Sixpack til sommer?

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Sixpack til sommer?

Indlægaf Dj John » tirs 13. mar 2012 02:22

Hej DPF'ere

Hvis i mangler tid eller motivation til at tage i træningscenteret, så vil jeg hermed anbefale Scooby's Workshop..
Jeg ved ikke om den allerede er blevet nævnt her på sitet før mig.

Taget fra Scooby's Hjemmeside, inde under filosofi: "Don’t spend money: All you really need to get in fantastic shape is a cheap used set of weights, a home-made pullup bar, and a good pair of running shoes – don’t waste your money on supplements, trendy machines, and expensive newsletters."

http://scoobysworkshop.com/

Sixpack til sommer?

ALT er gratis på Scooby's site og der er endda før og efter billeder.
Jeg har fået meget glæde af det.

God træning!

-Dj John
Senest rettet af Dj John tirs 13. mar 2012 17:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Dj John
Gummi Tarzan

Re: Gratis hjemmetræning

Indlægaf Fsharp » tirs 13. mar 2012 10:47

Hvad er dine erfaringer? Har det lykkedes dig at få en sixpack med programmet?

Just curious...
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Re: Gratis hjemmetræning

Indlægaf Dj John » tirs 13. mar 2012 17:37

Jeg havde Sixpack før jeg stødte på Scooby for et lille års tid siden.

Jeg bruger hans hjemmeside til at holde min sixpack, og form ved lige ved at leve efter hans 3 enkle regler.

1. Dyrk omkring 30 minutters motion om dagen
2. Spis 6 gange om dagen, men i mindre portioner
3. Drik massere af vand (Jeg drikker 2 glas vand inden jeg spiser et måltid, da det giver en mæthedsfornæmmelse så jeg ikke skal spise som en hest for at blive mæt)

Jeg bruger også hans hjemmeside til at gøre mig klogere på forskellige underemner indenfor træningen (ikke fordi jeg tager træningen DYBT seriøst, kun for at blive lidt klogere)
De underemner er f.eks.

- Koffein og bodybuilding
- Alkohol og bodybuilding
- Hash og bodybuilding
- Sunde opskrifter
osv. osv.

Jeg ser det som en guideline, og ikke som et træningsprogram.
- Hvis du vil have et træningsprogram til at få sixpack skal du gå ind og se efter det på Scoobys hjemmeside. (Han har også programmer, hvis du skal være buff)

De fleste eksperter siger, at hvis du vil have sixpack, så er det ikke nok bare at køre efter et program og tage 100 mavebøjninger om dagen, det er selvfølgelig også vigtigt at træne maven, men du skal også have din fedtprocent ned, så der ikke er så meget at ta fat i på maven, derfor husk at motionere.

-Dj John ;)
Brugeravatar
Dj John
Gummi Tarzan

Re: Sixpack til sommer?

Indlægaf Lothario » tors 15. mar 2012 00:53

Havde ellers sagt til mig selv at det var slut med at gå på forums efter TGO blev lukket ned, men efter at jeg så den her tråd blev jeg alligevel nødt til at kommentere...

Jeg er ikke klar over om i ved hvad "broscience" betyder, men Scooby og størstedelen af det han siger er ren bullshit. Du behøver ikke spise 6 gange om dagen og du behøver ikke droppe alkohol totalt. Det meste af det Scooby siger er i direkte modstrid med hvad utallige andre "guruer" inden for bb siger, som bl.a. Layne Norton og specielt Alan Aragon der begge er meget anerkendte.
Lothario
Nyklækket

Indlægaf Dj John » tors 15. mar 2012 14:09

Hvad er dit argument for ikk at følge Scooby?
Giv os nogle kilder og noget materiale.
Jeg bruger Scooby's da jeg kan se mening i det han siger + at han argumenterer for sine holdninger.. og seriøst, prøv at kig på ham, hvorfor skulle han lyve når han laver det her nonprofit??

Der er mange der takker ham inden på hans hjemmeside.
Hvad er det han siger der er BS?
Brugeravatar
Dj John
Gummi Tarzan

Indlægaf PeakPulse » søn 18. mar 2012 15:12

Alan Aragon har en bachelor og Master grad i ernæringsvidenskab
Her er hans artikel om alkohol
Han skriver at 1-2 genstande om dagen har ganske minimal indflydelse på styrke og størrelse. De største problemer i forbindelse med alkoholindtag forekommer for udholdenhedsatleter. Alkohols vandladende effekt kan føre til dehydrering.

Han refererer til forsøg, der vist at kortisol niveauet steg for en stund efter indtagelse af hvad der svarer til 5 genstande efter et træningspas.
    Et andet viste at testosteron niveauet faldt en smule omkring 8 timer efter indtag.
    Et tredje forsøg viste at indtag af 10 genstande efter en cardio session undertrykte testosteron produktionen.

Layne Norton har en Ph.D. i ernæringsvidenskab.
Han er fortaler for 4-6 måltider om dagen, fordi hans forskning viser at flere ikke vil have nogen effekt på protein syntesen i musklerne. Forskningen viser at 4-5 timer mellem måltiderne giver bedre optagelse af protein end 2-3 timer mellem måltiderne.
http://www.abcbodybuilding.com/protein_size_&_frequency.pdf

Det skal siges at jeg kun har læst artiklerne ekstensivt.

Jeg har ikke set ret mange af Scoobys videoer, så kan ikke udtale mig om ham. Men jeg tror du kan være rimelig sikker på, at han tjener godt på sine youtube videoer.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead
- Barney Stinson
Brugeravatar
PeakPulse
Gummi Tarzan

Geografisk sted: Soon to be Odense

Indlægaf isomon » søn 25. mar 2012 01:03

bedste maveøvelse som efterhånden bruges overalt hvor der stilles store krav til mave og ryg muskulatur (ex. boksning, kick-boxing etc.) er "planken".
(find beskrivelse på google/youtube) Den er simpel og belaster ikke led og umulig at "overdo". Træn den hver aften blot 2-3 min. og resultaterne er forbløffende. Men husk! SKAL gøre ondt (på den gode måde) før du slapper af.

Har selv lavet den 2 gange om ugen de sidste 6 mdr. Resultaterne overgår alt hvad jeg tidligere har lavet af maveøvelser.
IMG_20100001.JPG
IMG_20100001.JPG (29.45 KiB) Vist 1737 gange
isomon
Gummi Tarzan

Indlægaf loo1 » man 9. apr 2012 15:38

Hey..

Det bedste råd er at have tålmodhed med abs :)..
loo1
Fætter kanin

Tilbage til Træning og kost!