Smidighed

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Smidighed

Indlægaf Atahualpa » ons 18. jan 2012 20:14

The Glove fra TGO gav mig det her link. Jeg øver smidighed for at kunne levere et cirkelspark i hovedhøjde, om ikke alt for lang tid forhåbentligt.

Det virker rigtigt godt så jeg reposter det her.

http://www.martialartsplanet.com/forums ... hp?t=85373

Der er også en rigtig god bog man kan få fat i - Thomas Kurz "Stretching Scientifically"

Det program jeg endte med at bruge var: Man skal stå på, stække benet ud til 30%, 60% og så 100% mens man står op. 12 gentagelser af hvert niveau med hvert ben.

De 12 reps på hhv 30% og 60% er for at varme op så man kan nå sit max. Det er ret tydeligt for mig at det knækker i mine hofter hvis jeg slacker med dem.

Så gentager man til siden og bagud.

Hele molevitten skal gøres 2 gange om dagen: Om morgenen (vigtigt ifølge Kurz) og om aftenen.

Giver resultat så man faktisk er overrasket. Normalt kræver sådan noget blod sved og tårer :)

Har desværre været dårlig til at følge det efter de første 2 måneder, men det rykkede virkeligt da jeg gjorde det "rigtigt"
Atahualpa
Private Johnson

Re: Smidighed

Indlægaf Baddi » fre 10. feb 2012 13:33

Jeg har haft gået til kampsport i 4-5 år, og vil lige sige, at for at kunne lave et cirkelspark i hovedhøjde er det vigtigt, at man samtidig med at man løfter benet går ned i knæ på modsatte ben, samt drejer det 20-30 grader væk fra det andet ben, mens man læner sig lidt til den modsatte side af sparket. Jo mere man læner, jo mindre smidighed kræver det, at løfte benet så højt, men desværre går det ud over balancen og træfsikkerheden, og man vil så blive nødt til at gå mere ned i knæ, for at holde balancen. Det er også vigtigt at varme hoften godt op inden, for at undgå skader i hoften, hvilket jeg har måttet lære på den hårde måde :/

Hvordan går det så med højden af sparket? :D
Baddi
Bølle Bob

Geografisk sted: Midtfyn

Re: Smidighed

Indlægaf Atahualpa » tors 15. mar 2012 01:06

yeah ved godt man skal dreje og det - men smidigheden er stadig et issue.

Det går stadig ret dårligt. KAN lave cirkelspark i hovedhøjde, men teknikken bliver så dårlig det nærmere skal kaldes et skråt frontspark.

Til gengæld er jeg ved at blive ferm til at ramme i hovedet med et andet spark mine ben kan lave - hvor man bare holder benet strakt og trækker den op i en bue og -rammer på kæben udefra med siden af foden. Det blir nok det der redder mig gennem min upcoming turnering 7-9-13 :) Nu har jeg i hvert fald et spark til hovedet i arsenalet.
Atahualpa
Private Johnson

Tilbage til Træning og kost!