Op på hesten

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » man 15. apr 2013 21:20

Så er det godt, det er Stevia, der står i mit køkkenskab :-)
Tak for de gode informationer!
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

Re: Op på hesten

Indlægaf Hansi » man 15. apr 2013 22:28

Du er velkommen!
Det kan være du i den nære fremtid kan skrive lidt om hvordan virkningen fra stevia har været for dig. Om det har haft nogen betydelig virkning på dit helbred, humør, fysiske tilstand osv. Har overvejet at købe det, men vil gerne høre hvordan folk har det med det, da jeg plejer at være ret følsom overfor sødestoffer :)
Hansi
Bølle Bob
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 02:43

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » man 15. apr 2013 22:35

Jeg kan allerede NU sige, at det ikke giver mig mavepine som jeg ellers har oplevet med andre sødestoffer :-)

Mht smag.. Så er almindelig sukker at foretrække, men jeg tror også bare, man skal vænne sig til det og det kommer meget an på, hvad man bruger det til selvfølgelig.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » ons 19. jun 2013 11:16

Jeg prøvede lige at lave en kage uden fedtstof og kun med grahamsmel...
Succes? - not really... Want cake? Make a real one :D
Vedhæftede filer
2013-06-19 11.08.09.jpg
2013-06-19 11.08.09.jpg (22.02 KiB) Vist 2020 gange
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

Re: Op på hesten

Indlægaf Fsharp » ons 19. jun 2013 11:31

Circe skrev:Jeg prøvede lige at lave en kage uden fedtstof og kun med grahamsmel...
Succes? - not really... Want cake? Make a real one :D

Jep, også min erfaring. Hellere spise ét stykke "ultra-syndig-kage-jeg-ender-i-helvede-for-alle-de-børneslaver-som-er-døde-i-høsten-af-disse-sukkerrør"-kage om ugen og så man har sine cravings kureret.

Alternativt har jeg spist et lille stykke 70%+ chokolade og nogle nødder om aftenen sammen med kaffe. For mit vedkommende holder det også de fleste andre cravings fra døren.
Brugeravatar
Fsharp
T1000
 
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 00:09
Geografisk sted: Kbh

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » ons 19. jun 2013 11:43

Fsharp skrev: Alternativt har jeg spist et lille stykke 70%+ chokolade og nogle nødder om aftenen sammen med kaffe. For mit vedkommende holder det også de fleste andre cravings fra døren.


Mørk chokolade er win! :-)
Det her var bare et kedsomhedseksperiment. Jeg havde jo rigtig mel i skabet og kunne bare have brugt det. Det blev en mærkelig mellemting mellem grovbrød og kage.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

NU: Step up, fast program, challenges, kost og god ferie!

Indlægaf Circe » tors 27. jun 2013 23:26

Det er skønt at være færdig med eksamen, så jeg kan fokusere lidt på kost og træning igen. Jeg er gået meget tilbage i styrke de seneste måneder og selvom jeg er rimelig rutineret og ved, hvad der skal til, så er det rart med systematik. Har I overvejet, at eksamensperioder bare ligger rigtig dumt i forhold til bikinisæsonen i øvrigt? :D

Jeg har teamet op med en veninde fra fitness og vi får lagt et - ambitiøst - styrkeprogram af vores faste instruktør (beskrives i detaljer senere).

Træningsugen:
- 1-2 x cirkeltræning om ugen fx crossfit, kettlebell eller et hold, der passer - dvs. med moderat cardio.
- 2-3 x styrketræning
- + sjov og challenges, herunder er der en række øvelser, hvor der er gået lidt konkurrence i den: planke, spider og diamond push-ups, double-unders, burpees, V-ups, pull-ups.

Det er bevidst, at der ikke er fokus på cardio.

