Proteinpulver

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Proteinpulver

Indlægaf Kami » tors 12. dec 2013 02:13

Leisure Pirate skrev:Det kan jeg godt forstå. FODMAPS er mega bøvlet. Min ex begyndte også på det og det var ret nederen (og lidt af en jungle). Har du fundet ud af hvilke typer FODMAPS der giver dig problemer?

Det er primært laktose, gluten og de forskellige sødestoffer. Gluten er især slem.

Jeg har dog opdaget, at hvis jeg i hverdagen lever med et begrænset indtag af FODMAPs, gakker min krop ikke helt ud hvis jeg synder lidt engang imellem. På den måde behøver jeg ikke være totalt nazi, men kan foretage en vurdering. F.eks. er jeg ret streng i min diæt her op til jul, for så bliver jeg ikke helt skidt i dagene efter.
Samtidig får jeg også medicin, der tager det værste, men at leve efter FODMAP-diæten gør virkelig også meget.
Kami

Re: Proteinpulver

Indlægaf Jeg vil dø » fre 20. dec 2013 03:36

Har du problemer med blodsukker svingninger -> Spis en masse grøntsager før hvert måltid. Den sundeste (og billig!) måde at gøre det på, IMO.

Har du problemer med at tage på -> Spis mere. Virker det ikke -> Drik ren olie til hvert måltid. Virker stadig ikke? Drik mere! (forudsat du får de næringsstoffer din krop ellers har brug for!)

Sidstnævnte er uhyre effektiv, men er ikke for sarte mennesker.
Jeg vil dø

Foregående

Tilbage til Træning og kost!