Muskelvækst

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Muskelvækst

Indlægaf Superman » lør 24. mar 2012 20:40

Lothario og Brugernavn..Super med kommentarerne! Jeg har allerede Dumbbell flyes på programmet, og vil bestemt teste de øvrige øvelser i træningen! Jeg er helt enig i, at kalorieindtaget er vigtigt – En god erfaring jeg har haft efter byture, er at snuppe en kaloriemiks inden man går til ro, for ikke at komme i underskud ved at stå sent op og have manglende appetit dagen derpå. Jeg vil gætte på at jeg ca. indtager 225 g protein om dagen (heraf 60 g fra proteinpulver), og det svarer til ca. 2,8 g protein pr. kg. Det er måske lidt højt.., men så vidt jeg kan læse mig til, er der ikke en downside ved at indtage for meget protein! Det eneste problem er, at kroppen forbrænder flere kalorier ved at nedbryde protein end andre næringsstoffer. Det går i øvrigt rigtigt godt med træningen, status er pt. at jeg vejer 78,5 kg. og fortsat tager ca. ½ kg. på om ugen. Det fedeste er klart, at pigerne er begyndt at lægge mærke til forandringerne – Bare her i sidste uge kom en pige hen og rørte mig over brystet, hvorefter hun oplyste mig, at det var 1½ måned siden hun sidste havde haft sex – Den opfordring lod jeg ikke gå til spilde ;-) Jeg træner minimum 4 gange om ugen, og jeg træner skiftevis bryst/skulder og arme/ryg. Mave træner jeg hver gang. Jeg har investeret i Captain of Chrush grippers for træning af underarmen, som absolut er der jeg har sværest ved at øget volumen – det har hjulpet. En anden ting jeg har bemærket er, at ens narcissistiske overbevisning om, at man tydeligt kan se ændringerne fra uge til uge aftager. Derfor kan jeg anbefale, at man foretager mål af sin krop, for at følge udviklingen den vej. Personligt har jeg pt. øget min omkreds om overarme med 3 cm., underarm med 1 cm., bryst med 5 cm., og mave med 5 cm. (jeg må nok indrømme, at ca. 2 cm. af omkredsen af maven er fedt og ikke muskler – men det ser meget godt ud, sammen med den øvrige forøgelse af kropsvolume).
Superman
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 12. feb 2012 20:14
Geografisk sted: Kongens Lyngby

Re: Muskelvækst

Indlægaf zerion » tors 29. mar 2012 23:36

Fedt at denne slags emner også bliver taget op herinde. Men det gør jo også meget at man ser godt ud ;)

Jeg vil dog med henblik på proteinintaget henvise til en artikken fra Bodylab, som netop handler om hvor meget protein det er nødvendigt at indtage. Konklusionen fra deres artikel ses her:
"Dyrker man styrketræning har man et højere proteinbehov end den inaktive dansker, og anbefalingerne fra seriøse institutioner som American College of Medicin samt Team Danmark lyder på ca. 1.2 – 1.7 gram protein pr. kg. kropsvægt dagligt. Høje indtag på 2 – 3 gram pr. kg. kropsvægt resulterer næppe i noget ekstra træningsudbytte, men har sin berettigelse under et cut, for at minimere den negative nitrogenbalance og for at øge mætheden.

Udover proteinbehovet bør man være mindst ligeså opmærksom på den samlede indtagelse af energi, hvis man ønsker at øge muskelmassen, og spiser man ellers fornuftigt, vil en kost der giver et passende energioverskud sandsynligvis også dække proteinbehovet helt automatisk."

Jeg er frisk på spørgsmål, hjælp til træningsprogrammer og kost hvis nogen skulle have brug for det :)

Held og lykke derude!

/zerion
zerion
Bølle Bob
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 19:34

Re: Muskelvækst

Indlægaf Frederik :) » fre 30. mar 2012 19:07

http://www.leangains.com

Ind og læse det hele :D

God Træning !
Frederik :)
Bølle Bob
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 12:46

Re: Muskelvækst

Indlægaf Lothario » ons 4. apr 2012 15:28

Marie-Agnès Arnal lavede engang et forsøg hvor en gruppe unge kvinder gik på en PPF-kur (Protein Pulse Feeding) og spredte deres proteinindtag og en anden gruppe gik på en mere traditionel kur. Kostplanen var den samme, men det viste sig at der ikke var den store forskel. Hun havde før lavet et lignende forsøg med ældre kvinder hvor det dog havde givet bedre resultater for anabolismen at sprede proteinindtaget. Det skal derfor siges at det er en minimal forskel det gør, så der er ikke noget behov for at gøre det. Hvis du bare har styr på det samlede proteinindtag, så gør det ikke nogen stor forskel. Det ser for mig ud som om det er en lige så stor myte som at man max må indtage 30g protein pr. måltid og at man skal spise 6 gange om dagen for at holde forbrændingen ved lige. Men hver sin smag, foretrækker man at fordele det så gør man bare det.
Lothario
Nyklækket
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 15. mar 2012 00:49

Re: Muskelvækst

Indlægaf loo1 » man 9. apr 2012 15:38

Hej..

Har trænet siden jeg var 17 år.. Har del erfaring bag mig.

