Officielle artikler

Ordet er frit! HELT frit! Vi opfordrer til postning af perverse og frastødende ting.

Redaktør: Moderator

Officielle artikler

Indlægaf snake » fre 20. jan 2012 19:43

Et af problemerne med TGO var, synes jeg, den meget varierende kvalitet af artikler og materiale.

En måde man kunne forbedre dette på var at lave officielle artikler, som blev gennemgået og rettet af flere.
En fed feature ville også være at udgive dem i printbar PDF, så folk kan printe og læse væk fra skærmen.
Hellere leve med min højre hånd, end dø uden selvrespekt - undertegnede, 2012
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Geografisk sted: Aarhus

Re: Officielle artikler

Indlægaf Domino » fre 20. jan 2012 19:46

Personligt synes jeg at det er en fantastisk ide. Det var fantastisk på modersitet, men kommentar feltet ødelagde det lidt. Men det kunne helt sikkert være interessant at man f.eks. udpegede to dygtige gamere, som så satte nogen ting til testen en måneds tid og skrev deres tanker og ideer med det. Det ville revolutionere plus at det ville være fieldtestede ting, som der blev skrevet om som folk så bagefter kunne gå ud og prøve af. Jeg synes ihvertfald det er noget, som man burde overveje. Især nu hvor jeg formoder, at der ikke er så mange trolls på det her site.
Domino
Happy Meal

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf snake » fre 20. jan 2012 19:51

Jeg vil ikke kalde mig erfaren nok til at skrive om alle emner, men har styr på det danske sprog og en del om inner game, så jeg vil gerne melde mig som "moderator".

Det er rettere sagt en redaktør. I forstår godt ideen.
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Indlægaf Putin » fre 20. jan 2012 22:26

Glimragende ide snake. Har selv savnet mulighed for at få TGO-ting ned som pdf. Kender en der måske kan hjælpe med det.

Mht redaktion blev det prøvet lidt på TGO i nogen lukkede fora. Problemet var at artiklerne tit blev for specielle så andre ikke kunne kommentere på indholdet. F.eks. pirates artikler om avanceret masochisme og sådan noget :) Men med sprog og læsevenlighed blir det nemmere jo.

Dvs
a) der skal være et sted på forsiden hvor der lå et set kvalitetsstemplede artikler i pdf form?
b) der skal være en form for redaktørgruppe - det ku man f.eks. oprette et lukket forum til
Putin
Chairman of United Russia, the ruling party

Indlægaf snake » lør 21. jan 2012 00:47

Ja lidt ala Wikipedia. Alle skal kunne komme med forslag, men de skal godkendes.

En wiki ville nok være det bedste værktøj til at producere disse.
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Indlægaf Putin » lør 21. jan 2012 01:09

Der lå faktisk en wiki på TGO i et par år, men den blev ikke brugt så euro fjernede den. Måske det kunne virke hvis man eksponerede den bedre.

Skal lige sige også at søgefunktionen her virker mega godt, så det vil hjælpe i sig selv til at gøre det mindre forvirrende.

Uj da faldt lige over det her http://en.pdf24.org/phpbb-pdf-mod.jsp
Putin

Indlægaf snake » lør 21. jan 2012 01:16

Hvis den ikke bliver eksponeret, da kan vi jo bruge den internt til at redigere/revidere artikler.

Hvis det plugin ikke virker, så har jeg på et tidspunkt skrevet en WikiML parser, så det ville være ret let at lave noget lækkert LaTeX typesat PDF ud fra wiki sider. Det kan garanteret også lade sig gøre ud fra phpBB sider, men det plugin skal helt klart testes.
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Indlægaf Putin » lør 21. jan 2012 03:15

Nice det ryger også med i "de ting vi skal kigge på".

Edit: Snake, jeg har gjort dig til moderator for innergame ind til videre. Dvs du får nogen muligheder for at kvalitetssikre derinde.

I forhold til TGO mener jeg også vi skal ha mere gang i at slette crap, a la hvis folk spammer med mystiske post med 100 krishnamurta links. Tror selv det betyder meget for niveauet sådan generelt at "bundniveauet" ikke er total rock bottom :)
Putin

Tilbage til Off Topic