Datingmarkedet i 30-års alderen

Ordet er frit! HELT frit! Vi opfordrer til postning af perverse og frastødende ting.

Redaktør: Moderator

Datingmarkedet i 30-års alderen

Indlægaf sebastiansk » man 2. nov 2015 15:35

Hej folkens!

Jeg er journalist på Dagbladet Information, hvor jeg er i gang med research til et debatinterview om datinglivet i 30-års alderen. Mit konkrete afsæt er denne artikel fra Australien i 2012, som kommer med en interessant beskrivelse af datingscenen, for en gangs skyld fra mændenes perspektiv: http://www.smh.com.au/it-pro/why-women- ... 1xdn0.html

Flere af kilderne i artiklen taler om en udvikling, hvor selvstændige, moderne karrierekvinder i deres 20'ere har stillet for høje krav til drømmemanden, eller måske ligefrem blankt afvist ham, fordi de ikke havde behov for personen. Men når de så rammer 30'erne og begynder at drømme alvorligt om familielivet, så er det for sent. Resultatet er godt for mændene derude, fordi de pludselig har overhånden i det svære datingmarked. Kvinderne er gået fra arrogante til desperate, pludselig er de mændene, der er de jagede. Jeg har en formodning om, at noget lignende finder sted i Danmark, og her kommer I så ind i billedet. Er det noget I kan genkende?

Optimalt set vil jeg gerne lave et interview med en singlemand, som har lyst til at stille sig frem og fortælle om dette skifte, fra at date i 20'erne til dating i 30'erne. Jeg vil også meget gerne tale med jer herinde om, hvordan I opfatter pointerne fra artiklen, og om det er noget, der kan overføres til dating- og kærlighedslivet i Danmark. Hvis I har forslag til andre steder på nettet, jeg bør skrive, vil det også være skønt.

På forhånd tak for hjælpen, jeg håber at høre fra jer :)

Venlig hilsen
Sebastian Stryhn Kjeldtot
Dagbladet Information
sebastiansk
Nyklækket

Re: Datingmarkedet i 30-års alderen

Indlægaf Happytalk » man 2. nov 2015 16:00

Jeg er 33, her er lige et par pointer fra mine sidste 7-8 år i gamet / som dating coach. Om de er faktuelle eller ej kan selfølgelig diskuteres:

Mandens side når han er 30 eller derover:
- Der er færre kvalitets kvinder når du kommer over de 30, da de er blevet afsat tidligere.
- Over 30, det er en smugle "sværrere" at være rigtig single.. Hvis man som fyr bare gerne vil "knalde rundt" uden at være kæresten. Da en større del pigerne i 30erne søger "the one and only". I stedet kan han gå efter piger der er yndre end "Jeg tænker på børn alderen"
- Mænd kan finde en kæreste indenfor 1-6 måneder hvis de får den rigtige hjælp - Uanset om de er over eller under 30. Statistisk lidt højere hvis manden samtidig har et barn i forvejen, da der er mere logistik der spiller ind.

Piger:
- Efter min subjektive mening begynder de at tænke på børn omkring 26 års alderen.

Jeg går lige i tænkeboks og vender tilbage hvis der er mere jeg lige kommer i tanke om. Jeg har dog ikke interesse i at mødes, da jeg ikke ønsker kendis status.

Vi har lavet lidt mini-ressource og den "almindelige danske mand" der ikke har pickup erfaring finder hans drømmekvinde igennem job eller vennekreds i cirka 80% af tilfældene, uanset alder.

..så for at svare på dit spørsmål: JA piger er mere desperate for at finde "The one and only" når de bliver over de 30.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Kaizer » man 2. nov 2015 20:12

Nu er jeg kun young G, på 26 år. Men jeg ser det lidt på samme måde som Owen, der bruger metaforer som “forbidden fruit” og “boiling frog phenomenon” https://www.youtube.com/watch?v=e8qgv1l-CR4 . Jeg kan også godt lide den her https://www.youtube.com/watch?v=rlvMAS_20K4

Grundet vores seksuelle frigørelse, så kan og har de flest kvinder i dagen samfund få lov til at smage, hvordan det er at være sammen med masse sjove alfadudes, imens de er unge, vilde og endnu ikke bekymre sig om børn og familie. Resultatet er, at de knalder løs i årene 20-25. Tak for det, jeg nyder det pt! Men når tiden så kommer til, at de vil slå sig ned med en mere fast partner, få børn og starte en familie, så har de allerede opbygget en form for entitlement og kæmpe-ego i kraft af hvilke fyre, de mener, de er fortjent til, fordi en masse alfafyre før har vist dem opmærksomhed og båret dem på hænder og fødder.

