LP’s 21 dage stenalderkost challenge

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Re: LP’s 21 dage stenalderkost challenge

Indlægaf Leisure Pirate » tors 3. maj 2012 12:17

Ja, det har jeg faktisk. Synes også jeg nævnte det for dig. Men jeg kan ikke rigtig huske hvad det var jeg læste. Teorien er nok noget med at insulin er et master-hormon der styrer en masse andre hormoner og derfor har inflydelse på søvn. Det med at være døsig efter mad kommer helt sikkert af for mange kulhydrater. Det er også totalt væk for mig :)

I teorien bliver kroppen bedre til at få energi fra fedtdepoterne. Jeg mener også at en normal person (ikke overvægtig eller noget) kan overleve i mere end en måned kun på sit eget fedt. Så det er helt klart en af de ting der er nice ved paleo at man kan klare sig længere uden mad. Og nogen anbefaler intermittent fasting (hvor man faster en halv dag) for vægttag eller for at blive ripped.

Løs hud er faktisk også fedt. Huden er nemlig ikke særlig tyk. Prøv at klem huden på bagsiden af din hånd, det er så tyk huden er uden fedt. Det fedt der sidder på maven er særligt svært at komme af med. Folk der taber sig rigtig meget kan få problemer med kæmpe hudfolder der klasker rundt. Mange tror det er huden der ikke har nået at trække sig sammen men det er faktisk fordi at fedtet under huden på maven er meget svær at komme af med. Men det burde forsvinde langsomt som man forbrænder det, især hvis man bevæger sig meget ved lav puls (feks går meget).
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf køligkurt » tors 3. maj 2012 19:09

lul wtf!

vil lige nævne de der fisk jeg spiser en del for tiden - de hedder pangasius, fås frosne i fakta for en billig penge. det er godt nok dambrug, men det sætter jeg på 80/20 kontoen
køligkurt
Gummi Tarzan

Indlægaf Kalinda » tors 12. jul 2012 00:06

Brød uden så meget som en knivspids mel.

100 g græskarkerner

100 g solsikkekerner

100 g mandler

100 g valnødder

100 g hørfrø

100 g sesamfrø

5 æg

1 dl olie

2 tsk. salt

Sådan gør du

Bland det hele sammen, kom massen i en smurt form - gerne en silikoneform.

Bages 1 time ved 160 grader i en forvarmet ovn

http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE15645 ... kong-hans/
Kalinda
Fætter kanin

Indlægaf Pioneer » fre 13. jul 2012 23:10

Blot til information - så må folk selv tage stilling:
Pangasius bliver opdrættet på en måde, som er til skade for det lokale miljø i Vietnam. Ellers fristende med så billig fisk, men jeg holder mig fra det af moralske årsager.
Pioneer
Gummi Tarzan

Indlægaf vUlpeS » fre 3. okt 2014 11:27

Leisure Pirate skrev:Har kørt noget morgen stretching som dem Thomas Kurz anbefaler i en uge eller to og er begyndt at kunne mærke en forskel på mine cirkelspark. Sweet!

Jeg googlede, men jeg er ikke sikker på, jeg har fundet den rigtige side. Har du et link til udstrækningsprogrammet? På forhånd tak og sådan nogle ting.
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Geografisk sted: Lænestol

Foregående

Tilbage til Træning og kost!