Ultimativ kostplan for hardgainers!

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Ultimativ kostplan for hardgainers!

Indlægaf Desire » søn 26. jul 2015 00:05

Du kan få en delvist ret på det der Kaizer.

Jeg har super godt styr på macro tal, men faktum er bare, at hvis ikke man logger al den mad man spiser, så er det virkelig svært at få spist nok, og med den rigtige fordeling, hvis ikke man har en forholdsvis fast kostplan.
Om man kan lide maden i hans kostplan er jo så en smagssag, men den skal have et plus for at have ingredienser som nødder, olie og bær som mange glemmer.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaizer » søn 26. jul 2015 14:07

Siger ikke, at man ikke skal logge sin mad. Min supplerende pointe er blot, at hvis man træder et skridt tilbage og sætter sig ind i de to (fra posten udeladte, men meget væsentlige) bagvedliggende ting; 'kalorier' og 'macro' fx finder ens personlige ligevægtindtag, kaloriemål, proteinmængde samt den fordeling af fedt og kulhydrater, ens krop fungerer bedst på, som går forud for sådan personaliseret kostplan, så kan man enten tilpasse OPs plan efter ens egne behov, eller helt og delvist udskifte måltiderne efter ens smag. Så kan man også få afmystifiseret hele det her begreb omkring at være 'hardgainer' samt 'have svært ved at tage på' hvor man høre om folk som pludselig tog på efter at have fulgt en bestemt kur og gjort et eller andet særligt. Det er i grunden en ret simpel og kalkulerbar ting, hvilket jeg tror skinny newbies vil have godt af at indse. Kalorier ind, kalorier ud. Og forhåbenligt vil de i deres indsigt undgå at fokusere på mindre væsentlige ting såsom hvilken mad og supplements der er bedst at indtage for at tage på i vægt.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Desire » søn 26. jul 2015 14:27

Agreed.

Hardgainer er også et lorte begreb for en person med højt basalstofskifte.

Synes dog ikke man behøver tænke super meget over fordeling når man er neewb og bare skal have noget masse på. 60 - 20 - 20 er fint. Bare godt med kulhydrater.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Jur » søn 26. jul 2015 14:43

Kostplaner skal ses som et værktøj eller vejledning eller en supplering til ens egen kost.

Optimale ville self være at læse omkring macro, glukose, polysakarider og alt det andet om kulhydrater...
"If you're weak and shy and submissive, get over it." David DeAngelo
Brugeravatar
Jur
Private Johnson

Indlægaf Kami » man 27. jul 2015 20:50

Jeg valgte at snakke med Fifi fra TGO omkring træningen, da han er totalt inde i det (hed jfffffk eller sådan noget, ham som er manden bag analscorings guiden) og han blev mega buff med overarme større end mine lår, efter at have været en tynd dude. Så jeg kunne jo se, det han gjorde virkede.

Hans råd var rimelig simpelt: Spis meget, undgå "sovs" (sovs, slik, cola og den salgs meget usundt), gerne protein og grønt, snup kreatin inden træning (ikke godt for alle) og en protein-shake efter... og gerne peanutbutter en masse.

Jeg var/er 163 cm og vejede 48 kilo, jeg ønskede at komme af med slaske-fedt og få muskler. Efter 3 måneder - 55 kilo, havde tabt 3 kilo fedt, vægtøgning = ren muskelmasse, det kunne SES.
Trænede 4-5 gange om ugen. 3-4 gange bodypump med max vægt, 1-2 gange step for kondi. (tøsetræning) Derudover en times ryg HVER GANG, da jeg har svag ryg.

Jeg er faldet af på den de seneste måneder, men er begyndt igen. Det kommer hurtigere tilbage denne gang.

Før træning tager jeg 2 x kreatin, efter træning en protein-shake og rundten-om med kernerugbrød og peanutbutter. Morgenmad er havregryn med minimælk, men det er fordi jeg ikke indtager laktose i rå form via mælkeprodukter, og man kan ikke få laktosefri sødmælk. Til gengæld spiser jeg så en avocado med lak.fri hytteost.

Det er rigtig fint at nørde det her helt vildt. Men det vigtigste er, at finde den metode, som holder ens motivation oppe. Det nytter ikke med en stram diæt, hvis man giver op. Husker man grundprincipperne og giver musklerne noget at opbygge sig selv med, undgår "sovs" det meste af tiden og presser sig selv indtil man er ved at græde af smerte i centret, kommer man ret langt.
Kami

Indlægaf Kaizer » man 27. jul 2015 21:24

Her er i øvrigt hans kostplaner (bulk og cut) https://jffffi.wordpress.com/kostplan/
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Kami » man 27. jul 2015 21:32

Træning eller anal - Fifi er the king. :)

Det lød forkert...
Kami

Indlægaf Desire » man 27. jul 2015 22:30

Kamikee skrev:Træning eller anal - Fifi er the king. :)
Det lød forkert...

I laughed.

Ift. dit tidligere indlæg vil jeg lige pointere:
1) Kreatin er ikke usundt for nogle. Det virker bare kun for 2/3 af dem der tager det. Og 'eneste' (so far) 'bivirkning' (intet negativt over den) er at man tager 1-7kg på pga. væskeophobning i musklerne.
2) Kreatin kan tages når som helst på døgnet. Intet behov for at gøre det inden træning. Jeg tager det i et glas vand når jeg står op.

3) De fleste kører deload faser med kreatin, så man kører på i 3 måneder, og så holder 1-2 måneders pause. For ikke at blive resistent overfor det.
Det er dog ikke bevist, at det rent faktisk er nødvendigt.

Diskussionen er ikke om kreatin. Så jeg holder kæft.

Er generelt enig med dine udtalelser kami om, at diæten skal være motiverende snarere end strict as fuck. Det vigtigste er egentlig at få nok mad, få en ok fordeling, og ellers bare have motivationen til at gøre det dag ind og dag ud.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kaizer » tirs 28. jul 2015 00:39

De ekstra kalorier fra en 'GOMAD' kombineret med tunge basisløft fra stronglift 5x5 programmet var hovedårsagen til, at Fifi gik fra tynd til buff. Sødmælken alene var 1460 kcals oven i hvad han ellers spise af fast føde. Pointen er, at hvis du har svært ved at spise mere, kan du i stedet drikke de sidste kalorier.

http://stronglifts.com/gomad-milk-squat ... in-weight/
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Foregående

Tilbage til Træning og kost!