalder sidens overordnede "look and feel". Det virker mig lidt hjemmbrygget og rodet(der er gang i for meget). Jeg ville søge mod et mere clean look – alt for meget "støvede farver" og ikoner, uhensigstmæssig text og kasse placeringer etc. der giver mig lidt en uklar fornemmelse. Støvet farve palette – Ville jeg cleane op. Mere minimalisme. Det vil grundlæggende giver mere TILLID (Subtext grundet kvaliteten i oplevelsen). En løsning: Stjæl en profil fra et fedt brand, et undergrunds site eller lign. og copy paste/juster lidt. Kig desuden specifict på de mange forskellige farver og størrelser af fonte i bruger i text og hvordan det placers i forhod til afstand til siden, knapper osv. opstramning af Den del kan redde meget. Rå cutting af Billeder, popup bokse, knapper mm er desuden centrale for oplevelsen jeg får.
2) Jeres valg af ord og selling points? Score? Dating? osv. Er måske spot on. måske ik? Men Måske et andet ordvalg med en mere klar linje der passer med jeres ønskede målgruppe. eg KUN dating eller KUN scoring eller et tredje. Og sørg for en klar linje i jeres selling points. igen oplever jeg ikke en rød tråd her. Og de statements i har er lidt for generelle eg. "frihed til selv at vælge". Det skal være mere klart og originalt teksforfattet og rammende IMO for at hooke. Den første sætning kan bruges på samtlige banker og akasser i danmark ;-) Og tænk mere i understatedhed/subtext kommunikation imellem linjerne = attitude og den tone der skrives i. Løsning: tal med jeres A-kunder(dem i gerne vil have flere af) og skriv en 5-10 linjers beskrivelse og list 3 salgspointer som grundlag for jeres produkt baseret på dette. implementer det + relevant sprog så der er en gennemtrængene stemmer og tråd derinde. Klar selling point. Og mere mulighed for hurtigt at scanne og få en forståelse af jer/produktet + hvad produktet gir mig som kunde.
3) Sørg for mere klarhed specielt i forhold til den primære bruger rejse på siden – hvad vil du gerne have folk til? Pt får du sikkert folk til at downloade en masse forskellige pdfer. Min skepsis er a der er meget man kan downloade så at selve forståelsen af jeres product og personer forsvinder gemt væk af diverse self help bøger etc. Mindre al mulig man kan downloade in your face. Mindre selfhelp retorik. Tænk I brugerrejser og prioriter hvad din besøgende skal se hvornår. Og Brug ikoner pg reviews på forsiden/landingpagen der skaber kredibilitet. Det min øjne fanger pt ved hurgit scan (subtext), er en stjerne, et par billeder der mere appellerer til chick love IMO (young love) end fyre. Og dating bog overskriften bare som eksempel. Det hele virker lidt ekstremt og in your face. Løsning: Kige på hvad gerne vil have at brugeren oplever, prioriter og fremhæv enkelte elementer mens resten er subtext. hvad der driver hvad i vil have dem igennem - jeg tror en mere direkte præsentation + kredibilitet er smartere på første side vs en "blog" og en masse download muligheder som folk typis alligevel kommer ind på fra undersiderne.
4) Overvej seriøst en måde at hooke op med jer aka newsmail/instagram eller lign og følge da køb som dette ikke sker med det samme men kan komme senere. Hvis I ik hooker dem mister I dem (muligvis 50-70 %). kræver selvf. en indsats men er et stærkt salgsorienteret værktøj som kan laves med mailchimp eller andre fine semi-gratis applikationer. Løsning: overvej om i vil investere lidt tid her med denne hook. Check newsmail tilgange.

Mit gæt er at det appelerer til gymnasie elever start uni men i tabe den lidt ældre pengestærke målgruppe. ved alle grupper er Faren ved at fremstå lidt uklart er at jeg mister tillid til hvad i egentlig kan. Dvs jeg IKKE køber med mindre jeg virkelig vil pløje igennem siden selv. jeg tror I bør arbejde med jeres grundlæggende produkt beskrivelse som afsæt for klarhed. og få de vigtige ting frem i starten - eg jeres tunge baggrund, resultater, attitude/holdninger etc. afhængigt af hvorledes i vil hooke de besøgende.

Feedback er hurtigt lavet og skal tages med et gran salt ;)

Håber det kan bruges

Best/glow

edit: ps: der er rigtig meget godt derinde - det skal bare hives frem i en anden pakke og på en anden bruger oplevelsesmåde. Eg. brugen af de solide reviews.
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Tilbage til Off Topic