Madplan - Mere energi i hverdagen

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Madplan - Mere energi i hverdagen

Indlægaf tiger » man 6. okt 2014 16:05

Jeg har gået og tænkt lidt over at lave en form for madplan af flere grunde.

For det første køber jeg ind næsten hver dag fordi jeg er så dårlig til at planlægge 3 timer frem -> Det bliver hurtigt dyrt og tidskrævende, da der som oftes også ryger lidt impulskøb med i kurven.

Normalt har mad set nogenlunde sådan her ud:

Morgen: Havregryn eller youghurt med mysli (ikke den sundeste variant).. En god portion inden jeg tager hjemmefra.
Middag: Kantine på arbejdet eller skolen, hvis jeg selv laver madpakke bliver det rugbrød med pålæg, hvilket jeg bare er blevet rigtig træt af efter det har ligget i tasken.
Aftensmad: Spaghetti m. kødsovs, lasagne, kyllingesalat, burger, wok, bøf med kartofler, sandwich osv.. typisk alt det forholdsvis nemme og tit og ofte laver jeg mad til to dage ad gangen.

Egentlig er jeg ret god til at lave mad og kan også godt lide at experimentere, når jeg har tid til det.

Nå, men jeg søger en eller anden form for madplan eller råd der kan det hele nemmere for mig. Samtidig kunne det være rigtig fedt hvis jeg kunne lave nogle ekstra sunde alternativer (morgenmad) og mere spændende alternativer (middagsmad), samt at have fyldt køleskabet op med noget der er nemt og sundt hvis man lige bliver sulten inden sengetid eller på andre random tidspunkter..

Jeg kan i perioder godt føle mig træt og uoplagt og have en tendens til at gå hjem og tage en middagslur hvis mit program tillader det. Men jeg hader altid mig selv for det når jeg vågner og er vildt træt og ikke kan falde i søvn om aftenen.

Jeg søger ikke noget vildt avanceret og tidskrævende, men hvis i har nogle råd til gode måltider eller innovative måder at lave indkøb på vil jeg meget gerne høre.. :):):)
tiger
Hoodoo Master

Re: Madplan - Mere energi i hverdagen

Indlægaf Kaizer » man 6. okt 2014 23:59

Generelt så køber jeg mest af følgende ting viewtopic.php?f=5&t=2361

Laver nogle af de samme retter som Thomas Boytoy http://www.boytoystory.com/quick-health ... 0-minutes/ og http://www.boytoystory.com/recipe-quick ... thai-food/ efter den her filosofi http://www.boytoystory.com/real-diet-ti ... d-pyramid/
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Re: Madplan - Mere energi i hverdagen

Indlægaf man-machine » tirs 7. okt 2014 01:18

Jeg vil anbefalde at du får en professionel til at lave en kost plan til dig.
Ved ikke hvordan du ser osv, men har personligt forsøgt at spille fodbold på et okay højt niveau. Dette betød at jeg havde brug for en kost plan, der kunne stille mine behov i forhold til kropbygning, antal timers motion, søvn og egne mål for kroppen.
Det betød eksempelvis mange mellemmåltider, stor varm frokost og det krævede at jeg købte mad ind for mange dage. Det kræver en god selvdisciplin.

ManMachine
man-machine
Fætter kanin

Geografisk sted: Nordsjælland

Tilbage til Træning og kost!