Proteinpulver

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Proteinpulver

Indlægaf Kami » tirs 10. dec 2013 01:48

Heya,

jeg skal snart i gang med at træne. Jeg er meget, meget slank (okay så - TYND! :roll: ), men ønsker at blive strammet op og få muskler.

Jeg er blevet anbefalet at spise proteinpulver og min søster siger, at det er bedst at få noget som er meget rent og uden en masse kemiske tilsætningsstoffer - og uden SMAG, så man kan putte det i smoothies uden at smage det.
Hun har en "pimp" på sit kollegium, men bor i en anden landsdel, så det kan jeg ikke bruge til så meget.

Hvad kan I anbefale, det må gerne være billigt, men det skal som sagt ikke være noget bras, så hellere betale lidt mere. Gerne med henvisning til HVOR det kan købes.

Hvor meget skal man indtage osv.? Regner med at begynde at træne 3-4 gange i ugen, på et "stram op" hold samt let styrketræning (især af ryggen). Sig til hvis I skal bruge min vægt osv.
Kami

Re: Proteinpulver

Indlægaf Moderator » tirs 10. dec 2013 11:45

Okay

At begynde at træne er en jungle i sig selv.

Du siger at du er tynd og at du gerne vil have større muskler
Det bedste jeg kan foreslå er at finde dit ligevægts indtag og så spis 500 kcal over det.
Dette kaldes også for at bulke og bruges af BB'ere i deres off-season til at tage muskler på.

Find et træningsprogram for begyndere.

Google er din ven og især hvis du foretager søgninger på engelsk, skal du nok finde noget
Everytime a girl rejects me, doesnt pick up the phone, or flakes, i will use it as fuel for my next approaches, to hit it even harder and be more aggressive.
Brugeravatar
Moderator
Voodoo Master

Geografisk sted: København

Indlægaf Jeg vil dø » tirs 10. dec 2013 14:40

Kamikee skrev:Heya,

jeg skal snart i gang med at træne. Jeg er meget, meget slank (okay så - TYND! :roll: ), men ønsker at blive strammet op og få muskler.

Jeg er blevet anbefalet at spise proteinpulver og min søster siger, at det er bedst at få noget som er meget rent og uden en masse kemiske tilsætningsstoffer - og uden SMAG, så man kan putte det i smoothies uden at smage det.
Hun har en "pimp" på sit kollegium, men bor i en anden landsdel, så det kan jeg ikke bruge til så meget.

Hvad kan I anbefale, det må gerne være billigt, men det skal som sagt ikke være noget bras, så hellere betale lidt mere. Gerne med henvisning til HVOR det kan købes.

Hvor meget skal man indtage osv.? Regner med at begynde at træne 3-4 gange i ugen, på et "stram op" hold samt let styrketræning (især af ryggen). Sig til hvis I skal bruge min vægt osv.

Proteinpulver er ikke billigt, langtfra.
Medmindre du er overfølsom eller lign, så er 1 L mælk at foretrække :-)
Jeg vil dø

Indlægaf Leisure Pirate » tirs 10. dec 2013 14:47

Mængden af protein BBer spiser er vist overdrevet. Du kan sagtens få tilstrækkeligt med protein fra en balanceret kost. Mit indtryk er at af protein, fedt og kulhydrater så er kulhydrater vigtigste. Måske fordi de booster insulin hvilket giver et anabolsk respons. I gamle dage spiste de stærke mænd kød, mælk og kartofler i store mængder.

Anyway det essentielle er som moderator siger at få nok kalorier og så få sin røv ned og træne.

Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf hamder » tirs 10. dec 2013 14:51

Hej. Jeg har ligesom dig, selv været en rigtig spinkel fyr. Efter 2 års træning 5x ugentlig og med en vægtforøgelse på 12 kg, synes jeg selv at jeg er kommet rigtig langt. Jeg vil anbefale dig en weightgainer, som er et proteinpulver med et højt indhold af kulhydrater. Typisk er indholdet fordelt særdeles: 30 % protein, 70 % kulhydrat. Jeg regner med at du har prøvet at spise en masse uden nogen form for resultat mht. vægten. Der findes rigtig mange forskellige slags weightgainere og et hav af proteinpulver, men for dig som først skal i gang med træning nu, er det overhovedet ikke væsentlig at gå i detaljer mht valg af protein. En god weightgainer på markedet er bodylabs. http://www.bodylab.dk/shop/weight-gaine ... godbU8Atw#
Mvh. Joakim
hamder
Fætter kanin

Indlægaf Circe » tirs 10. dec 2013 19:04

Æd og styrketræn!
Typiske "stram op" hold er fine nok, men går langt mere på udholdenhed end på styrke og muskelmasse. Der er mange kvinder, der elsker den slags hold, fordi det "syrer" og man sveder. Jeg vil i højere grad anbefale dig et godt styrkeprogram (og en makker til motivationen evt.).
Jeg træner 4-6 gange om ugen... og har ikke behov for tilskud. Hvis du er tynd, så må første step være, at du simpelthen skal spise mere! Meget mere hvis du også begynder at styrketræne! Brug pengene på sweet ass træningstights i stedet ;)
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Kami » ons 11. dec 2013 02:00

Mit stofskifte er sygt højt, jeg spiser i forvejen virkelig meget og på trods af dette, må jeg stadig have en juice og en muslibar i tasken, fordi jeg et par gange i ugen oplever et pludseligt blodsukkerfald, hvor jeg må indtage noget med det samme for ikke at blive dårlig.

Samtidig er jeg på FODMAP-diæt, fordi jeg bøvler med min mave, så det gør i forvejen et indhug i, hvad jeg må indtage - mælkeprodukter skal helst begrænses til et minimum! FODMAP er en samlet betegnelse for en række kulhydrater, som giver problemer i mave-regionen hvis man i forvejen er udsat.

For at give jer en idé om mine begrænsninger, er her to fast-cards til indkøb. Jeg skal holde mig fra produkterne med højt indhold af FODMAPS og i stedet forsøge at begrænse mig til produkter med lavt indhold af FODMAPS.

NO GO'S!
Billede

YAY GO's!
Billede

Det er derfor, jeg gerne vil have proteinpulver til at styrke opbygningen af mine muskler. Og forhåbentlig give noget gods, som jeg ikke forbrænder ved at trække vejret eller lyne min jakke pga. mit stofskifte.

Ift. selve træningen var min plan, at bruge "stram op" holdene som en slags opvarmning og så smide mig i nogle maskiner efterfølgende. I første omgang kan jeg dog ikke træne hele kroppen, da mine rygmuskler har brug for særlig opmærksomhed som det første, efter ordre fra fys. Så det er ikke så meget selve træningen jeg nu og her, vil have råd omkring.
Kami

Indlægaf Leisure Pirate » ons 11. dec 2013 10:12

Jeg har også været ret tynd men har over årene fået nogle muskler på kroppen. Jeg har det meste af mit liv også døjet med et blodsukker der kunne tage et pludseligt dyk. Jeg havde så er periode hvor jeg var strict paleo og siden har mit blodsukker været mere stabilt end for normale mennesker. Jeg kan fx gå en hel dag uden at spise samt være fysisk aktiv uden problemer. Jeg tror faktisk at jeg har været insulin insensitiv pga jeg spiste standard kost.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kami » ons 11. dec 2013 11:34

Leisure Pirate skrev:Jeg har også været ret tynd men har over årene fået nogle muskler på kroppen. Jeg har det meste af mit liv også døjet med et blodsukker der kunne tage et pludseligt dyk. Jeg havde så er periode hvor jeg var strict paleo og siden har mit blodsukker været mere stabilt end for normale mennesker. Jeg kan fx gå en hel dag uden at spise samt være fysisk aktiv uden problemer. Jeg tror faktisk at jeg har været insulin insensitiv pga jeg spiste standard kost.

Jeg orker ikke flere diæter end den, jeg allerede er på.
Kami

Indlægaf Leisure Pirate » ons 11. dec 2013 12:13

Det kan jeg godt forstå. FODMAPS er mega bøvlet. Min ex begyndte også på det og det var ret nederen (og lidt af en jungle). Har du fundet ud af hvilke typer FODMAPS der giver dig problemer?
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Næste

Tilbage til Træning og kost!