Muskelopbygning for Domino

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Muskelopbygning for Domino

Indlægaf Domino » lør 28. jan 2012 00:41

Muskelopbygningsprogram for Domino

I den her log vil jeg uploade nogen billeder af mig i ny og næ for, at tracke min fremgang både i henhold til styrke- og muskelforskel. For tiden følger jeg ingen konkret kostplan, men prøver så vidt muligt at undgå mad som slet ikke gavner mig. Jeg skal igennem tre faser for, at få den fysik som jeg gerne vil have. Disse er opstillet herunder og det første træningsprogram er symboliseret i et træningsprogram som skal trænes 3 gange ugentligt.

Programmer de næste 2 år:

  • Starting Strength
  • Stronglifts
  • Leangains


Workout A:

  • Bench Press 5*5
  • T-Rows 5x5
  • Squat 5x5

Workout B:

  • Deadlift 1x5
  • Squat 5x5
  • Military Press 5x5


Billeder af mig - 27.01.2011

Front - 27.01.2011

http://imageshack.us/photo/my-images/29/fotoden27012012kl2330.jpg

Side - 27.01.2011

http://imageshack.us/photo/my-images/40/fotoden27012012kl23302.jpg/

Arm + Skulder - 27.01.2011

http://imageshack.us/photo/my-images/28/fotoden27012012kl2331.jpg/

Ryg - 27.01.2011

http://imageshack.us/photo/my-images/13/fotoden27012012kl23312.jpg/
Domino
Happy Meal
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: fre 20. jan 2012 19:00
Geografisk sted: Aalborg

Re: Muskelopbygning for Domino

Indlægaf Singularity » lør 28. jan 2012 20:10

Sl5x5 er et godt program for begyndere. Men ser ingen grund til at starte med SS og så gå over til SL. Start med et af dem, og når du har været igang et stykke tid vil du have nok erfaring til at sætte dit eget program sammen.

Husk det er lysten der driver værket og med de 3 programmer der efter hinanden kommer du nemt til at kede dig ihjel. Så start med at lære øvelserne godt og udvid så med nye, spændende øvelser og prøv nye øvelser fra tid til anden.

Vil også anbefale at få pullups, pushups, mavebøjninger, planke og shrugs med som hjælpeøvelser. Shrugs de dage du ikke laver military press. mavebøjninger og planke hver dag.
Og nogle stræk øvelser for smidighed.

Du vil hurtigt se og mærke resultater. Held og lykke med det.
Singularity
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 27. jan 2012 13:53

Re: Muskelopbygning for Domino

Indlægaf Brugernavn » søn 29. jan 2012 13:30

Her bliver jeg lige nød til at bryde ind :)

Først vil jeg sige at du skal droppe SS og gå direkte til SL, da de 2 programmer ligner hinanden meget men jeg vil mene at SL har en lille fordel da det varierer fra uge til uge og du kan lige så godt fortsætte med SL i lidt længere tid, istedet for at skifte mellem 2 programmer undervejs. KISS :)

Jeg går ud fra du ikke har trænet før (?) - i så fald vil jeg sige at der er ingen grund til at lave pushups, pullups, mavebøjninger eller shrugs, fordi: med bænkpres er der ingen grund til at lave pushups (armstrækkere), du kan formentlig dårligt lave 2 pullups og mavebøjninger og shrugs er overflødige når du laver squat og dødløft. Både squat og dødløft rammer rigeligt din mave og generelt din kernemuskulatur og shrugs er en meget isoleret bodybuilder-øvelse som intet formål tjener andet end at give dig en stor nakke. Indtil du kan lave pullups kan du starte med pulldowns.

Til sidst skal det siges at det nok er en god ide at køre den første måned med lav vægt (nogenlunde stange alene) og 3x10, simpelthen for at få øvelser ind på hjernen. Det er vigtigt i alle øvelser og især i basis-øvelser (squat, dødløft, bænkpres, militærpres) da du ellers meget hurtigt kan pådrage dig skader, hvis du ikke holder formen. Det virker måske ikke så vigtigt i starten men man kan lige så godt lære korrekt form fra start da man ellers vil få problemer når der begynder at komme lidt vægt på stangen ;)

EDIT: Det er ikke nok blot at holde sig fra ting der er direkte usunde - der skal spises med henblik på protein og der skal spises MEGET - i omegnen af 300-500kcal over dit ligevægtsindtag. Og få min. 7 timers søvn, helst 8. Rinse, repeat og stolt kan du tage nye flotte billeder om 6 måneder!
Brugernavn
Nyklækket
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 13:17


Tilbage til Træning og kost!

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst