Blod, sved og tårer

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Blod, sved og tårer

Indlægaf Leisure Pirate » søn 9. sep 2012 20:38

Mht at du staller paa squats saa skyldes det nok din egen fuckarounditis. Du foelger simpelthen ikke programmet. For det foerste spiser du ikke nok. Det I sig selv gor at du ikke kan forvente at saette fem kilo paa fra gang til gang. Den anden ting er at du I mandags kun fik to timers soevn eller saadan noget. Hjernen udskilder vaeksthormoner naar du sover saa det er helt essentielt at sove nok. For det tredje startede du for hoejt I vaegt saa du har svaert ved at komme ordentligt ned I dine squats. Og det goer at du ikke faar den belastning som du havde hvis du var gaaet ordentligt ned. Men tror det er primaert er paa punkt et og to at du saboterer dig selv.

Mht power cleans saa kan jeg ikke huske grunden til at de er gode. Men har hoert om folk der har skiftet dem ud med pullups. Dem overvejer jeg selv at smide oven paa mit nuvaerende program.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizen » søn 9. sep 2012 21:35

Tror ikke jeg er specielt i søvnunderskud i øjeblikket, og jeg spiser nok til at være gået et par numre op i livvidde de sidste 2-3 uger...

Men jeg vil da prøve at gå lidt ned i squats og se om det fungerer bedre.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Leisure Pirate » søn 9. sep 2012 22:58

Sagde du ikke til mig at du kun sov 2-3 timer i mandags?

Og sagde ogsaa at du havde svaert ved at naa at spise nok. Lidt forvirrende :) Har du styr paa hvor mange cal du spiser?
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizen » man 10. sep 2012 11:21

Lige i mandags havde jeg været til fødselsdag to dage i træk, men ellers har jeg nogenlunde styr på hvor meget jeg spiser.

Men jeg har svært ved at nå at spise mere end ca 2500 kcal hvis jeg skal noget i løbet af dagen (og de dage hvor det lykkes at indhente det om aftenen og nå op på omkring 3000 kcal bliver jeg ofte utilpads). Men det er åbenbart nok til at jeg er blevet for tyk til en stor del af mine bukser... Jeg vil prøve at flytte mit fødeindtag hen tidligere på dagen, for at gøre det mere produktivt, men lige pt føler jeg altså ikke den vilde trang til at øge mit kalorieindtag generelt...

Mht. søvn og recovery så har det altid været et af mine svageste punkter, og jeg vil faktisk gerne i gang med lidt night-game igen, så det er lidt svært at finde et quick fix der :/
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Leisure Pirate » man 10. sep 2012 18:34

Programmet forudsaetter du spiser mere end 3500 cal. Faktisk anbefaler de 4000-6000 cal til folk der har svaert ved at gaine saa du er ret langt off target.

Men hvis du ikke tager kost og soevn alvorligt kan jeg ikke rigtig se hvordan du kan forvente gains.

Hvis du vil undgaa fedt paa maven saa ville jeg undgaa kulhydrater, i hvertfald paa hvile dage. Insulin signalerer fedt deponering.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizen » tirs 11. sep 2012 12:41

Primær akse er g/kg, sekundær akse er kcal.

Prøver at eksperimentere med en pastaret til frokost, burde kunne øge mit indtag med 750-1000 kcal...
Vedhæftede filer
Kost0911.jpg
Kost0911.jpg (31.31 KiB) Vist 1462 gange
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Leisure Pirate » man 17. sep 2012 09:27

@K: smart graf der ;) Dit cal indtag ser dog noget sporadisk ud så tror helt klart der er plads til optimering der.

Er tilbage efter en uge på kursus i udlandet. Har siddet på min røv hver dag og har ikke fået søvn nok og ikke fået calorier nok så jeg følte mig svag i musklerne og valgte at deloade lidt på squatsne.

Workout B

Squats 3x5 70 kg
Overhead press 3x5 32,5 kg
Power cleans 5x3 32,5 kg

Pressede mig ikke så hårdt i dag, det var mere bare for at komme i gang igen. Alligevel var der en lille forbedring på press. Glæder mig til at kunne træne mere konsistent over den næste tid. Den her uge har virkelig vist mig at det er super vigtigt at være konsistent med sin træning!
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizen » man 24. sep 2012 19:13

HURR! 95 kg deadlift i dag! :D

Stagnerer lidt på squats og bænkpres, men holder nogenlunde kostindtaget på 4000kcal, efter jeg begyndte at spise pasta til frokost.
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Foregående

Tilbage til Træning og kost!