De fleste, især de kønne party piger, er dog nu på dette tidspunkt ,dvs i alderen 25-30+, i en nedadgående kurve, hvad angår deres udseende som en ren fysiologisk ting, især når de ikke tager vare på sig selv. Samtidig har de heller ikke skullet udvikle deres personlighed særligt meget, pga de altid har modtaget posivitiv feedback fra diverse ‘yes men’ som gerne har villet i bukserne på dem. Så de er nu nogle halvchubby forkælede bitches, måske også krydret med lidt 3rd wave feminsm entitlement/whninig aka “Mænd er nogle bangebukse, som ikke tør gifte sig” og “Hvor er alle de gode mænd henne?”. Læs selv artikelerne i Woman, Alt for Damerne ect, hvis I keder jer en dag.

Så kort og godt. Det valg disse kvinder står over for nu er nu: 1) at blive ved med at knalde de sjove alfa-fyre, som dels også kigger efter yngre kvinder og dels ikke gider binde sig i et forhold med dem. “Hvorfor købe koen, når du kan få mælken gratis?” , eller 2) 'gå en hylde ned', sluge deres slothed og komme i en forhold med en mere stabil beta-fyr på deres eget reele niveau. Her vil utilfredseheden dog med tiden komme op til overfladen, og kvinden vil begynde at kede sig, hun vile nagge ham, være umulig, mindes sine unge år og alt den sjovt hun havde der med alfaer. Se på Macha Vang, som bliver kæreste med en type som Andreas Bro, og så samtidig hænger ud på Sunday og forsøger at score Nicki Bille (Som tilgengæld nu knalder Maja Krag eller sådan noget, yngre model)

Dette vil typisk resultere i, at hun enten slår op med mr beta, eller har en affære, hvilket bringer hende tilbage til punkt 1. Date opad, imod egne interesser, ved at knalde en masse alfaer, eller nu pesusuda alfa fyre, som måske er meget sjove, men som samtidig ikke gider at være i et forhold med dig, og så whine over det, sige mænd er nogle onde, slemme nogle og der ikke er nogle gode fyre tilbage , haha. Endless circle?
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Kaizer » man 2. nov 2015 23:21

"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Happytalk » tirs 3. nov 2015 02:50

Perfekt!
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf sebastiansk » tirs 3. nov 2015 15:26

Tak for svarende folkens, det lader bestemt til også at være et fænomen i Danmark. Linket fra Alt for Damerne er jo netop den kritik, som ofte fremføres i medierne - jeg er interesseret i at høre svaret fra den anden lejr, altså mændene. Kender I nogen personer, der kunne være interesserede i at stille sig frem og fortælle om deres oplevelser? Meget gerne fra Danmark, men ikke nødvendigvis.
sebastiansk
Nyklækket

Indlægaf Desire » ons 4. nov 2015 00:06

Kaizer du burde udnytte dine evner. Det der er satme godt...!

Noget helt andet man kan lægge i tillæg, til det Kaizer skriver, er nutidens ideal om det perfekte. Kvinderne skal være en luder i soveværelset, en super mor for børnene, en haj i køkkenet og have en top fit krop. Med andre ord; kvinder skal iigne Julia Roberts og være perfekte ligesom mænd skal lige Christiano Ronaldo, og være perfekte.

Lykke og sundhed er det helt store i dette årti. Og de fleste opnår det stik modsatte, enten i jagten på lykke (misser hvad der er lige foran dem - carpe diem), eller ved sundhedsfanatisme.
Det samme med forhold. Vi forventer ALT for meget af den anden part, og samtidig er levevisen i samfundet blevet alt for selvcentreret og selvrealiserende. Kvinderne sammenligner sig i ren uendelighed igennem medier, magasiner, venner, kollegaer osv. Der hænger noget negativt over ikke at have det perfekte liv, og ergo medfører det lavere status at have rundet de 30 (måske 35), og ikke have fundet prinsen på den hvide hest, og hus, børn og lille vovse. Hvad sker der så? De bliver desperate. Samtidig føler de ikke, at mænd længere er mænd (jf. Kaizers fine beskrivelser), og vælger så fra tid til anden at række ned til de yngre alpha-fyrer (det er vi nogle der lever godt af), som ikke tænker i hus og have, og som tør tage fat og knalde dem så de kan føle sig som kvinder igen.

Vejen ud af den onde spiral...: En radikal ændring i hele samfundskulturen og tidens ånd i Vesten. Highly unlikely.

