Søvn og paleo

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Søvn og paleo

Indlægaf Fætter Stream » ons 18. jul 2012 04:05

Jeg aner ikke om det er videnskabeligt bevist - men mine kroniske søvnproblmer er blevet fixet efter at have paleoet den i et par måneder. Det er for mig et GIGA benefit af det. Og paleo slår med 100 km alle de andre standard råd man har prøvet (motion, ikke drikke for man sover, mørkt rum, koldt rum, hold fast rytme, kamillete, ikke internet/TV før man skal sove, osv osv, alle mulige lorte råd der ikke virker).

Tror det er fordi man eliminerer de der energitoppe der kommer af at spise kulhydrater. Altså, hvis man er god til at lagre energi i kroppen, og det er jeg formentlig, har man ikke brændt sit lager op når man skal sove så man er for hypet. Lidt a la hvis man drikker 2 liter cola fem minutter før man skal sove. Eller også er det nogen af de onde ting der er i korn der fucker med en. Jeg kan i hvert fald ikke forklare det med andet end paleo.

Før paleo - brugte i snit 1-2 time på "indsovning" som det kaldes, dvs fra man lægger sig i sengen til man faktisk sover. Det er et SNIT, ville tit få dage ødelagt af ikke at kunne sove i 4 timer så man er busted dagen efter. Det er irrelevant om jeg gør ting der er officielt dårlige for søvn, som f.eks. at bruge internet til lige før man skal sove.

Efter - indsovnings gennemsnit, ca 10 minutter.

Før - vågnede op helt busted, og skulle bruge flere timer på at blive frisk i hovedet. Formentlig fordi jeg vågnede en del gange i løbet af natten uden at kunne huske det. Det er måske toksinerne i korn, aner det ikke.

Nu - frisk med det samme.

Før - blev jeg vækket af et eller andet var helvede løs, kunne nemt tage 2 timer at falde i søvn igen (fordi jeg blev irriteret over at blive vækket), dvs hvis det tog 2 timer at falde i søvn og så blev vækket kigger vi nemt på at have brugt 4 timer på at ligge og glo op i luften.

Nu - falder bare i søvn igen uproblematisk.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Re: Søvn og paleo

Indlægaf Gevani » ons 18. jul 2012 17:36

Hey Stream

Paleo er fantastisk! også kaldt stenalder kuren btw ;)
har selv været på den i en månedes tid og ser allerede resultater, uden træning!
Brugeravatar
Gevani
Nyklækket

Geografisk sted: sarger overalt!

Indlægaf Fjord » man 23. jul 2012 18:40

Hej alle med kur

Drop det. Uddannede kostvejledere, sygeplejesker, læger... Alle der ved hvad de taler om, som jeg spørger, siger det er noget crap.
Tabte personligt 12 kilo ved at cutte kage og cola fra samt skære ned til det rigtige indtag af måltider om dagen. Spiste stadig lidt slik en gang imellem.
Fjord
Happy Meal

Indlægaf Kaizen » man 23. jul 2012 19:56

Hvad spiser i egentlig om aftenen?

Jeg spørger fordi min kost faktisk er rimelig paleo efter frokost, men jeg bliver sulten ca. hver tredje time, og skal derfor normalt have et eller andet lige inden sengetid.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Fjord » man 23. jul 2012 20:59

Spiser helt normalt, ca. 400-450 gram hvor omkring 20-30 % er proteiner. Mine eneste rettesnore er at spise fornuftigt og meget grønt og organisk. Og så spiser jeg et æble eller en banan hvis det bliver sent
Fjord
Happy Meal

Indlægaf Fætter Stream » tirs 24. jul 2012 07:39

Fjord skrev:Hej alle med kur

Drop det. Uddannede kostvejledere, sygeplejesker, læger... Alle der ved hvad de taler om, som jeg spørger, siger det er noget crap.
Tabte personligt 12 kilo ved at cutte kage og cola fra samt skære ned til det rigtige indtag af måltider om dagen. Spiste stadig lidt slik en gang imellem.

Interessant at læger er holdt op med at tro på videnskaben. Går ud fra at dine læger er stærke modstandere af evolutionsteorien og mener vi er skabt af gud på 7 dage?

De baserer deres kostråd på citater fra det gamle testamente eller hvordan? :)

Anyhow, det råd du selv skriver passer 100% med paleo, så jeg ved ikke rigtigt hvad du er uenig i? Man behøver ikke spise paleo 100% for at det virker, spiser da også selv slik en gang imellem.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Fjord » tirs 24. jul 2012 16:04

Paleo (eller stenalderkuren) går ud på at spise så meget protein som muligt. Sad i et selskab med to sygeplejesker, en læge og en kostvejleder der alle rakkede ned på lige netop den kur.
Vi er alle frie mennesker, så gør hvad i vil, men det er nu engang hvad eksperterne siger.
Fjord
Happy Meal

Indlægaf Pioneer » tors 26. jul 2012 13:14

Fjord skrev:Paleo (eller stenalderkuren) går ud på at spise så meget protein som muligt. Sad i et selskab med to sygeplejesker, en læge og en kostvejleder der alle rakkede ned på lige netop den kur.
Vi er alle frie mennesker, så gør hvad i vil, men det er nu engang hvad eksperterne siger.

Arh... Det er vist en fejllæsning. Det er rigtigt at man i paleo spiser langt mere protein, end hvad de officielle kostråd anbefaler, men at sige at man skal spise så meget protein som muligt er forkert.
For os uden særlig indsigt i ernæringsforskning kan det godt være svært at overskue hvad der er rigtigt og forkert, men en debat bør ikke gå på at man kan finde læger etc. der siger det ene eller andet. De såkaldte "eksperter er i høj grad splittet i spørgsmålet.
Pioneer
Gummi Tarzan

Indlægaf Fætter Stream » fre 27. jul 2012 08:03

Hvad Pioneer sagde ... sundhedsfolkene har ikke tjekket ordentligt hvad det er. Det er jo det rare ved at være ekspert. Man fyrer bare noget gøgl af, og så har man automatisk ret :)

Spiser selv en hel masse grønsager. Er mest overbevist af de paleo-folk der går ind for det ... det er bare logisk for mig at planter må være en stor del af maden. Er jo ikke for sjov vi kan fordøje dem.
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Kaizen » lør 28. jul 2012 17:58

Fjord skrev:Spiser helt normalt, ca. 400-450 gram hvor omkring 20-30 % er proteiner. Mine eneste rettesnore er at spise fornuftigt og meget grønt og organisk. Og så spiser jeg et æble eller en banan hvis det bliver sent

400-450 gram hvad?

Jeg fisker efter inspiration og konkrete ideer til snacks, der er relativt billige, nemme at lave/stockpile og til at holde ud at spise.

Det gælder faktisk også for morgenmaden, jeg synes fx ikke jeg har hverken tid eller råd til at stå og stege æg og bacon hver morgen inden arbejde.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Næste

Tilbage til Træning og kost!