Men det utrolig vigtig du laver en korret kostplan, med din mål. Tag din kost meget seriøst, uden den rigtig kostplan når du aldrig nogle sinde dit mål med din drøm..
loo1
Fætter kanin
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 23. mar 2012 23:13

Re: Muskelvækst

Indlægaf Superman » fre 11. maj 2012 22:13

Hej alle,

Vil blot lukke tråden og oplyse at jeg den 26. april rundede de 80 kg. - det ser sgu godt ud ;-)

Så klø på.., med kalorieoverskud, rigeligt med protein og træning ca. 4 gange om ugen af 45 min. kan du tage 5 kg. på i musker på knap 3 måneder.

Jeg vil mene de fleste pointere til resultatet er i hele denne tråd, men eller må i bare sige til, så vil jeg gerne være behjælpelig med at besvare spørgsmål.

/Superman
Superman
Gummi Tarzan
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 12. feb 2012 20:14
Geografisk sted: Kongens Lyngby

Re: Muskelvækst

Indlægaf Maverick_xX » fre 11. maj 2012 23:34

Super stærkt gået!
Maverick_xX
Private Johnson
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 25. mar 2012 19:20

Re: Muskelvækst

Indlægaf Phrase » tirs 12. jun 2012 10:36

Der er virkelig meget BS i denne tråd, det er da HELT VILDT!


Baddi skrev:Rugbrød med smør, 2 stykker roastbeef, eventuelt remoulade og ristede løg inden for en time efter du er færdig med at træne, burde give din krop den nødvendige mængde protein, fedt og sukker til at holde sig ved lige og opbygge muskler :D
1 eller 2 af den slags madder er gode lige efter, hvis der alligevel er noget tid til næste måltid :)


Det kan ikke være mere forkert. Man skal helst indtage så lidt fedt som muligt efter træning, da det nedsætter optagelsen af protein. Dernæst er det vigtigt at få et godt skud protein efter træning, hvilket to stykker roastbeef ikke kan klare. Spis omkring 30-40g protein efter træning samt en form for hurtigt optagelige kulhydrater.

Lothario skrev:Sørg for at få nok protein i løbet af DAGEN. Ja, jeg sagde dagen. Det er fuldstændig ligegyldigt om du får alt dit protein på én gang eller over mange måltider/shakes, din krop skal nok kunne disponere det. En god tommelfingerregel er 1.8g protein pr. kg du vejer.


Nej, man siger 1,8-2,5g protein. Man kan også kører en kur med højt proteinindtag. Det der er med protein er, at når kroppen har fået nok af det, omdanner den de resterende proteiner til energidepoterne, ligesom kroppen gør med kulhydraterne.

Brugernavn skrev:En tommelfingerregel er 2-2.5g x kropsvægt i kg. Jeg vil mene 1.8 er alt for lavt sat. Dernæst kan du ikke spise små 200g protein på eén gang og forvente at din krop bare selv fordeler det ud - Vores krop ved ikke hvornår den får mad igen og går derfor straks igang med at optage det du har givet den. Så jo, protein indtaget skal fordeles ud over hele dagen. Selv drikker jeg en shake morgen og aften, evt. en før eller efter træning alt efter hvordan dagen forløber.

Til OP:

Mange har problemer med at ramme brystet rigtig ved f. eks. bænkpres, simpelthen pga. kropsbygning, inkl. mig selv. Jeg har erfaret at dumbbell pullover og flyes hjælper rigtig godt på det. Mht. armene så smid dips og chin-ups i dit program, evt. med ekstra kilo på.


Proteinindtager SKAL ikke fordeles ud over hele dagen, om du spiser 3 gange om dagen eller 6 gange om dagen er i og for sig fuldstændig lige gyldigt.
Det har INTET, jeg gentager INTET at gøre med sin kropsbygning, om man kan ramme brystet rigtigt. Flyes og dumbell pullovers er ikke nogle særlig gode øvelser til at gaine masse på brystet. Lær ordentlig teknik til bænkpres og til alle andre øvelser, så skal du nok se fremgang.


Superman skrev:Hey alle, pt. går det helt fint med træningen!

Har taget ca. 1½ kg. på over de sidste 3 uger. Er begyndt at indtage en proteinshake (halv liter letmælk + 40 g proteinpulver) om morgenen samt ved en ca. 22-tiden - som er et par timer inden jeg går i seng - derudover er jeg begyndt at fokusere kosten på kød, fuldkorn samt antioxidanter i form af frugt (for hurtigere restituering og godt helbred). Jeg er dog fortsat meget interesseret i gode råd og forslag til træning og kost. Jeg har forsøgt at planlægge træningen efter følgende program http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics. Jeg træner dog primært med maskiner, der belaster de samme muskelgrupper - lige med undtagelse af de obligatoriske håndvægte ;-)

eTrin jeg kommer fra Lyngby men er i Kbh. dagligt i forbindelse med arbejde. Du må endelig sige til, hvis der er mulighed for, at jeg kan få lidt inside feed back fra en "pro".


NEEEEJ! Du skal ikke træne i maskiner. Du skal træne for så vidt mulig med frivægt. Du skal selv stabilisere vægten og derved får du mere muskelvækst og du kan få mere vægt på med tiden, end du kan ved maskinerne. DROP MASKINERNE!

Til sidst vil jeg påpege, at ens kost er den, som bestemmer om man vokser eller ikke, derfor er det vigtigt at holde styr på sin kost!

Hvis der er nogle, som har spørgsmål angående træning er de velkomne til at smide en PM.
Phrase
Fætter kanin
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 7. jun 2012 00:12

Foregående

Tilbage til Træning og kost!

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst