Muskelvækst

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Muskelvækst

Indlægaf Superman » søn 12. feb 2012 20:26

Hej,

Jeg har besluttet mig for at gå efter det lidt mere trænede buff look! Jeg er 177 cm og vejer pt. 75 kg. og har et fedtprocent på ca. 12-15% og er relativt muskuløs. Men især arme og bryst trænger til lidt ekstra kilo.

Jeg har et mål om, at komme op på 80 kg. inden 1. juli, men jeg har brug for inspiration og ideer i forhold til kost og træning.

Er der nogen der kan hjælpe med et par gode råd/ideer??

Jeg tager pt. alm. 80% whey protein pulver om morgenen og efter træning. Derudover forsøger jeg med creatintilskud sammen med proteinpulveret. Jeg er i fitnesscenter ca. 4 gange om ugen.

På forhånd tak/Superman
Superman
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 12. feb 2012 20:14
Geografisk sted: Kongens Lyngby

Re: Muskelvækst

Indlægaf Baddi » man 13. feb 2012 01:34

Rugbrød med smør, 2 stykker roastbeef, eventuelt remoulade og ristede løg inden for en time efter du er færdig med at træne, burde give din krop den nødvendige mængde protein, fedt og sukker til at holde sig ved lige og opbygge muskler :D
1 eller 2 af den slags madder er gode lige efter, hvis der alligevel er noget tid til næste måltid :)
Baddi
Bølle Bob
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 10:53
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Muskelvækst

Indlægaf Leisure Pirate » tirs 14. feb 2012 21:17

Jeg prøver selv at komme i gang paleo og vil starte med noget styrketræning ala 5x5 snart.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 17:09

Re: Muskelvækst

Indlægaf exito » man 27. feb 2012 14:19

Pænt basic ting er sådan noget som husk at få en masse protein, fordelt over dagen, da din krop kun kan optage en vis mængde af gangen.
Jeg plejer at bruge den 'tommelfinger-regel' at det tager ca 2 timer for min krop at optage proteinen fra et måltid, så jeg derefter helst skal til at finden noget nyt. Det også at proteintypen casein som tager et stykke længere tid at optage, derfor vil det være en god idé at få en god sjat af det inden du går i seng, kender selv en gut som spiser et halvt kilo hytteost hver dag inden han går i seng :D. Men det kan også findes i mælk osv :p
God træning.
exito
Nyklækket
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 27. feb 2012 14:15

Re: Muskelvækst

Indlægaf eTrin » tirs 28. feb 2012 00:14

Hvor i landet kommer du fra? Jeg har et par gode kammerater rundt omkring, som jeg i tidernes morgen trænede med. De går op i det, og den ene har lige vundet sølv i Naturlig BB i år. Men selvom du nok ikke er på samme plan som dem, elsker de at hjælpe og lære nye interesserede "pumpere". Og så gør de fleste af dem det gratis !

eTrin
Jo flere døre du banker på, jo flere vil åbne for dig !
eTrin
Private Johnson
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre 3. feb 2012 12:06

Re: Muskelvækst

Indlægaf Superman » tirs 28. feb 2012 15:08

Hey alle, pt. går det helt fint med træningen!

Har taget ca. 1½ kg. på over de sidste 3 uger. Er begyndt at indtage en proteinshake (halv liter letmælk + 40 g proteinpulver) om morgenen samt ved en ca. 22-tiden - som er et par timer inden jeg går i seng - derudover er jeg begyndt at fokusere kosten på kød, fuldkorn samt antioxidanter i form af frugt (for hurtigere restituering og godt helbred). Jeg er dog fortsat meget interesseret i gode råd og forslag til træning og kost. Jeg har forsøgt at planlægge træningen efter følgende program http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics. Jeg træner dog primært med maskiner, der belaster de samme muskelgrupper - lige med undtagelse af de obligatoriske håndvægte ;-)

eTrin jeg kommer fra Lyngby men er i Kbh. dagligt i forbindelse med arbejde. Du må endelig sige til, hvis der er mulighed for, at jeg kan få lidt inside feed back fra en "pro".
Superman
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 12. feb 2012 20:14
Geografisk sted: Kongens Lyngby

Re: Muskelvækst

Indlægaf eTrin » tirs 28. feb 2012 23:21

Øvøvøv :=s

Dem jeg kender som træner, kommer fra Jylland, Men jeg vil da gerne undersøge, hvordan du får en god "masse".
Jo flere døre du banker på, jo flere vil åbne for dig !
eTrin
Private Johnson
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre 3. feb 2012 12:06

Re: Muskelvækst

Indlægaf Superman » ons 29. feb 2012 22:45

Ærgeligt.., der er lidt langt til Jylland for en træningstime ;-) Men super hvis de/du har et par gode pointers.. det er jeg sikker på, at der er flere herinde fra, der kunne have interesse for!
Superman
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 12. feb 2012 20:14
Geografisk sted: Kongens Lyngby

Re: Muskelvækst

Indlægaf Lothario » tors 15. mar 2012 00:57

Det du skal hedder at "bulke", hvis du ikke er bekendt med det. Det handler simpelthen om at du får flere kalorier ind end du forbrænder. Dette gør naturligvis også at du kommer til at tage noget fedt på, men ved ikke at spise for mange kalorier så kan du minimere fedtet.

Sørg for at få nok protein i løbet af DAGEN. Ja, jeg sagde dagen. Det er fuldstændig ligegyldigt om du får alt dit protein på én gang eller over mange måltider/shakes, din krop skal nok kunne disponere det. En god tommelfingerregel er 1.8g protein pr. kg du vejer.

Sørg for at få dit ligevægtsindtag målt, og se så derefter hvor meget du skal spise.

Hvis du gerne vil have bryst og arme, så fokuser på det. Der er mange der vælger et program som fx. SL 5x5, hvilket også er et super godt program, bare ikke hvis du vil fokusere på arme og brystet. Der er et godt program på bodybuilding.dk der hedder "størrere arme på 12 uger" som du med fordel kunne se på.
Lothario
Nyklækket
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 15. mar 2012 00:49

Re: Muskelvækst

Indlægaf Brugernavn » ons 21. mar 2012 17:17

En tommelfingerregel er 2-2.5g x kropsvægt i kg. Jeg vil mene 1.8 er alt for lavt sat. Dernæst kan du ikke spise små 200g protein på eén gang og forvente at din krop bare selv fordeler det ud - Vores krop ved ikke hvornår den får mad igen og går derfor straks igang med at optage det du har givet den. Så jo, protein indtaget skal fordeles ud over hele dagen. Selv drikker jeg en shake morgen og aften, evt. en før eller efter træning alt efter hvordan dagen forløber.

Til OP:

Mange har problemer med at ramme brystet rigtig ved f. eks. bænkpres, simpelthen pga. kropsbygning, inkl. mig selv. Jeg har erfaret at dumbbell pullover og flyes hjælper rigtig godt på det. Mht. armene så smid dips og chin-ups i dit program, evt. med ekstra kilo på.
Brugernavn
Nyklækket
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 13:17

Næste

Tilbage til Træning og kost!

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst