Pardans eller salsa?

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Pardans eller salsa?

Indlægaf banditten » tirs 16. sep 2014 17:38

Hey spillere!

Ved godt at det ikke har super meget med game at gøre, men tænkte at i måske vidste hvilken form for dans man skal lære hvis man gerne vil kunne svinge damerne rundt på dansegulvet på klubben. Er det bare noget standard pardans eller skal man over i salsa eller andre af de latinske danse?

De bedste hilsner
Banditten
banditten
Nyklækket

Re: Pardans eller salsa?

Indlægaf The Bro » tors 18. sep 2014 22:29

Hey Banditten.

Jeg har selv gået til pardans i 2½ år, da jeg var yngre, og det har hjulpet meget på at kunne danse med damerne!! Da jive, Cha Cha Cha, Rumba og Samba også er latin amerikanske danse som du lærer til pardans udover vals, quickstep, tango osv. De giver alle noget på hver deres måde.
Jeg har været i Centralamerika, nærmere Costa Rica og Panama, og der kan de bedre lide den lidenskabelig dans salsa.
Men som udgangspunkt i Danmark vil jeg mene, at pardans er rigeligt til at lære at svinge dem rundt på gulvet :)

/The Bro
The Bro
Nyklækket

Indlægaf banditten » fre 19. sep 2014 00:08

Hey bro!

Mange tak for svaret, så er det jo bare det jeg skal i gang med ;)

-banditten
banditten
Nyklækket

Indlægaf TheBoss » lør 27. sep 2014 15:57

Jeg har danset salsa og zouk de sidste halvandet år, og det har hjulpet rigtig meget på natklub også. Det giver rigtig godt i forhold til game på mange fronter:

* du får styr på hvordan armene kan vikles og vrides for at snurre tøsen rundt på masser af måder
* du bliver vant til at være på dansegulvet og være i gang og slå dig løs, i stedet for kun at turde at træde et et skridt til siden og tilbage igen. Det her er en kæmpe stor ting, hvis du vil have dance game, for det er nødvendigt for at kunne udstråle selvtillid.
* du skifter hele tiden partner som en del af undervisningen, så du bliver vant til at være tæt på en masse forskellige tøser. Slut med berøringsangst, eller ikke turde tage ved og give den gas.
* du har rig mulighed for at flirte med alle tøserne, så du kan blive god til det. Bare klø på =)
* det har hjulpet mig meget med at være ligeglad med hvad andre tænker om mig.

Hyg dig med det =)
TheBoss
MacDaddy

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Træning og kost!