Proper posture

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Proper posture

Indlægaf zerion » ons 25. apr 2012 22:37

Umiddelbart lyder MasterPiece's råd gode og holdbare, så jeg vil bare lige tilføje en lille smule. Øvelser for lænden vil jeg også mene kan gavne dig. Min favoritøvelse for lænden er helt klart dødløft ! Det er en rigtig god basisøvelse, som ikke kun rammer lænden, men i og med at det er en basisøvelse også rammer andre muskler.
Men tre ting der klart vil kunne hjælpe dig er:
- Korrekt træning.
- Udstrækning (så din træning ikke gør dig mindre smidig - på det punkt er udstrænkning IKKE en skrøne).
- Øvelser i kropholdning, hvor du vender du vender dig til at have din krop i den holdning som du ønsker.

Held og lykke med det ! :D

----------------------------------- Edit ------------------------------------------

Btw. tjek lige denne tråd som jeg faldt over. Har ikke læst særligt meget af den, men der er masser af links i tråden, som jeg håber kan hjælpe dig. :)

/zerion
zerion
Bølle Bob

Indlægaf MasterPiece » tors 26. apr 2012 22:32

Yep - dødløft er fantastisk. Dog er det meget vigtigt at du er fortrolig med teknikken i denne øvelse, da du ellers kan ødelægge alt fra knæ til ryg. Men Glow - jeg synes du har gjort dig nogle fine overvejelser, men husk på at det måske tager mere end en måned før du ser tilfredse resultater. Muskel bygning og specielt muskelmasse(!) tager meget lang tid. Jeg har trænet i 2 år nu, og jeg synes alligevel ikke jeg er blevet ligeså stor som jeg gerne vil være.
Brugeravatar
MasterPiece
Bølle Bob

Indlægaf Glow » søn 29. apr 2012 13:56

Guys - super, mange tak for inputs. Føler virkelig jeg bliver klogere her - på et sted der er ret vigtigt for mig at gøre ordentligt.

Jeg har sjovt nok netop af de grunde I skriver planer om at få en meget præcis instruktion i dødsløft og tage det helt stille og roligt til at starte med.

Jeg er klar over at det kræver lidt tålmodighed - specielt at rette min posture op:) Mit mål er ikke at blive stor men at blive lean og atletisk - vejer 82-84 og vil gerne lande v 79-80. og bygge lidt ud på centrale steder som skuldre, mens jeg bygger lidt ind på mave området. En stærk, atletisk V-shape er det jeg går efter.

Men de føste resultater efter en 3 ugers tid har begyndt at vise sig - mere definerede skuldre, lidt mere v look, mindre mave/absne kigger frem. En del mennesker har nævt at de kan se en forskel specielt hvis jeg tager tøj på der fremhæver det.

Vil læse mere op på korrekt træning - hvis i har nogle gode link vil de blive modtaget med entusiasme og smil:)
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Leisure Pirate » søn 29. apr 2012 15:36

Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf TheJesp » søn 29. apr 2012 21:11

Hej Glow.

Du kunne også prøve det der hedder Alexander teknikken. Den er nævnt i "The Game" og skulle efter sigende være en proces hvori du lærer at beherske kroppen som den nu engang var skabt til. Det lyder som et ret stort projekt at gå igang med, men teknikken lover til gengæld 100 % kontrol over kroppen.

http://www.alexanderteknikken.dk/

Ovenstående hjemmeside er til en kort gennemgang af teknikken og hvor man kan tage lektioner.

Håber det hjælper :)

- TheJesp
TheJesp
Seargeant O'Hara

Geografisk sted: Kolding

Foregående

Tilbage til Træning og kost!