Mere attraktiv udstråling eller?

Find og scor ham du vil have

Mere attraktiv udstråling eller?

Indlægaf Cheriot » søn 10. nov 2013 14:32

Ja kort sagt, jeg har haft tænkt lidt om hvorvidt ens udstråling mon er anderledes og virker mere attraktiv i de situationer hvor man slet ikke er forberedt eller opsat på at skulle møde en af det modsatte køn? Og hvorfor den er det, i så fald (mon det er forbi man også ubevidst virker mere afslappet og nede på jorden)? :roll:

Jeg sad nemlig lige og studsede lidt over hvor og hvordan jeg har haft mødt mine tidligere kærester, dates/flirts osv. og kom så frem til at det faktisk aldrig har været på en af de der klassiske byture eller lign. hvor jeg virkelig har gjort noget ud af mig selv og været indstillet på at det kunne være skønt at møde en sød fyr. Selvom udgangspunktet selvfølgelig altid har været i første omgang at hygge mig og have det sjovt med dem jeg er ude med - det er trods alt uanset hvad, det vigtigste. Tværtimod har det altid været nogen lidt atypiske steder og de aftener hvor jeg har været mindst forberedt og opsat på at møde en fyr, at det så endelig er sket. Fx mødte jeg min ekskæreste et lille mørkt sted på Nørrebro hvor jeg aldrig havde været før den aften og hvor jeg ved en fejl rendte rundt i et par grimme, gamle ballerinaer. Min nuværende kæreste mødte jeg gennem nettet, hvor jeg efterhånden havde mistet håbet omkring at finde potentiale derinde men bare valgte lige at være spontan og give det en chance med at møde ham. Så jeg mødte op uden rigtigt at have nogen forventninger til det. I foråret var der en fyr i træningscentret som flirtede(øjenkontakt/smil) ret heftigt med mig for derefter at afbryde hans træning og komme over at hyggesnakke med mig et godt stykke tid. Men det var selvfølgelig på et tidspunkt hvor jeg var lidt træt af drenge og ikke orkede mere rod samtidigt med at jeg heller ikke lige var forberedt på at det ville ske i træningscentret. Og ja, en sød fyr jeg mødte på til en fest på KUA, mens jeg var i fuld gang med at give den gas med at danse grimt og synge med på dårlige sange som "Call me maybe" sammen med en veninde. Osv.

Mens der som sagt ikke rigtigt er sket noget, de gange jeg så endelig har været indstillet på at det faktisk kunne være rart at møde en sød fyr og er taget i byen iført en pæn rød eller sort kjole, stiletter osv. I den situation bliver jeg så derimod ikke rigtigt approachet.

Umiddelbart giver det ellers ikke særlig god mening (især ikke hvis man mener udseende bl.a. er en væsentlig faktor for kvinder), at man tiltrækker flere fyre eller bare bliver approachet mere, når man ikke har gjort så meget ud af sig selv men derimod render rundt og opfører sig tosset, uden make up og håret sat op i en stram hestehale i træningscentret etc. Og ja, jeg tænker da at andre herinde, i hvertfald pigerne, må have samme oplevelse med den slags som mig? :)
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Re: Mere attraktiv udstråling eller?

Indlægaf Ross » søn 10. nov 2013 15:22

Jeg tror det er fordi at det pæne tøj, makeup, stiletterne osv fungerer som en slags uniform og identitet. Du er ikke helt dig selv i den sociale kontekst fordi spillereglerne er anderledes. Så derfor vil den flirt og de mennesker du møder i den kontekst og den uniform også opføre sig anderledes.

Mens hvis du flirter i dit hverdags tøj/til træning, med dit hverdags smil, ja så er det dig og den udstråling du har der er meget mere komfortabel, rolig og naturlig. Der er en grund til at det sjældent er i byen vi finder kærester, fordi vi så sjældent rigtig er os selv der - og det er derfor vi virkelig elsker de få som kan give os lov til at være os selv midt i klubben, på dansegulvet eller ovre i hjørnet - som ser lige igennem vores uniform.

Så jeg vil sige det er 2 helt forskellige udstrålinger, begge kan være mere attraktive end den anden, det afhænger helt af hvad personen du taler med leder efter.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Chacruna » søn 10. nov 2013 16:41

Jeg tror at den vigtigste faktor er hvor nem fyre føler du er at approache. Så hvis du dresser up er der måske flere fyre der føler sig intimideret af dig. Især hvis du derudover lever dig ind i "identiteten" som Ross beskriver.
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Fætter Stream » søn 10. nov 2013 16:56

Måske handler det mere om at man er mere åben og derfor kører med på flirten? Man er mere åben når man er uden forventninger og planer vil jeg mene.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Cheriot » fre 29. nov 2013 14:30

Ross skrev:Jeg tror det er fordi at det pæne tøj, makeup, stiletterne osv fungerer som en slags uniform og identitet. Du er ikke helt dig selv i den sociale kontekst fordi spillereglerne er anderledes. Så derfor vil den flirt og de mennesker du møder i den kontekst og den uniform også opføre sig anderledes.

Mens hvis du flirter i dit hverdags tøj/til træning, med dit hverdags smil, ja så er det dig og den udstråling du har der er meget mere komfortabel, rolig og naturlig. Der er en grund til at det sjældent er i byen vi finder kærester, fordi vi så sjældent rigtig er os selv der - og det er derfor vi virkelig elsker de få som kan give os lov til at være os selv midt i klubben, på dansegulvet eller ovre i hjørnet - som ser lige igennem vores uniform.

Så jeg vil sige det er 2 helt forskellige udstrålinger, begge kan være mere attraktive end den anden, det afhænger helt af hvad personen du taler med leder efter.

Ja, det giver selvfølgelig ret god mening og så dog. Jeg føler mig nu også ret komfortabel når jeg er dressed ud og alting, det er trods alt noget jeg gør fordi jeg selv kan lide at gøre noget ud af mig og det får mig også til at føle mig meget mere attraktiv. Hvorimod jeg vil mene, at jeg nok nærmere føler mig mindre attraktiv når jeg slet ikke rigtigt har gjort noget ud af mig eller slet ikke har fokus på fyre men bare render rundt og fx opfører mig tosset sammen med en veninde.

Men ja, der må være noget med et eller andet udstrålingen som er anderledes tænker jeg. For det er jo netop de fyre jeg i sidste ender falder for og som interesserer mig at jeg møder i de tilfælde hvor jeg er mindst forberedt på det og på de mærkeligste steder. :roll:

Det var bare en lidt sjov tanke der slog mig, fordi i forhold til pigegame giver det ikke så meget mening..
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf Cheriot » fre 29. nov 2013 14:51

Chacruna skrev:Jeg tror at den vigtigste faktor er hvor nem fyre føler du er at approache. Så hvis du dresser up er der måske flere fyre der føler sig intimideret af dig. Især hvis du derudover lever dig ind i "identiteten" som Ross beskriver.

Det kan jeg godt se. Men omvendt i de tilfælde hvor jeg har været dressed up og været oplagt til flirt, har jeg jo også plejet selv at initiere kontakt ved at smile sødt og skabe øjenkontakt når jeg har haft spottet en sød fyr. Det har enkelte gange resulteret i at fyren er kommet over. Men for det meste er det bare endt i klassiskeren med at fyren efter noget tid har brudt øjenkontakten, ladet øjnene vandre videre rundt i rummet indtil man fik øjenkontakt igen og så derefter vendt sig mod sin kammerat som han så har haft sagt et eller andet til - men der sker ikke mere end det, udover at det "show bare fortsætter".

Så selvom fyre måske kan føle sig mere intimideret når man som pige dresser up, så er man jo tilgengæld også mere åben og nemmere at approache ved at man fx selv starter med at smile sødt til ham og skabe øjenkontakt?
Hvorimod de i de tilfælde hvor jeg ikke rigtigt har fyre i fokus eller har haft gjort noget ud af mig selv, opsøger jeg det typisk slet ikke. Så der vil jeg ellers tænke det ville føles intimiderende for fyren at komme over til mig, fordi jeg ikke er "åben" på samme måde, så der skal han komme og "bryde ind" mens jeg danser med en veninde, at jeg er i gang med at træne osv.
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf Fsharp » fre 29. nov 2013 15:09

Cheriot skrev:Det kan jeg godt se. Men omvendt i de tilfælde hvor jeg har været dressed up og været oplagt til flirt, har jeg jo også plejet selv at initiere kontakt ved at smile sødt og skabe øjenkontakt når jeg har haft spottet en sød fyr. Det har enkelte gange resulteret i at fyren er kommet over. Men for det meste er det bare endt i klassiskeren med at fyren efter noget tid har brudt øjenkontakten, ladet øjnene vandre videre rundt i rummet indtil man fik øjenkontakt igen og så derefter vendt sig mod sin kammerat som han så har haft sagt et eller andet til - men der sker ikke mere end det, udover at det "show bare fortsætter".

Jeg kan huske, at vi har diskuteret dette før. hvor du også nævnte ovenstående situation, hvor fyrene ikke tør kontakte dig efter at have etableret øjenkontakt.

Ud fra min egen erfaring, vil jeg sige at du ikke aner, hvor intimiderende en køn ung kvinde, som er dressed up til perfektion, kan være på en fyr. Selv med approach invitations som ethvert nokkefår forstår: øjenkontakt, smil og nogle gange start af samtale, så kan fyre tvivle på hvorvidt hun mener det. Det er sandsynligvis et issue med selvværdet. Jeg har til tider selv disse issues når jeg møder en høj, køn, veluddannet, intelligent, velklædt ung kvinde, altså min egen "HB10'er".

Mavefornemmelsen med input fra selvværdet siger at man ikke er god nok til hende, selv om logikken kæmper med approach invitations som fortæller dig at hun gerne vil snakke.

Det er som om at man ikke har indset at "slikskålen er også til dig" (quote Magus), dvs. at når en kvinde dresser sig op og gør noget ud af sig selv, så er det også for fyrenes skyld.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Chacruna » søn 1. dec 2013 19:53

Jeg tror i høj grad at det du beskriver og oplever som virker, Cheriot, er det vi kalder "abundance". Når du "dresser up" er dit ego mere opsat på ikke at blive afvist fordi du har lagt tid og kræfter i at se godt ud, hvilket vil sige at din "scarcity" stiger.
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Kami » tirs 3. dec 2013 01:16

Går du i byen alene?

En mur af veninder kan være pænt intimiderende.
Kami

Indlægaf Kaizen » tirs 3. dec 2013 19:55

En af problemerne med tøse-packs i byen er, at de er fulde, orienteret mod deres egen lille fest i festen og høje på attention, så man ikke kan se forskel på om de rent faktisk er interesseret i noget, eller bare flirter for at få bekræftelse, og konkurrer om hvem af dem der kan lave flest blowouts.
Men det har jeg vist skrevet før...

Mit gæt ville være, at de mærkelige/dagligdagssituationer du snakker om ofte har været tidspunkter, hvor du har været alene (uden veninder der bliver jaloux og prøver at slippe af med fyren), og/eller ikke har haft gang i et eller andet awesome, der har fået ham til at tænke "de to veninder ser ud til at have det rigtig sjovt, det ville være uhøfligt at forstyrre".

Måske er det limiting beliefs, men jeg åbner praktisk talt aldrig 2+ sæt på daygame, fordi jeg ikke har lyst til at blive vurderet ud fra to eller flere pigers kriterier for hvor lækre og spændende kærester deres "smukke veninde" har "fortjent", og synes det er svært at underholde dem begge to samtidig, så veninden ikke bliver utålmodig og begynder at sabotere tingene.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Næste

Tilbage til Pigegame