Nice Guys; Hvorfor det aldrig er nice at være nice guy

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Nice Guys; Hvorfor det aldrig er nice at være nice guy

Indlægaf Kaizer » fre 21. feb 2014 21:59

De fleste ”nice guys” har en dårlig fornemmelse af deres selv. Da de ikke mener, at de er gode nok som de er, prøver de at ændre sig, ganske som en kamæleon, for konstant at tilfredsstille andre, hvilket i sidste ende hverken kommer dem selv eller andre til gode. Tragisk nok fungerer deres adfærd som en usynlig kræft, der forhindre dem i at få de tætte forhold til andre mennesker, som de inderst inde ønsker. Dette fordi deres adfærd har en masse agendaer forbundet: de skal hele tiden hjælpe andre og give for at få igen, de forsøger at få andre til at lide dem ved at ændre sig, de er uærlige, de undgår at tage konflikter, er ikke assertive. Folk mister respekten for dem. De er så glatte, at intet kan hæfte sig på dem. Det er her, at kvinderne begynder at sige, at de er for søde! For meget nice guy!

Nice guys har ingen rå kanter eller fejl, som andre kan identificere sig med og som resultat fremstår de som vage, livsløse og uinteressante teflon mænd. De er ligesom en klat modelervoks, der former sig efter andres ønsker. De gør, hvad kvinder siger, de vil have, men undgår at være, hvad kvinders inderst inde har behov for. En mand. Det er svært at connete med sin indre mand. En generation af mænd opdraget af kvinder i fraværet af rigtige faderroller. Bare spørg hvor mange inde på det her forum, der har et tæt forhold til deres far. Maskuliteten er forsvundet. Nice guys lader deres værd blive defineret af kvinder.

Men alle nice guys må et sted øve sig i at være dem selv. De må stoppe op hver gang, de forsøger at imponere eller få andres beskæftigelse. Først når de bliver bevidste om hvor meget energi de bruger på at ydre validering, vil de kunne leve et liv efter deres inderste væsen. I stedet for at fokusere på accept og beskæftigelse, vil de vende sig imod dem selv. Overgiv dig. Ikke ved at give op, men ved at give slip. Ved at holde op med at forsøge at kontrollere alt, som du i sidste ende ikke er herre over. Giv slip og omfagn livets kompleksitet.

Udtryk følelser. Mange nice guys undertrykker deres følelser fordi de ikke vil såre andre. I virkeligheden prøver de bare at bevare en illusion om en problemfri verden. Så udtryk og omfagn dine følelser af angst, hjælpeløshed, vrede, sorg. Målet er at genforene dig med dine følelser, idet dette er kraftfuldt og assertivt.

Få en form for integritet. Bestem hvad der føles rigtigt for dig og gør det. Hold op med at sprøge andre, hvad der er rigtigt, og have en indre komite, hvor de forholder dig til hvad alle andre måtte synes var rigtigt. Sæt grænser. Hold op med at find dig i uacceptabel adfærd for at bevare freden. Vær villig til at gå. Vær ikke bange for at blive forladt. Ved på den måde at tage et skridt tilbage, hver gang en person tråder ind over din grænse, vil du invitere andre til dårlig adfærd. Tag ansvar for hvordan du lader folk behandle dig. Giv andre en chance for at opføre sig anderledes.

Tag ansvar for at få dine behov mødt - selvom man har internaliseret en stærk overbevisning om, at man er et dårligt menneske og ikke fortjener at få sine behov mødt - og selvom man føler, det er egoistisk at tænke på sig selv. Men de fleste nice guys har en svag følelse af dem selv. De vægter andres behov før dem selv. De ofre deres personlige ansvar og spiller offerrollen.

Derfor er det aldrig nice at være nice guy
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Re: Nice Guys; Hvorfor det aldrig er nice at være nice guy

Indlægaf Ross » fre 21. feb 2014 22:20

Billede

Fuldstændig enig.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » tirs 25. feb 2014 01:46

Jeg foragter og afskyr nice guys.

Jeg synes, det er svinsk at gå og lege en piges gode ven, når man udelukkende gør det fordi man gerne vil have sex. Man giver hende ret i alting og gør en masse søde ting for hende, kun fordi man vil have pussy. Det er så falsk og slesk. Man lyver og man bedrager folk på den måde.

Det værste er, at nice guys ikke selv kan se det. De synes, det er uretfærdigt at bad boys får en masse fisse, når de selv står med deres talenter og søde ord og manglende rygrad, og pigerne ser ikke i deres retning.

De overvejer ikke, at tøserne må intuitivt godt kan mærke deres manglende kongruens og falske intentioner. Pigerne vil langt hellere have et dumt svin, som i det mindste er reel og ikke har skjulte dagsordener, end en sød klistre-fyr som fylder lort på dem i håbet om at hun vil tage hans pik i munden.

Jeg synes ikke, at det handler om at nice guys er feminiseret. Det handler om, at de er pisse hamrende dårlige til at manipulere, når de taler pigerne efter munden, aldrig siger fra, altid er der og altid spiller sød & forstående.
Og hvor er det pisse hyklerisk at have ondt af sig selv, når man lyver og snyder og manipulerer, og det ikke virker. Bu-fucking-hu, bassemand. Du har ikke lov til at tude over, at pigerne vælger de slemme drenge, når du selv er et dumt svin.

Jeg er enig i, at det er ærgerligt for nice guys, at de undertrykker sig selv. Men jeg synes også, at de engang imellem kan være så lukkede og forfejlede, at de rent faktisk er lidt nogle lorte. De whiner over at være friendzonede, men kan ikke se problemet i at narre pigerne til at tro, at de er venner, når de faktisk bare er liderlige og vil skide pigernes følelser et stykke. Det giver jeg ikke en skid for.
Kami

Indlægaf Sesor » søn 2. mar 2014 02:01

.
Udtryk følelser. Mange nice guys undertrykker deres følelser fordi de ikke vil såre andre. I virkeligheden prøver de bare at bevare en illusion om en problemfri verden. Så udtryk og omfagn dine følelser af angst, hjælpeløshed, vrede, sorg. Målet er at genforene dig med dine følelser, idet dette er kraftfuldt og assertivt.

Helt enig her!!!!
'ifølge gode gamle Freud er det farligt at undertrykke sine følelser, da de hober sig op inden i som en tikkede bombe og på længere sigt kan medføre psykiske komplikationer og sygdomme.
At finde inspiration er næring for selve livet
Brugeravatar
Sesor
Private Johnson

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf TheBoss » man 10. mar 2014 11:40

For noget tid siden skrev jeg et svar til Kamikee's indlæg ovenfor, men det blev ædt, fordi mit login timede ud mens, jeg skrev. Det handlede i bund og grun om, at hendes sure opstød over nice guys ikke var fair, fordi de ikke selv kan gøre for, at de har den "sygdom". Det er nemlig ret nederen at være nice guy, for man ved godt et eller andet sted, der er noget galt, men man er ikke selv i stand til at gøre noget ved det.

Nu ser jeg anderledes på det. Ikke at jeg ikke stadig mener det, men Kamikee's post virker nu som et lærerigt element i stedet. For det viser hvordan, denne nederen tilstand opleves af kvinder. Og det er jo bare med til at banke forståelsen ind i knolden på de nice guys, der nu måtte læse den her tråd.
TheBoss
MacDaddy

Geografisk sted: Århus

Indlægaf tiger » man 10. mar 2014 22:01

Jeg tager lige fat i tråden igen jf. min tråd i "Konkrete problemstillinger"

Iforhold til det med at udtrykke angst, sorg, vrede og hjælpeløshed: Hvordan gør man det uden at komme til at virke som en svag person? Altså at sidde ved siden af en pige og bryde sammen fordi man er i sorg over at ens hund er død, man lider af socialangst eller lign.

Mig der forstår den forkert, eller hvad?
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf tiger » man 10. mar 2014 22:35

PS. "Jesus fucking christ" Tror lige det er gået op for mig hvorfor jeg altid hiver så mange piger med hjem fra byen uden at ende med at knalde dem!

Hvordan skal jeg ændre min "attityde" i byen så jeg undgår at tage piger med hjem der har "mensutration", er pæne piger der ikke knalder første aften, osv osv.. ?

Jeg føler også lidt at man bliver "den klamme stodder" hvis man sådan direkte bare ligger op til at man kun vil knalde en pige, hvis i forstår?

PS PS. Må sgu indrømme jeg synes mange af de her ting i game er lidt svære/tvetydige.

Altså fx. det med at man hele tiden skal sørge for at smile, man skal være sjov, være interesserde i pigerne og spørge ind til dem, men samtidig kold, afvisende osv.
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Ross » man 10. mar 2014 23:21

Glem den der mærkelige ide om at være kold og afvisende - det er tolket forkert fra gammel game.. Man skal bare ikke være desperat. Har du det sjovt og er du ærlig i forhold til hvad du vil, så behøver du ikke at skuespille..

Lær at vise din intention, det er helt ok bare at ville have sex, men så skal du også være ok med at pigerne gerne må sige nej.. Det der skuespilleri spil er for "good guys" og røvhuller.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf TheBoss » tirs 11. mar 2014 12:35

Yeah helt enig med Ross der. Vis du er en mand: I've got a dick, and i'm not afraid to use it! :p
TheBoss
MacDaddy

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Bananasplit » tirs 15. apr 2014 23:22

Jeg har gjordt den fejl at jeg har været en nice guy og prøvet at be freinde mange kollegaer og venner. Men hver gang man gør mere for et andet menneske, så mister man respekten. Det samme med min arbejdsplads, hvor jeg simpelt hen mistede respekten fordi jeg var alt for nice. Derfor vær ikke bande for at udvise utilfredshed, irritation og vrede, selvom der ikke er grund til det så skab det. Her nu til dags handler det bare om at snyde den mindre kloge, og skide på jantelov, gentlemen og andet krat. Knep det hele...
Bananasplit
Bølle Bob

Næste

Tilbage til Generelt om The Game