Side 1 af 1

En god røv

Indlæg: man 11. apr 2016 18:39
af Hime
Hej allesammen! :D

Baggrunds historie:
Jeg er en kvinde på 21 år. Jeg har tidligere været nede og passe en str. S, men det er blevet til XL nu, efter at have fået noget medicin der gjorde, at jeg tog 20 kg på, til en vægt på 79,8 kg. Dette er jeg, og har været fra første kg, rigtigt træt af, da jeg tidligere var meget stolt over min krop.
Jeg er nuværende igang med at tabe lortet igen, da jeg har fået noget andet medicin der ikke påvirker stofskiftet. Indtil videre har jeg tabt mig 7 kg, og har tænkt mig at fortsætte indtil jeg er tilfreds. Jeg er godt inde i kost og er god til at få spist det rigtige, så det behøver jeg ikke hjælp til.

Mit mål:
Mit mål er at komme ned og veje 56 kg og at have en fast og lækker krop, uden at bruge oceaner af tid i fitness og uden at mangle mad.

Mit spørgsmål til jer:
Jeg vil gerne høre jer, hvad jeres råd er, til at få en fast og sund krop med flad mave og faste baller. Har I nogen træningsplaner der bare fungerer rigtigt godt, eller nogle bestemte øvelser der BARE giver pote?
Det skal siges at jeg er i fitness hver dag, og har mulighed for at træne de øvelser I rådgiver mig til så ofte som det kræves at opnå mit mål.
Det vigtigste for mig er som sagt flad mave og faste baller.

Kom med alle guldkornene :D

Re: En god røv

Indlæg: man 11. apr 2016 18:51
af Gnome
Jeg har datet en række kvinder, som har været tilmeldt såkaldte 'bootylicious' hold i diverse fitness centre. Det er vist, hvor du er en masse kvinder samlet på et hold, og fokus er på squats og dødløft tror jeg? Alt i alt for at få en fast dejlig numse. Og du bevæger dig samtidig, så du også taber kilo.

Grundlæggende handler det vil om at opbygge muskler. Start med de store muskelgrupper? Når de er vokset store, så forbrænder du automatisk mere, også i hvilestadiet. Det skal siges jeg ikke er fitnessinstruktør, men jeg har nørdet en del videoer rundt omkring :)

Held og lykke med missionen, det skal nok komme!

Re: En god røv

Indlæg: man 11. apr 2016 23:02
af Desire
Nu er næsten alle herinde fyre, så vi har nok ikke det største fokus på at få stramme røve ;)... Men jeg har trænet i 7 år, så skal der gerne smide diverse råd:

1. Drop overdrevent brug af "kvinde øvelser". Alt for mange kvinder kører underlige programmer de har fundet i diverse femina blade eller fået af dårlige instruktører. Det kan godt være, at man føler sig mere sexet ved at lave 17 forskellige isolationsøvelser med 3 kilos vægte i stedet for "herreøvelserne", såsom bænk pres. Men der er en grund til, at disse øvelser omtales kongeøvelserne og bør indgå i ethvert program.

Alle programmer bør altid centrere sig om de store fundamentale øvelser: Squat, dødløft og chest pres (bænk pres eller lign.). Eneste undtagelser er, hvis man kører et funktionelt program alla crossfit.

2. Squat squats squats.. Der er massere af videoer på youtube af diverse fitness babés som bruger 4+ forskellige squat øvelser i deres programmer. Det er så mere end, hvad jeg vil tilråde, men du skal helt sikkert have fokus på at køre 2-3 typer squats. Det kunne være olympic squat, front squat og bulgarian squat. Eller noget chair squat. Så får du ramt røv og lår på alle mulige leder og kanter.

3. Dødløft og stiff-legged dødløft rammer lår og barlår + ryg.

4. Crossfit kunne måske være interessant for dig?

5. Der er sikkert nogle gode hold såsom bootylicious m.v. men jeg har intet kendskab til indholdet af disse, og kvaliteten af træningen. Kan også afhænge af den enkelte instruktør.

6. Træn under høj intensitet så længe du vil tabe dig. Det er virkelig key, at du presser dig selv til det yderste. Det gør en gigantisk forskel.

7. Kost = 70% og træning = 30%.

Re: En god røv

Indlæg: tirs 12. apr 2016 10:51
af jffffi
Squat er det alle råber generelt når kvinder spørger om sådan noget der. Mange kvinder kan dog ikke lide den virkning squats har på deres lår. Desuden er squat også en teknisk svær øvelse hvis man vil undgå skader. Især hvis du træner så meget som du skriver du gør. Husk overtræning også er rigtig reelt og har modvirkende effekt på din krop.

Så evt. prøv at google følgende øvelser:

One legged cable kickback
Hip thrusters
Glute Bridge

Udover det så løb 1-2 gange om ugen. Google HIIT og gør det. Så er en løbetur hurtigt overstået.

Brug myfitnesspal.com til at finde ud af hvor du ca. ligger i kalorieindtag og så juster lidt ned hvis det er påkrævet. De har en smart funktion derinde hvor du skriver hvad dit mål (i vægt) er og hvor den foreslår dig hvor meget du så skal indtage kaloriemæssigt. Det er en fucking bitch at veje sin mad lige i starten, men hvis man gerne vil have resultater er det ret vigtigt at vide hvad man indtager, især når man vil tabe sig. Du kan desuden gemme et måltid derinde, så hvis din diæt ikke roterer rundt omkring de samme 6-8 retter så er det ret hurtigt at bruge den når de først er oprettet derinde.

Hvis du træner i FW på Jagtvej/Lygten i Kbh vil jeg da godt være en Good Guy Greg og give/vise dig et fornuftigt allround program med fokus på røven.

Re: En god røv

Indlæg: man 18. apr 2016 11:11
af Qbitz
Hime skrev:Mit mål er at komme ned og veje 56 kg og at have en fast og lækker krop, uden at bruge oceaner af tid i fitness og uden at mangle mad.


Fornuftige ting de andre siger. Squat, squat squat.

Et lille råd fra min side: Undlad at fokusere på vægt. Er der alt for mange kvinder som gør. Kig på resultater i stedet. Når man fokusere på vægt, får man ofte ikke spist nok.

Jeg har hjulpet en veninde med at komme i form og løbe halvmarathon. Reglen var, at så længe hun fik min hjælp måtte hun ikke veje sig.

Jeg syntes personligt at 56 kg. lyder som lavt. Med mindre din højde er derefter. Men bestemmer du selvfølgelig selv.

Og husk, du forbrænder rigtig meget ved styrketræning

Re: En god røv

Indlæg: ons 27. apr 2016 15:55
af Kami
Min røv er min ære. Den måtte gerne være fastere, men i forhold til at jeg grundet bruddet med eks'en har levet af pizza og is i to måneder (og det mener jeg alvorligt, 5/7 dage var fastfood) kan jeg sgu ikke brokke mig. :)


Ift. træning, så er squats og lunges meget vigtige, for at få en god røv. Man kan ikke altid undgå også at få større lår, men hvis du undgår for meget fedt, kan det sagtens se pænt ud.
Går du i fitness centret, så bliv bedste venner med stairmasteren og sørg for, at det er benene og bagdelsmusklerne, som gør arbejdet. Det betyder tit, at den indstilles lidt hårdere/med mere modstand end man normalt ser.

Den faste mave opnår du ved masser af mavebøjninger, gerne med modstand og husk også de skrå - de giver dig en markeret talje, så du ikke ender med at være helt lige på begge sider. Brug gerne håndvægte til de skrå, hvor du med vægten "slår ud i luften" skråt når du kommer op til knæene - du får modstanden til at rippe mavemusklerne, og det markerer også dine overarme på en pæn måde.
Trust me, om 10 år vil du være glad for det (mormor-arme). ;)

Det er super super vigtigt, at du i forb. med træning af maven, også træner rygmusklerne. Ellers kan du risikere at få virkelig dårlig holdning, fordi din krop kompenserer for, at dine mavemuskler bliver stærkere end rygmusklerne, så du bruger dem til at holde overkroppen oprejst fremfor ryggen.
Jeg har genetisk svage rygmuskler, så det er noget jeg kæmper meget med - så husk endelig ryggen.

Det kan godt være en god idé at supplere med ekstra protein, hvis du virkelig straffer din krop. Kroppen skal have noget at bygge med.

Jeg er en XS, vejer lige knapt 50 kg (163 cm uden stilletter) og har en ret lav fedtprocent.




Og så lige en dårlig nyhed:
Hvis du skal have en fast og lækker krop, så bliver du nødt til at bruge en del tid i fitness, særligt i takt med at du bliver ældre. :) Da jeg var 24 år, skulle jeg bare kigge på andre som lavede squats og så sad min egen røv der bare, boom! Nu er jeg næsten 30, og min krop har ændret sig. Jeg er glad for, at jeg elsker at træne, for jeg kan se på mine veninder som ikke træner, at uanset om de er tykke eller tynde, så påvirker alderen også dem.
Der sker bare noget omkring de 25 år, hvor man ikke længere på samme måde bare kan træne sig lækker og så lave andre ting, uden fokus på træning...

(Til gengæld bliver sex kun bedre og bedre, og dit ego mere og mere afslappet, så du får bedre og flere orgasmer, og bliver mere ligeglad med om du er smuk imens :D Jeg er selv ret tilfreds med min alder, trods alt ;) )

Re: En god røv

Indlæg: tors 5. maj 2016 22:39
af Lazylion
Hey

Godt at du er inde i kosten, det er ca. også det vigtigste område efter min mening :D

I forhold til træning så kig på den her artikel. der står en del af de øvelser Jffffi snakker om

http://www.bodybuilding.com/fun/glute-workout-5-moves-to-a-better-butt.html

Udover det så hør på hvad drengene skriver, træn som en fyr. Det kan dog være pænt svært teknisk, så du skal enten nørde noget teknik eller spørge en der har styr på det. F.eks. kan du i forhold til squat starte med goblet squat https://www.youtube.com/watch?v=NIrcxSkwui8

Derudover kan du også smide nogle kettlebell swings ind, de er også konge i forhold til ben og baller.

I forhold til mave så bare kør lidt maveøvelser, og lad være med at overdrive de, i bund og grund kommer definitionen på maven når du taber dig.

LL

Re: En god røv

Indlæg: søn 27. nov 2016 15:02
af chrisjv
Det er meget simpelt, hvis du gerne vil være "tynd" skal du bare spise mindre. Gå ned på 3 måltider om dagen + det løse. Hold dig fra fed-mad hverdag.

Der findes ikke nogle fede teknikker eller træningsplaner, endten træner du eller gør du ikke.. Så start med at træne basic så kan du bagefter kig efter planer.

Re: En god røv

Indlæg: lør 10. dec 2016 02:51
af Clams
Det vigtigste og det allerførste du bør få styr på er helt sikkert din kost. Det første du bør gøre er at finde dit ligevægtsindtag. Brug denne beregner og lev efter dette kalorieindtag de første 2 uger og se hvordan din vægt reagere. Bliv ved med at ændre på kalorierne indtil du finder dit ligevægtsindtag, hvor du hverken taber eller tager på. Når du har fundet det, så fratrækker du 500 kcal fra dit ligevægtsindtag. Hvis dit ligevægtsindtag f.eks. er 2300 kcal, så indtager du 1800 kcal om dagen.

Som hovedregel skal du have 2,2g protein pr. kg, 30% af din kost skal bestå af fedt og ca. 50% skal bestå af kulhydrat. Gå efter at indtage flest mulige langsomt optagelige kulhydrater (Madvarer der er vurderet som lavt på GI skalaen). Spis kun hurtigt optagelige kulhydrater lige inden træning. (Madvarer der er vurderet som højt på GI skalaen)

Som hovedregel skal du desuden gå efter 300-500g grøntsager om dagen til du får dækket dit vitamin og mineral behov.

Nu til træningen!

Jeg kan se du ønsker at træne så lidt som muligt, derfor vil jeg foreslå dig at køre et full-body træningsprogram 3 gange om ugen.

Jeg vil foreslå dig at bruge følge træningsprogram:

Squat 3 x 8-10
Overhead press 3 x 8-10
Dødløft/stiff legged deadlifts* 3 x 8-10
Bænk pres 3 x 8-10
Dumbbell rows 3 x 8-10

*Kør dødløft hver anden gang og stiff legged deadlifts hver anden gang

For at gøre det så simpelt som muligt for dig, vil jeg foreslå dig at finde en vægt, som du kan tage 8 gentagelser med. Når det lykkedes dig at kunne lave 10 gentagelser i alle 3 sæt, så finder du igen en vægt som du kan tage 8 gentagelser med og fortsætter på samme måde. Dette er især en effektiv måde at få progression i dit træningsprogram som begynder.

Hvis du har nogen spørgsmål, så skyd løs!

Re: En god røv

Indlæg: søn 16. jul 2017 14:02
af vUlpeS
Tenis, rulleskøjter, ski, skateboards, klatring; der findes myriader af aktiviteter, der gør det til en leg at "droppe gump".