Parfume

Fjerboa og skibriller eller bare cool ?

Parfume

Indlægaf tjrp » tors 17. okt 2013 21:31

Hey guys, hvilken parfume bruger i?
hvilken anbefaler i?
og er der nogle hjemmesider man kan få det lidt billigere (: ?
tjrp
Seargeant O'Hara

Re: Parfume

Indlægaf Fsharp » fre 18. okt 2013 11:09

Jeg har glemt navnet på min nuværende parfume. Mit take på parfume er:
  • Gå efter parfumer med en frisk eller 'sports'-duft frem for de mere tunge aftendufte. Dette er dog et personligt valg.
  • Få evt. en pige til at hjælpe dig med at vælge. Bonus: I byen kan du bruge 'dufter denne parfume godt'-åbneren.
  • Nogle parfumer dufter forskelligt på forskellige mennesker. Jeg var på et tidspunkt til en fest, hvor der var en fyr som duftede virkelig godt og meget eksklusivt (han var gay btw). Jeg spurgte hvad hans parfume hed og fik navnet. Da jeg selv fandt den og prøvede den duftede den helt anderledes.
  • Køb den mindste størrelse, da duften aftager over tid og man ikke gider bruge den samme duft i et helt år.
  • Pas på ikke at bruge for meget. Det kan virke som om at du forsøger at dække over noget der stinker.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Kami » søn 27. okt 2013 23:28

Det lyder gays, men: Vanilie.

Overtalte engang en kammerat til at prøve det. Han blev åbnet jævnt meget af tøsebørn der spurgte ind til det, eller lige tog en ekstra sniffer.

http://www.thebodyshop.dk/bad-og-krop/b ... -mist.aspx
Kami

Indlægaf Sonya Pantera » tors 28. nov 2013 16:39

Faldt lige over denne post, og fik lyst til at bidrage lidt..
Der er én parfume der får mig til at vende mig om på gaden og kigge, uanset hvad lige siden første gang jeg duftede den på en jeg datede. Den er SÅ sindsygt god!
Izzey Miyake - den gamle med matteret glas. Den er en true winner, frisk, lækker og piger elsker den :)

Ellers tag i Matas og duft til disse som også er virkelig lækre:

Platinium - Chanel
Higher - Dior

Hvis man måske godt kunne tænke sig at møde en sød pige som er mellem 25-30år så kan det være en sjov idé, måske at vælge nogle at de gamle klassikere som aldrig går af mode og var populære i 90'erne. Det ville i mit eget tilfælde minde mig om mine skønne teenage år og de "første kærligheder" man havde. Ikke et dårligt link at skabe. + de dufter jo stadig super godt og er tidsløse. Ex:

Cool water - Davidoff
Acqua Di Gio - Armani

og en særlig outsider som findes i bodyshop:
White musk for men.. flasken er fadet i en blålig farve (hvis den stadig findes). Den er lidt tung i duften, så ikke for meget på. Men det sådan en duft, som pigerne ikke glemmer. Den er meget personlig og næsten ingen kender til den, so its all yours :)

Håber det kan bruges.
Lykken er når sindet er helt stille og skønhed er inde for rækkevidde
Brugeravatar
Sonya Pantera
Nyklækket

Indlægaf tjrp » fre 20. dec 2013 21:24

Det skal lige siges de piger jeg dater er 18 - 21 år, da jeg selv er 20 år. hvis det har nogen indflydelse :)
tjrp
Seargeant O'Hara

Indlægaf Sesor » lør 21. dec 2013 11:32

Bruger selv

Armani Code
1 Million

har en veninde der arbejder i matas så får halv pris..
At finde inspiration er næring for selve livet
Brugeravatar
Sesor
Private Johnson

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Enduk » fre 17. jan 2014 19:42

Hejsa Tjrp.
Jeg har 4 forskellige dufte som jeg bruger til forskellige arrangementer som jeg synes de passer, til outfit osv.
Som Fsharp så fint skriver synes jeg også de fleste skal være frisk, selvom jeg har en der er lidt tung.

Jeg har disse 4 ''dufte'' (dem jeg bruger mest)

Giorgio, Armani code - Til jakkesæt eksempelvis bryllup, barnedåb.
Paco Rabanne, Invictus - Til casual fester såsom en lille vennefest - bruges oftest med en t-shirt og eventuelt en sweatshirt. Jeg bruger den også nogengange til træning/sporty events.
Paco Rabanne, One Million - Frisk, som jeg før brugte til byture hvor man ikke lige havde noget fint på som et jakkesæt, men i stedet en t-shirt eller noget andet sjovt. Bruger den også til arbejde.
Abercrombie and Fitch, Fierce cologne - Bruger den kun til fester, altså diskoteksfester, gymnasiefester byture osv. Jeg synes personligt at den fungere vildt godt med en skjorte (altså en anden farve end hvid og sort). Den er ret dyr men jeg synes helt klart den er det værd, og dem jeg har lavet cologne åbneren på, fortrækker den også frem for nogle af de andre. Dog har One Million været tæt på. Lige nu er denne cologne min favorit duft :)

Jeg skulle mene at Armani code og Invictus samt One Million kan købes i Matas :)

Hvordan jeg påføre den:

Jeg plejer altid at tage en duft på lige efter et bad, jeg synes personligt at den holder længere og stadig giver duften fra sig.
Jeg plejer at sprøjte mig på skulderene, under armene, på halsen og bryst. Men du skal også huske at ikke tage for meget på da din hud godt kan blive lidt irriteret af det.

Tip:
Inden du køber en duft synes jeg at man skal prøve at tage noget på sig eksempelvis håndled. Netop for at se hvordan din hud reagere på det, så det jeg gør er at jeg tager ind, prøver og dagen efter køber jeg den hvis jeg godt kan lidt den.
Husk at passe på din hud!

//Enduk
The only thing we have to fear is fear itself.
Enduk
Fætter kanin

Geografisk sted: Jylland

Tilbage til Stil og mode