Kost:
Har snart prøvet alverden. Instruktør anbefalede denne diæt, der lige skulle sætte gang i det hele. Jeg ved endnu ikke, om jeg er motiveret nok og har mod på det. Det vil jeg tænke lidt over. Måske prøve et par dage og se, hvordan det går.

http://www.dukandiet.com/weight-loss-coaching


Torsdag 27/6:
Trænede diverse inkl. et par konkurrenceøvelser
Planke: 4 minutter og 20 sekunder (PR). Tidligere PR var 4 minutter - hvor jeg både var 4 kg slankere og stærkere, så jeg er glad for, at jeg ikke er gået så langt tilbage, at jeg ikke kan slå mine gamle rekorder.
Burpees: 100 stk på 7 minutter (PR)
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » søn 30. jun 2013 13:25

Status på ugen
Mandag: styrke
Tirsdag: kettlecross
Onsdag: styrke
Torsdag: kettlecross
Fredag: styrke
-
Søndag: styrke

Søndag:
Roning: 2000 m, 9:18, 128 watt
Squat: 3 sæt á 8 gentagelser, 40 kg (PR 60 kg)
Deadlift: 3x8, 50 kg (PR 60 kg)
Lunges: 3x8 for hvert ben, 30 kg (PR 48 kg)
Forskellige maveøvelser, lænd, triceps m.m.

Da jeg har haft problemer med knæene føler jeg ikke, jeg kan øge i benøvelser endnu. Om en måneds tid håber jeg at kunne være på det niveau som min styrke tillader (det er nok ikke helt PR-niveau). Lige nu er det på knæenes vilkår. Jeg vil ligeledes gerne køre en max-test med en-to gentagelser.

Overraskende god energi. Frygtede træthed og drænet krop, fordi jeg lægger så hårdt ud, men jeg har spist fornuftigt og struktureret træningspas godt.

Kost:
Har kørt fase 1 (attack phase) jf. Dukan Diet i 3 dage. Jeg føler, det er rimelig let at overholde. Det bliver dog en smule kvalmt at tygge sig igennem så meget kød - især om morgenen, hvor jeg nok vil holde mig til æg og hytteost og evt. noget let kød. Ud over det er det en god oplevelse, for jeg har normalt svært ved at kontrollere indtag af mad, fornemme sult og mæthed, hvilket resulterer i yoyo-vægt. Det er som om det stabiliserer sig vha. denne metode. Jeg føler godt, jeg kan holde det. Bliver dog svært på ferielejr.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » tirs 2. jul 2013 00:06

Kost:
Stadig attack phase. Har ikke kunnet holde det helt til aftensmad de sidste to dage (at være social og kun spise kød er ikke vildt fedt), så fortsætter nogle dage endnu - formentlig ugen ud indtil jeg skal på lejr.

Træning: Blandt andet...
Squat: 45 kg (3x5). Gik fint, men skal passe på knæ.
Planke: træner op vha. interval. 1½ minut, 10 sek pause, 1½ minut, 10 sek pause, 1½ minut -> død :-) Mål: skal i konkurrencesituationer på hold kunne stå 7 minutter.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » tirs 30. jul 2013 09:02

Kost:
Har været på 2x ferie, hvilket ødelægger en del, når man kører efter en særlig kostplan. Må bare indrømme, at man skal være en lonely skiderik for at man kan holde sådan en diæt, for det duer ikke, når man skal hygge med andre mennesker.
Startet forfra på attack phase lørdag og regner med at køre den til og med i dag. Ellers må jeg bare erkende, at det ikke kan blive så stringent et diætforløb, som man kunne ønske sig. Det må blive, når jeg er alene hjemme hos mig selv og så må mådehold og tilnærmelsesvis overholdelse gælde, når jeg er social.
Har så fundet ud af at komme ind i en god rytme med IF (intermittent fasting) igen. Jeg er overrasket over, hvor let det er i øjeblikket. Nogle gange har det været virkelig svært at komme i gang "Jeg gør det i morgen..." -> fail.

Træning:
Afbrudt træning de sidste par uger. Har dog fået kørt to styrketræningspas de sidste tre dage.
Squats: 50 kg 3x8 (yes mand, ny rekord!)
Dødløft: 60 kg 3x8 (fået justeret teknik og kan knap sidde på mine baller i dag)
Pushups
Skrå mave
2 øvelser for lige mave
Diverse øvelser for ryg, nakke, skulder..
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 20. feb 2013 22:03

ForegåendeNæste

Tilbage til Træning og kost!

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 11 gæster