Op på hesten

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: Op på hesten

Indlægaf Circe » søn 27. okt 2013 09:37

Stream skrev:Forstås ikke finten ved paleobrød. Hvorfor ikke bare spise nødderne som de er?

Man laver jo brød af mel fordi det er nederen at spise "råt" mel, men nødder er jo fine som de er.

Jamen... Paleobrød smager jo godt!? Og man kan spise det med pålæg på! uhmm!

Btw tak for tip om olierne. Jeg er selv opmærksom på omega 6, men måske ikke i samme grad. Omega 6 skulle være medvirkende til, at arterier bliver betændte, hvilket er det, der skulle føre til hjerte-kar-sygdomme sammen med forarbejdede fødevarer med korn m.m.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Fsharp » søn 27. okt 2013 18:59

Stødte lige på disse forleden dag og prøvede at bage dem. Succes! Smager godt og de er nemme.

http://paleoblog.dk/paleoboller-8-stk/

Jeg fuckede dog lidt op ved at erstatte 25 g af græskarkernene med kokos fordi jeg ikke gad gå ned og købe ind. Lad være med det, da det hele smager af kokos.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Fætter Stream » tirs 29. okt 2013 01:44

Circe skrev:
Stream skrev:Forstås ikke finten ved paleobrød. Hvorfor ikke bare spise nødderne som de er?

Man laver jo brød af mel fordi det er nederen at spise "råt" mel, men nødder er jo fine som de er.

Jamen... Paleobrød smager jo godt!? Og man kan spise det med pålæg på! uhmm!

Btw tak for tip om olierne. Jeg er selv opmærksom på omega 6, men måske ikke i samme grad. Omega 6 skulle være medvirkende til, at arterier bliver betændte, hvilket er det, der skulle føre til hjerte-kar-sygdomme sammen med forarbejdede fødevarer med korn m.m.

Nåhh ... har aldrig helt forstået denne optagethed af hvad mad smager af :)
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Circe » tirs 5. nov 2013 22:36

God progression i øjeblikket, selvom jeg bare hygger mig og ikke kører noget bestemt program (selvom jeg burde). Ligger stabilt på 3-5 gange træning om ugen. Forsøger at passe lidt på min lænd efter ubehaget efter sidste dødløft. I det program som jeg snart skal køre vil jeg prøve at komme uden om squat og dødløft - erstatte med lunges, trap bar, good mornings osv. I må gerne komme med andre forslag. Det er simpelthen fordi, jeg synes det er nogle lidt ubehagelige øvelser, når man skal køre meget tungt (5-6 reps).

Nye opture:
KB crunch med 32 kg
Goblet squat med 32 kg
- begge som del af en wod.

Og så har jeg stiftet bekendtskab med denne satan (Sally). Prøv den!! Det er det nemmeste princip i hele verden - kan gøres med eller uden vægt.

Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Circe » søn 24. nov 2013 20:26

Øver mig pt på:

Bar muscle up
Ring dip
Kipping pull-up
Handstand pushup

Og er ved at tage mod til at gå i gang med teknik på barbells. Er ikke helt motiveret og det irriterer mig bare at stå til cf-wods og fumle med stangen fordi jeg aldrig har trænet med barbells. Jeg føler ikke jeg får ret meget ud af træningen, fordi jeg ikke kan brænde igennem. Det nytter ikke noget - jeg må bare lære det. Jeg er god til clean&jerk med kettlebells, så jeg lægger ud med clean & jerk samt thrusters, da det falder mig mest naturligt.

Jeg går og overvejer et nytårsmål for min træning... Det kunne være ring muscle ups? Meget skræmmende tanke...
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Leisure Pirate » tirs 26. nov 2013 16:13

Forsøger at passe lidt på min lænd efter ubehaget efter sidste dødløft. I det program som jeg snart skal køre vil jeg prøve at komme uden om squat og dødløft - erstatte med lunges, trap bar, good mornings osv. I må gerne komme med andre forslag. Det er simpelthen fordi, jeg synes det er nogle lidt ubehagelige øvelser, når man skal køre meget tungt (5-6 reps).

Nu er jeg ikke en ekspert eller noget men jeg tænker at enten så er det noget med teknikken eller også har du måske lidt svage muskler i lænden i forhold til benene. Eller måske er det bare en skade?

I powerlifting har man et cue til dødløft og squats at man skal strække ryggen. Det virker fint til store mænd der ikke er særligt fleksible men nogle kvinder er så fleksible at de overstrækker ryggen. De kommer til at sveje i ryggen hvilket kan give skader. Det mest optimale er at ryggen er lige og hverken bøjer eller svejer.

Uanset om musklerne i lænden ikke er helt stærke nok til at klare hvad resten af din krop kan løfte eller om teknikken kan forbedres så ville det vel være en smart ide at æde sit ego og gå ned i vægt og gå langsomt og forsigtigt op i vægt med fokus på god teknik.

Men hvis det er en skade så synes jeg det er en god ide enten at lade de øvelser ligge lidt eller gå meget ned vægt.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Circe » tirs 26. nov 2013 21:43

Det er en ret god pointe med overstræk i ryggen. Man hører også tit "brystet op først" (giver igen god mening til de store tunge drenge). Jeg har lært en metode, hvor man lægger et kosteskaft ned langs rygsøjlen og nakke og ryg skal være i rimelig linje. Jeg tror min teknik er okay, men da jeg ikke har trænet det konsekvent giver det mening, at den ikke sidder "på rygraden" og at jeg ikke bare kan øge og øge - blot fordi jeg bliver stærkere på andre områder.
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Circe » ons 15. jan 2014 12:16

Træning går rigtig godt.... Jeg er ved at gro et par solide skuldre og vingemuskler. Charmerende, ikke? :-P

Handstand push-ups kan jeg snart.
Desuden går det fremad med træning til at lave ring muscle ups. Det bliver en stor dag, når jeg laver den første! Det er ikke styrken, der mangler. Det er bare en pokkers teknisk og eksplosiv øvelse. All-in-one!

Jeg har været lidt irriteret på barbell-øvelser. Men det er kun fordi, jeg er ny i "rigtig crossfit" og synes det er træls at fedte rundt med teknik, når jeg ved, min styrke er til "meget mere". Sådan er det vist bare... Snatch er jeg ikke rigtig gået i gang med endnu, men jeg er ved at have styr på clean og jerk og vil formentlig finde mit max indenfor de næste par uger.

Jeg dødløfter og squatter ikke regelmæssigt. Det er mest fordi, det er lidt ubehagelige øvelser at maxe ud i. De ligger begge omkring 80 kg i max - måske endda 100 kg i dødløft, hvis jeg tør.

Bænk: 50 kg
Clean: 50 kg (NY - mere på vej)
Jerk: 40 kg (3 reps - NY - mere på vej)
Overhead squat - ved at lære.
Snatch - ved at lære/lidt tid endnu.

Jeg er begyndt at træne en del strict press - det er godt til snatch, overhead squat, jerk og handstand. Så træner jeg en del strict pullups og dips.

Man kan godt blive lidt intimideret af de damer der render rundt i centret i KBH... De er monstre uden lige! Så nogle gange - hvis jeg sammenligner for meget - så går jeg hjem fra træning uden følelsen af at have præsteret noget godt. Men jeg kan tage 25 pushups, 8 pullups og bænke 50 kg. Gotta be worth something.... Det føles i hvert fald stjernegodt!
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Circe » søn 19. jan 2014 11:46

Skulle øve noget squat clean i sidste uge og det lader til, jeg ikke helt havde kontrol over "squat"-delen af øvelsen, for jeg har haft lidt ømt knæ siden. Jeg tror det går væk - for det er minimalt, men nu ved jeg bare, jeg skal være varm og forsigtig med squat clean fremover. Og muligvis have lavet nogle gode knæbind til de øvelser, der er eksplosive, hvor der er risiko for at man kortvarigt mister kontrollen med knæ.

Snatch går fremad, men fuck det er svært!

Så har jeg øvet muscleup i ringe - det er bare lidt leg efter wods. Det skal bare ske i 2014 at jeg hænger oppe under loftet :-P
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf 5000 Days » man 20. jan 2014 02:26

Circe skrev: Forsøger at passe lidt på min lænd efter ubehaget efter sidste dødløft.

Hej :) - nu ved jeg ikke om det med din lænd stadig er et problem, men lidt i forlængelse af det LP skriver om overstræk i ryggen, så kan dine lændeproblemer skyldes at du ikke spænder ordenligt op i maven, samt evt. manglende eller ringe aktivering af bagkæden.
5000 Days
Seargeant O'Hara

ForegåendeNæste

Tilbage til Træning og kost!