Kom lige i tanke om en artikel her omkring manglen på "hulemanden": http://www.euroman.dk/artikler/nyheder/ ... -hulemand/
Og her er så en kvindes svar som står i stærk kontrast til skribentens:
Kære klummeskribent.
Din hulemand kommer, når du og dine veninder holder op med at slæbe jeres mænd med til HAY-udsalg, men i stedet siger "god kamp", når han vil på stadion med drengene. Han kommer, når han ikke er degraderet til samme funktion som pyntepude i det, der burde væres jeres fælles hjem. Han kommer, når du stopper med at bede ham om at sidde ned og tisse. Han kommer, når du accepterer, at det, du forelskede dig i, forsvinder, når du bliver ved med at latterliggøre hans vaner og nteresser.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » tirs 1. dec 2015 00:31

Svaret, som jeg er godt i gang med at 'sælge' til veninderne, er håndværkere med hobbies (TM). Håndværkere er typisk udlært som 20-21 årige. Som lærlinge og nyligt faglærte bruger de tiden på at arbejde (også sort) og tjene penge, når de da ikke laver damer og drikker sig i hegnet. Fordi de gør dette allerede fra de kommer i lære som 16-17 årige, er de klar til at slå sig ned når de er 22-24 år gamle.

Som næsten 30 årig akademikerkvinde bliver man nemt træt af akademikermænd, der sgu er lidt for teoretiske og mangler noget... praktisk. De ævler og kævler, og har ingen penge fordi de ligesom en selv, har tilbragt et årti på SU. Er man heldig, får de en lektor stilling og en lejlighed/et kosteskab på Vesterbro, og knalder med en kollega i kopirummet til julefrokosten, fordi de føler sig kastrerede af deres fagligt dygtige kone. Hurra, eller noget...

Håndværkere med hobbies (TM) er en anden sag. De tilhører en helt anden gruppe, hvor de griner lidt af og ser lidt ned på, de der akademikere som intet kan og er praktisk hjælpeløse i mange tilfælde. De måler sig ikke med deres akademiske kone, for hendes arbejde består i at snakke og bruge sære ord - ergo det kvinder gør uanset.

Men håndværkeren med hobbies (TM) er ikke dum. Han er blot uinteresseret i akademiske spørgsmål. Han er fagforenings engageret og kan nemt diskutere politik eller mikro-politiske emner. Han ved en del om mennesker, for han møder mange typer via sit arbejde, og oplever folks private hjem, større virksomheder og forskellige kulturer.
Og så er han ung og simple mindet. Når han oplever en diskussion med den akademiske kone og kommer til kort verbalt, er hans løsning at eskalere til sex. Her får han alle sine frustrationer ud, ved at gennemkneppe og skampule sin kone fuld af sæd, og dermed cementere sin position som manden i forholdet. Konen får kickstartet endorfin produktionen, som gør hende mere medgørlig = freden er genoprettet i det lille hjem.

Omvendt vil den kastrerede akademikermand kæmpe for at vinde diskussionen med konen for at samle stumperne af sit ego. I sin iver for at vinde på argumenterne, tromler han hendes følelser og bliver fornærmet, når hun er reaktiv på dette og afviser hans tilnærmelser i dobbeltsengen. Dette er endnu en årsag til hans sidespring i kopirummet - og enten bliver de skilt, eller konen er ligeglad fordi hun selv ligger og boller med studentermedhjælpen.

Så løsningen på akademikerkvindens kvaler, er at finde en ung håndværker med hobbies (TM). Akademikermændene må sejle deres egen sø... Eller finde en frisør med daddy-issues (TM).

Jeg beklager ikke stereotyperne, for jeg antager ud fra jeres posts, det er en del af legen, ja? :D
Kami

Indlægaf Desire » tirs 1. dec 2015 09:30

Jeg fik morgenkaffen galt i halsen :D
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » tirs 1. dec 2015 10:57

Desire skrev:Jeg fik morgenkaffen galt i halsen :D

Arh ja. CBS'er. Manden, man dater, hvis man ønsker et langdistance-forhold til ham, man bor sammen med, fordi han er work-whore og derudover har sene møder eller knepper sin sekretær.

Fordele: Råd til at sende børnene til Herlufsholm når de bliver nederen teenagere.

Ulemper: Fare for at få gonorré, når han knepper au-pairen.

CBS'eren kan anbefales til den materielt bevidste kvinde. OBS på lyserøde skjorter eller hvide poloer, så er CBS'eren nemlig gay.
Kami

Næste

Tilbage til Off Topic