Træning

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Træning

Indlægaf Tuketuk » man 4. nov 2013 19:05

Sync skrev:
Lad os nu lige være realistiske omkring vægttab, så folk ikke tror det er regnbuen til vægttab...

4,3 kg = 30.000 kcal = 1500 kcal underskud per dag.

At være så meget I underskud samtidig med man stiger I styrke er meget urealistisk - medmindre man har været ekstremt fed og svag til at starte med....

Hvordan har du helt præcist regnet dit vægttab ud?

Meget simpelt - Stillet mig på vægten. Det er egentlig ikke så svært. Vejede 99,9 kg til at starte med - men ekstremt fed - det vil jeg ikke sige. Kraftig - Jo det må man sige, men hverken tyk eller fed. Er kraftigt bygget og har altid været kraftig i min bygning - men uden tvivl med 10-15 kg for meget på kroppen.

Det skal dertil siges at vi ikke snakker ekstreme stigninger i vægt - men et lille nyk opad er det gået rent styrkemæssigt.
Fuck it - jeg fik aldrig opdateret den alligevel!
Tuketuk
Happy Meal

Indlægaf Jeg vil dø » tirs 5. nov 2013 09:44

Tuketuk skrev:
Sync skrev:
Lad os nu lige være realistiske omkring vægttab, så folk ikke tror det er regnbuen til vægttab...

4,3 kg = 30.000 kcal = 1500 kcal underskud per dag.

At være så meget I underskud samtidig med man stiger I styrke er meget urealistisk - medmindre man har været ekstremt fed og svag til at starte med....

Hvordan har du helt præcist regnet dit vægttab ud?

Meget simpelt - Stillet mig på vægten. Det er egentlig ikke så svært. Vejede 99,9 kg til at starte med - men ekstremt fed - det vil jeg ikke sige. Kraftig - Jo det må man sige, men hverken tyk eller fed. Er kraftigt bygget og har altid været kraftig i min bygning - men uden tvivl med 10-15 kg for meget på kroppen.

Det skal dertil siges at vi ikke snakker ekstreme stigninger i vægt - men et lille nyk opad er det gået rent styrkemæssigt.

Så du har ikke taget højde for mave/tarm indhold, væske i kroppen etc?
No offense, men jeg taber mig altså også en del, hvis jeg laver stort på toilettet :D. 30.000 kcal på 20 dage er bare så urealistisk med den træningsmængde du lader til at have.
Jeg vil dø

Indlægaf Tuketuk » tirs 5. nov 2013 18:55

8 gange træning på en uge? - synes det er okay.. og hvis du beregner ligevægtsindtag ud fra din fysiske aktivitet - så kommer man til at ligge højt med så meget fysisk aktivitet.

Tja - jeg vejer mig på samme tidspunkt hver uge og tømmer altid ryggen inden jeg tager afsted til træning når det er indvejningsdag.

Må ærligt erkende at du hentyder til væskebalance og hvad der ligger i tarmene virker lidt ekstremt - da det påvirker marginalt i forhold til 4,3 kg.
Tuketuk
Happy Meal

Indlægaf Jeg vil dø » tirs 5. nov 2013 20:25

Tuketuk skrev:8 gange træning på en uge? - synes det er okay.. og hvis du beregner ligevægtsindtag ud fra din fysiske aktivitet - så kommer man til at ligge højt med så meget fysisk aktivitet.

Tja - jeg vejer mig på samme tidspunkt hver uge og tømmer altid ryggen inden jeg tager afsted til træning når det er indvejningsdag.

Må ærligt erkende at du hentyder til væskebalance og hvad der ligger i tarmene virker lidt ekstremt - da det påvirker marginalt i forhold til 4,3 kg.

30.000 kcal svarer til... 100kg gulerødder, eller 10 kg havregryn... eller 90 liter mælk.

Undskyld, men det virker altså lidt vanvittigt at tabe sig i den rate og samtidig stige i styrke. Derfor jeg er kritisk. Det er muligt, da det fx. er hvad Nupo gør.
Jeg vil dø

Indlægaf Tuketuk » ons 6. nov 2013 20:27

Hahaha :P Det er lige præcis det er der så ironisk ved dette forum :P Ingen tror på noget, men alle tror de konger!
Tuketuk
Happy Meal

Indlægaf Jeg vil dø » tors 7. nov 2013 15:13

Tuketuk skrev:Hahaha :P Det er lige præcis det er der så ironisk ved dette forum :P Ingen tror på noget, men alle tror de konger!

Synes nu jeg så vidt muligt prøver at holde en jordnær kritisk tilgang til information. Specielt information hvor man ikke kender troværdigheden af kilderne. Specielt når informationen er på grænsen til at være -for- fantastisk :)
Jeg kan godt lide dit bidrag Tuketuk, men jeg må samtidig også være kritisk, for der ER personer som pimper den og lyver for lidt internet credit. (og i det virkelige liv også, for den sags skyld). Det gør at personer som dig må underkastes en del kritik når du har så gode resultater :)
Jeg vil dø

Indlægaf Tuketuk » tors 7. nov 2013 18:13

Sync skrev:
Tuketuk skrev:Hahaha :P Det er lige præcis det er der så ironisk ved dette forum :P Ingen tror på noget, men alle tror de konger!

Synes nu jeg så vidt muligt prøver at holde en jordnær kritisk tilgang til information. Specielt information hvor man ikke kender troværdigheden af kilderne. Specielt når informationen er på grænsen til at være -for- fantastisk :)
Jeg kan godt lide dit bidrag Tuketuk, men jeg må samtidig også være kritisk, for der ER personer som pimper den og lyver for lidt internet credit. (og i det virkelige liv også, for den sags skyld). Det gør at personer som dig må underkastes en del kritik når du har så gode resultater :)

Jeg er da enig! :) Meen - hvorfor lige vælge 4,3 kg.. Jeg har indvejning i aften efter 27 dages træning - så skriver jeg dig resultatet igen. Jeg vil da også godt lave min beregning på ligevægtsindtag - hvis det skulle hjælpe dig ?
Tuketuk
Happy Meal

Indlægaf Tuketuk » tors 7. nov 2013 21:03

Tjek min log for indvejning og deltajer
Tuketuk
Happy Meal

Foregående

Tilbage til Træning og kost!