Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Gnome » tors 20. aug 2015 20:01

Gode råd!

Mine fem cents: Som Aristoteles siger skal man kultivere gode vaner (i.e. løbe, spise sundt osv). Og det gælder i høj grad med vægttab. Jeg mene at det er rundt regnet 80% kost og 20% motion, der får dig til at tabe dig. Så køb groft brød, hold dig fra især pasta og ris, og når du spiser dem så sørg for de er grove. Det skal dog også være plads til spaghetti eller lasagne engang imellem. ;)

Jeg hader personligt at motionere, men kan godt lide at styrketræne lidt i mit hjem. For mig er det at tage hele vejen ned i fitnessworld, hvor Brian (no beef, beef) og Nicki står og pumper ikke specielt motiverende for mig. Jeg har valgt at købe håndvægte (300kr) og en pullup bar (200kr) - mere behøver du faktisk ikke. Der er massere af videoer på youtube omkring øvelser med kropsvægt kun, de har gavnet mig rigtig meget. Bruger ca. 30min om dagen på at styrketræne, ikke mere.

Ovenstående er hvad der har virket for mig personligt, men det kan jo være du kan bruge det til noget :)

Held og lykke!
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Desire » fre 21. aug 2015 08:43

Det er fint at pointere, at kosten er vigtigt. Men kosten skal bare altid være på plads når man træner - det er et helt elementært grundelement.
Man kan tabe sig på kostomlægning alene, men hvis det skal gå hurtigt (så det ikke tager 1-2 år) så skal der dælme fokus på motionen.
En god blanding af HIT træning og SSC.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Træning og kost!