Op på hesten

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Op på hesten

Indlægaf Fsharp » man 30. sep 2013 19:21

Det er crazy! Godt gået :-)
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Circe » fre 4. okt 2013 12:03

Jeg har haft et par rigtig gode træningsuger med følgende opture:
    - laver nu clean & jerk med 24 kg kettlebell
    - laver renegade row med 2x24 kg kettlebell (har jeg gjort før og er nu tilbage)
    - farmerwalk med 2x32 kg kettlebell
    - kan lave spider pushups gennem en hel wod
    - kan lave ring pushups gennem en hel wod
    - 1000 burpees på 1 t 50 min.

Btw har I prøvet paleobrød? Det er virkelig nice og en ret god erstatning for rugbrød egentlig.
Vedhæftede filer
2013-10-04 11.57.04.jpg
2013-10-04 11.57.04.jpg (29.73 KiB) Vist 2701 gange
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Fsharp » fre 4. okt 2013 12:32

Jep, spiste paleobrød under min paleo-måned i januar. Det er ok, men jeg synes ikke strukturen er luftig nok. Desuden skal man passe lidt på med hvilken olie man bruger og hvor meget, da det hurtig bliver til 'størknet olie med kerner' man spiser. Fik dog aldrig eksperimenteret med alternative opskrifter, så f.eks. en opskrift hvor der også var bagepulver i, hvilket burde gøre det mere luftigt.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf Circe » fre 4. okt 2013 12:37

Jeg har brugt valnøddeolie til dette brød og det er ikke størknet. Det er egentlig okay. En del olie svømmede bare rundt i rugbrødsformen, så det hældte jeg fra efter det var bagt. Jeg har også tænkt, at man kunne bruge bagepulver. Man kan formentlig også bruge lidt flere af de små nødder og frø, da store mandler må gøre det lidt sværere for bagepulveret at virke.

Hvilke olier har du dårlig/god erfaring med?
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Fsharp » fre 4. okt 2013 18:18

Well, hvis man bruger olivenolie smager det hele bare af olivenolie :-S Jeg ville derfor gå efter en smagsneutral olie.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf Leisure Pirate » søn 6. okt 2013 12:42

Er der nogen smagsneutrale olier der er paleo?
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Circe » man 7. okt 2013 18:15

Jeg er faktisk ikke så meget inde i det, at jeg ved, hvad der er og ikke er. Går ud fra, at de fleste plante- og nøddeolier er paleo? Jeg følger egentlig ikke som sådan paleo. Jeg undgår bare kulhydratholdige fødevarer, da jeg bliver totalt oppustet af det :-) Dvs. ris, pasta, brød, kartofler. Keep it simple!
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Circe » lør 26. okt 2013 07:59

Nylige opture:

Rope climb for første gang nogensinde! Coach fik instrueret virkelig godt, så jeg ikke bruger armene overhovedet. Er heldigvis ret smidig så kan få benene langt op og gribe fat om rebet. Dermed bruger jeg kun 3 "tag" på at komme helt op. Fik klatret op 7 gange som en del af en workout. Eneste minus er, at det gør naller på skinnebenene, så nu har jeg købt nogle grimme lange fodboldsokker. Nice!

Double unders: 46 i streg (nyt sjippetov gør underværker, når det egentlig ikke er noget man øver ret meget).

Bænk: ny max på 50 kg.

Desværre også 80 kg i dødløft, hvilket satte sig lidt i lænden... Lidt mere opvarmning næste gang.

Fuck jeg elsker crossfit! Jeg synes, jeg æder, men bliver ikke fed. Får at vide, at jeg har fået solide guns og bred ryg (af et par veninder og en lidt forarget sportshadende lillesøster, der tilføjer "EJ CIRCE...... kan du ikke spise noget andet eller lade være med at træne arme?"). Selv kæreste siger "Hov, der er vist en, der er ved at få vinger!" (man skulle tro, han var ved at sige noget meget meget klichéagtigt med en engel, men nej...) ".... de pull-ups går lige i ryggen på dig!". Det kan godt være, man bliver en smule hakket på den ucharmerende måde som kvindelig crossfitter - i dont care! Jeg gør det ikke for at forme kroppen, men for at være stærk og jeg lever på de ugentlige små opture ala "jeg kan lave rope climb!".
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Leisure Pirate » lør 26. okt 2013 13:48

Circe skrev:Jeg er faktisk ikke så meget inde i det, at jeg ved, hvad der er og ikke er. Går ud fra, at de fleste plante- og nøddeolier er paleo? Jeg følger egentlig ikke som sådan paleo. Jeg undgår bare kulhydratholdige fødevarer, da jeg bliver totalt oppustet af det :-) Dvs. ris, pasta, brød, kartofler. Keep it simple!

Ifølge paleofolket så er mange planteolier problematiske dels pga højt omega-6 indhold og dels fordi de er processerede og har mange flerumættede fedtsyrer der gør at olien let bliver harsk og danner frieradikaler. Hvilket jo ikke er sundt da de reagerer med fx. cellevæge og DNA.

Kokosolie, olivenolie, avocadoolie, valnødeolie og hørfrøoile er accepterede. Men kun kokosolie og olivenolie hvis det skal opvarmes. Nogen fraråder olivenolie til stegning da det er ustabilt over ~200 grader. Jeg er selv holdt op med at bruge olivenolie til stegning og kan mærke en forskel.

Ellers er der jo dyre fedt, klaret smør eller ghee. Og nogen synes smører ok.

Mange synes det er fjollet men jeg er ligeglad, det giver mening for mig og jeg kan tydeligt mærke en forskel på hvilke olier jeg spiser. Fx. er det sten sikkert at jeg får "madkoma" lidt efter jeg har spist rapsolie. Jeg bliver fx altid døsig efter jeg har spist mad fra bindia. Først troede jeg det var risene men har sidenhen fundet ud af at det er fordi de bruge canola som er en meget processeret rapsolie. Bad dem lave det med ghee istedet og vupti fik jeg ikke madkoma.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Fætter Stream » søn 27. okt 2013 04:42

Forstås ikke finten ved paleobrød. Hvorfor ikke bare spise nødderne som de er?

Man laver jo brød af mel fordi det er nederen at spise "råt" mel, men nødder er jo fine som de er.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

ForegåendeNæste

Tilbage til Træning og kost!