Side 6 af 6

Re: Op på hesten

Indlæg: tirs 21. jan 2014 21:42
af Circe
Tak! Jeg har taget det til mig (i dag faktisk) og har fået noget god feedback fra instruktører den seneste tid.

Re: Op på hesten

Indlæg: søn 30. mar 2014 18:20
af Circe
Begyndt at holde lidt af vægtløftning også, selvom det har været svært... Netop fordi det er så vanskeligt at lære, så er det svært at elske fra dag 1.
Har fået lavet en liste med ting, jeg gerne vil igennem med jævne mellemrum (7-10 dage helst):

Pull-ups
Push-ups
Clean
Jerk
Strict press
Snatch
Ring dips
Dødløft
Squat
OH squat
Handstand

Ovenstående er for at vedligeholde vægtløftning og styrke.

Jeg vil selvfølgelig også gerne øve wall balls, rope climb og butterfly pullups, men ser det mere som sjov og ballade og supplement i wods.
Jeg tilstræber ca 3 wods i ugen og styrketræning/skills for resten.

Re: Op på hesten

Indlæg: man 7. jul 2014 20:36
af NMX
Circe skrev:God progression i øjeblikket, selvom jeg bare hygger mig og ikke kører noget bestemt program (selvom jeg burde). Ligger stabilt på 3-5 gange træning om ugen. Forsøger at passe lidt på min lænd efter ubehaget efter sidste dødløft. I det program som jeg snart skal køre vil jeg prøve at komme uden om squat og dødløft - erstatte med lunges, trap bar, good mornings osv. I må gerne komme med andre forslag. Det er simpelthen fordi, jeg synes det er nogle lidt ubehagelige øvelser, når man skal køre meget tungt (5-6 reps).

Nye opture:
KB crunch med 32 kg
Goblet squat med 32 kg
- begge som del af en wod.

Og så har jeg stiftet bekendtskab med denne satan (Sally). Prøv den!! Det er det nemmeste princip i hele verden - kan gøres med eller uden vægt.



Er du med i den video?

Re: Op på hesten

Indlæg: man 7. jul 2014 20:48
af NMX
Jeg vil andbefalde at du forsætter med dødløft og squat, og fokusere mere på din teknik, justere til med hvor mange gange om ugen du skal trænne dødløft og squat. Hvis du alligevel føgler leanganis 16-8 så kan du evt. også følge den trænings program han forslå.

Clean, jerk ovs. kræver meget øvelse og en som kan lære dig det. Jeg vil sige at det er bedre og bruger din energi på og lære squat og dødløft mere korrekt.