Bedste løft efter 10 måneders træning

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf Singularity » ons 29. aug 2012 12:15

Jeg startede med Sl5x5 i oktober sidste år, inden da havde jeg aldrig været i et fitnesscenter.
Jeg blev hurtigt bidt af det og har ædt og knoklet min røv ud af bukserne i nogle måneder nu.
Jeg har kørt Sl5x5 men også lavet en hel del udover det, da jeg ikke synes det var helt nok.
Jeg er gået fra at veje ca 64kg til 71kg, højden er 176, så der skal stadig noget masse på.
Bedste løft er:

Squat: 132,5kg

Dødløft: 180kg (bruger kalk)

Overhead press: 60kg

Min bænkpres er ikke noget at skrive om. Sjovt nok var de her løft for 3 måneder siden, efter ferien er jeg gået meget ned i kg og er i gang med at træne op igen.
Singularity
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 27. jan 2012 13:53

Re: Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf Fsharp » søn 2. sep 2012 15:11

Det er interessant at se dine stats i forhold til mig selv. Jeg er 173 cm og vejer omkring 68 kg. Alligevel kan du tage dobbelt så meget som mig i squat, 50% mere i dødløft og 1/3 mere i press. Dette skal selvfølgelig ses i forhold til at jeg normalvis ikke løfter tungt.
Brugeravatar
Fsharp
T1000
 
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 00:09
Geografisk sted: Kbh

Re: Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf Singularity » lør 29. sep 2012 18:08

Ja det er meget sjovt at sammenligne - selv om man selvfølgelig skal passe på med det.

Jeg har givet den virkelig meget gas med træningen og prioteret det frem for andre ting. De sidste 3 måneder har været lidt stillestående, men i dag har jeg sat ny PR i squat:

1x150kg ATG!!

Fuckin ya!
Singularity
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 27. jan 2012 13:53

Re: Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf Singularity » lør 29. sep 2012 18:11

og nå ja, FSharp, kan kun anbefale at løfte tungt regelmæssigt, det giver virkelig godt.

alt godt
Singularity
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 27. jan 2012 13:53

Re: Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf daniel9191 » tors 4. okt 2012 07:40

Jeg er snart 4 måneder inde i SL5x5 og jeg ser sådan her ud:

Squat: 75 Kg (ikke stallet endnu)

Bench: 50 kg (ike stallet endnu)

Barball Bows: 50 (ikke stallet)

Overhead 45 (stallede med 5-5-5-2-1)

Deadlift 77,5 kg (no stall)


Mit "problem" er at jeg er ca. 180-182 og er på næsten 90 kg i kropsvægt, så jeg vil hellere gå ned end op i vægt. eller rettere, i hvertfald få formet min krop.

Men hvodan har du fået sådan nogle resultater efter et år?!?!

og hvad laver du ved siden af?
daniel9191
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 20. sep 2012 09:17

Re: Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf Wired » lør 6. okt 2012 13:13

Daniel hvor meget har du øget din styrke på de fire måneder?

Og hvor meget har du øget belastningen fra gang til gang?
Wired
Seargeant O'Hara
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 10:43

Re: Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf daniel9191 » lør 6. okt 2012 16:47

Altså jeg startede med alt på 20 KG (bortset fra barbell, der startede jeg med 22,5 og dødløft på 30) og har bare bevæget mig op siden. jeg har som sagt ikke stallet overhovedet bortset fra her sidste træning hvor jeg stallede i overhead. jeg øger med 2,5 Kg hver gang, men i dødløft øgede jeg med 5 Kg indtil jeg nåede 75 Kg og tænkte, at 5 kg ville være for stort et spring, så nu øger jeg med 2,5 i dødløft også
daniel9191
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 20. sep 2012 09:17

Re: Bedste løft efter 10 måneders træning

Indlægaf Singularity » tirs 16. okt 2012 10:15

Jeg har ført logbog fra jeg startede med at træne (dog ikke fra januar til maj), og kan se at jeg også har stallet et par gange, f.eks omkring 70kg, 90kg, 110kg og 120kg i squat. Nåede op på 5x5@122,5kg allerede i juni, men valgte så at spise noget mindre i en periode og gik lidt i stå og trænede så op fra 100kg til 122,5kg igen i september.
Det jeg har gjort, er at lave mere end 5x5, f.eks tage lidt af vægten efter de 5x5 og så træne nogle flere set med flere reps. Eller tilføje vægt og så lave færre reps.

Det samme med de andre løft, f.eks død, hvor jeg stort set hele tiden har lavet mere end 1x5, da jeg slet ikke synes det var nok. Så der kunne det se sådan her ud: 2x5, 3x3, 2x1, 1x8, med øgende og aftagende vægt.

Det er jo nok egentlig ikke SL5x5 jeg laver, men bruger det som et skelet i mit program. Virker fint for mig.

Og nå ja, har virkelig også spist godt, nok snarere ædt faktisk. et eksempel kunne se sådan her ud:
6 æg plus en pakke bacon plus en skål havregryn med en banan <- morgen
5 rugbrødsmadder med tun/makrel, leverpostej, gedeost eller pølse, en avokado, agurk eller tomat <-frokost
nødder, mandler, frugt <-eftermiddag
500gr kød, en dåse baked beans eller kartolfer og gulerødder i ovn <-aften

Plus har også brugt noget proteinpulver af og til, mest de dage jeg ikke kunne spise helt nok. Men ved ikke hvor meget det egentlig betyder.

Nu vil jeg ned at presse nogle tunge vægte over hovedet,
ha' det godt!
Singularity
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 27. jan 2012 13:53


Tilbage til Træning og kost!

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster