Pleje af ansigt og krop

Fjerboa og skibriller eller bare cool ?

Pleje af ansigt og krop

Indlægaf tiger » lør 21. dec 2013 21:07

Hej alle.

Jeg ville bare lige høre hvad folk har af gode erfaringer med pleje af ansigt og krop?

Her tænker jeg mod uren hud, for at få bedre kulør, at huden ikke tørre ud, plukning af øjnbryn, barbering af hår på bryst osv. osv.

Jeg har selv sådan en hudpleje serie mod uren hud, som jeg burde bruge hver dag, men det bliver det ikke lige til. Jeg kunne godt tænke mig en pænere hud i ansigtet som en bedre kulør her om vinteren (fast brug af solarie er dog udelukket).

Så ja, ville bare høre hvad i gør samt hvad i ved/tror giver en fordel hos tøserne.
tiger
Hoodoo Master

Re: Pleje af ansigt og krop

Indlægaf Sesor » søn 22. dec 2013 09:54

hov det var lige den forkerte jeg lå ind her før sorry :-)

Bruger en serie fra OLE Henriksen med følgende produkter. Ansigtsrens( Aloe vera cleansing ), efterfulgt af hans dagcreme(Herbal day creme) også engang hver 3 uge cirka Hans Firm action mask.

Efter brug i et stykke tid, får man faktisk gode resultater, og hvis man lige klasker masken på, et par timer inden byen, virker det lidt opfriskende samt, at du undgår din pande skinner efter en tur på dansegulvet, hvor man får pulsen op og en lille smule sved på panden.
Senest rettet af Sesor søn 22. dec 2013 16:58, rettet i alt 1 gang.
At finde inspiration er næring for selve livet
Brugeravatar
Sesor
Private Johnson

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Circe » søn 22. dec 2013 12:50

Jamen du har jo næsten selv svaret - start da med at bruge den hudplejeserie, som du har derhjemme!

Ud over det - gammel kosmetiker taler:

- Lad være med at pille i huden - få urenheder fjernet af en professionel en gang imellem.
- Aloe Vera gel virker godt mod rødme.
- Mandelolie virker godt, hvis du er udtørret (brug det til natten)

Hvad angår kulør, så tror jeg mest på, at en sund kulør/glød kommer af velbefindende, vitaminer, varieret kost og ingen stress. Drop cola, junk, kulhydrater, for meget kaffe... Det er ikke quick fix, men det er garanteret ikke kun godt for kuløren :-)
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf mdeltaa » søn 22. dec 2013 16:02

Jeg har et rensesæt stående som jeg bruger en par gange i løbet af ugen, en god facescrub skulle være fint medmindre du har decideret acne.

For at undgå udtørret hud bruger jeg en ganske almindelig ansigtscreme 3-4 gange om ugen dog bruger jeg den kun efter at min hud har været renset i dybden med facescrub først, det skulle vidst gøre at huden ikke bliver så fedtet efter ansigtscremen.

Med hårvækst fjerner jeg hår mellem øjenbrynene for an undgå monobryn ellers lader jeg det bare vokse, nogle gange tager min frisør lige det værste men aldrig aldrig få taget for meget det må ikke kunne ses at du plukker dine øjenbryn efter min mening. Næsehår er noget af det klammeste hvis det stikker ud så sørg for at få en næsetrimmer eller en lille saks til at fjerne det. Jeg trimmer håret under armene et på gange om året dog ikke helt i væk og bliver vokset lidt på ryggen da jeg har harvækst på nedre ryg og det ser sku ikke skide skarpt ud i på stranden om sommeren ;)

For kulør kan du lege lidt med en mild bruncreme spørg evt i bodyshop for hjælp, men pas meget på med at overdrive du kan hurtigt komme til at ligne Sidney Lee på en dårlig dag.
mdeltaa
Fætter kanin

Indlægaf Ross » søn 22. dec 2013 17:03

Jeg kan virkelig anbefale at holde op med at drikke mælkeprodukter, hvis du er plaget af uren hud - jeg var plaget af det i lang tid og det stoppede nærmest da jeg holdt op med at drikke mælk. Derudover så husk at vaske dit sengetøj ofte, da beskidte pudebetræk er en kæmpe synder ved uren hud.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Moderator » søn 22. dec 2013 17:47

Ross skrev:Jeg kan virkelig anbefale at holde op med at drikke mælkeprodukter, hvis du er plaget af uren hud - jeg var plaget af det i lang tid og det stoppede nærmest da jeg holdt op med at drikke mælk. Derudover så husk at vaske dit sengetøj ofte, da beskidte pudebetræk er en kæmpe synder ved uren hud.

Kan sige at jeg har prøvet samtlige råd ang. uren hud og det hjælper meget lidt, hvis jeg skifter sengetøj oftere.
Hjælper heller ikke med mælkeprodukter, stoppe med kulhydrater eller andet :)

Det bedste er en god kost, ingen stress og motion. Men det fjerner dem ikke, gør blot huden pænere hehe.

I nogle tilfælde, kan man blive nød til at leve med dem eller få en snak med lægen.
Hvis det ikke er særligt slemt og du sagtens kan være sammen med tøser, uden at skulle smutte til lægen. Så gør det, giver en hjernedød
selvtillid når de ikke er særlig slemme mere og næsten er væk.

Been there haha
Everytime a girl rejects me, doesnt pick up the phone, or flakes, i will use it as fuel for my next approaches, to hit it even harder and be more aggressive.
Brugeravatar
Moderator
Voodoo Master

Geografisk sted: København

Indlægaf tiger » man 23. dec 2013 00:05

Jeg lider ikke af vild acne, men bare lidt bumser en gang i mellem, hudorme på næsen og sådan.

Men lyder som nogle gode råd. :-)
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Kami » lør 28. dec 2013 03:53

Masser af vand har gjort underværker for mig, samt fiskeolie. Altså spise, ikke smøre i face. :D

Ift. kulør kan jeg godt lide bare at have en smule, uden dog at være decideret brun. I Matas kan man få nogle EasySun selvbruner-servietter, som er virkelig smarte og gode. De koster 10 kroner stykket og 10 stk. for 90,-. Én serviet rækker til ansigt, hals og nakke og giver en naturlig glød, så længe man ikke gør det for ofte. En gang om ugen er fint.

Husk i øvrigt at exfoiliere huden inden. Det bedste er skrubbehandsker, som du kan skrubbe dig i ansigtet og på kroppen med. De fjerner døde hudceller og sætter gang i blodcirkulationen.
Der findes forskellige rens, der skummer, som du kan bruge i badet om morgenen sammen med en skrubbehandske til ansigtet. Så får du både renset huden og fjernet døde hudceller, og det kan være ret effektivt - men husk at mærke efter, om din hud bliver øm, du skulle nødig få mærker af at skrubbe huden væk. :)
Kami

Indlægaf Enduk » tirs 14. jan 2014 07:35

Hej Tiger!
Jeg har haft lidt ala samme problem med ansigts bumser, ikke det vilde men nogle stykker rundt omkring. Der er kommet et nyt receptfri produkt mod akne (kan også bruges selvom man ikke er voldsom angrebet) Det hedder Basiron og du kan købe det i Matas. Det kan godt tørre huden lidt ud, men en ansigtscreme UDEN fedt gør underværker!
Det man gør er at man vasker ansigtet inden man går i seng og spreder et tyndt lag Basiron på de udsatte steder og derefter ligger man sig til at sove. Næste morgen efter bruger man så ansigtscremen.
Måske hjælper det også at bare vaske dig med sæbe inden du går i seng, men det hjælper ikke på mig :)
Husk at ikke bruge en ansigtscreme med fedt da du fylder porrerne op med fedt hvilket resulterer i flere bumser :)

//Enduk
The only thing we have to fear is fear itself.
Enduk
Fætter kanin

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Jeg vil dø » tirs 14. jan 2014 17:07

Personlig erfaring: Hold dig fra sådanne produkter (basiron og co.), det fucker huden godt og grundigt op - permanent. (Og jeg havde endda kun de lettere produkter!)

Spis sundt, drik mere vand, dyrk motion. Det hjælper massivt på problemet. Og så er en enkelt eller to til at overleve, fremfor at tage en 50-50 for at få permanent meget følsom eller irriteret hud, synes du ikke? ;)
Jeg vil dø

Næste

Tilbage til Stil og mode