Online Dating - Chimpansens Guide

Scoring med elektronisk grej

Re: Online Dating - Chimpansens Guide

Indlægaf Wired » man 13. feb 2012 21:51

Følgende profiltekst er min egen, for at vise, hvad jeg selv har skrevet ! Den kunne have været bedre, længere og alt muligt andet, men den har en fornuftig længe, afslører INTET om mig, og formår at fange de interreserede

"Hey og velkommen Zoologisk Haves Abegrotte! Vi undskylder lugten, men Chimpansen er single for tiden, så han har ikke nogen til at holde sig i ørerne og fortælle ham at han skal rydde op ;)

Profilen her burde på et senere tidspunkt give dig en smule indsigt i mit liv, hvad jeg går og fortager mig, og hvis du er rigtigt heldig, kan det jo være at jeg vil afsløre overfor dig, andre spændende ting om mig, såsom min skostørrelse, farve tandbørste og yndlings cykelfarve...

Nåh det var indledningen, så må resten komme på det senere tidspunkt Men indtil da, Don't be a stranger og smid mig et brev!

Bider kun folk jeg ikke lide ;)

//Chimpansen"

Kapitel 3 - Udvælgelsen

På en standard dating side som HOT, Meet your Messenger, Scor eller Dating.dk er der på enhvert givent tidspunkt nok omkring 1000 mennesker online minimum. Hvis vi regner med at udfra disse 1000 mennesker, er 600 af dem fyre, er vi nede på måske 400 potientelle mål. Alt efter smag, alder, udseende og profiltekst er der nu højst sansynligt højst omkring 50-60 piger tilbage som er interresante for dit game.

Grunden til at jeg vælger at skrive kun med de piger der er online, er at man får "instant gratification" som det så fint hedder i Marketing. Du får med det samme respons på om det du skriver og gør, virker, og du kan få en dialog op at køre med det samme. I en session vil der altid minimum være 1-2 piger som du kan skrive med, ligeså hurtigt som du ville have gjort på messsenger, hvilket i sidste ende kan betyde en messenger adresse indenfor 15 minutter!

Udvælgelses processen er helt individuel og kommer selvfølgeligt an på hvad du søger! Høj, lav, tyk tynd, lyshåret, mørkhåret, pierced, det er helt op til dig! Vælg dem du gerne ville A) i seng med eller B) lære bedre at kende, eller
begge dele selvfølgeligt !

Jeg har besluttet mig for, personligt, kun at skrive til piger fra Københavns området hvor jeg bor! Ingen grund til at bruge massere af energi og online tid, på en pige som bor i den anden ende af danmark. Medmindre jeg kan se en mulighed for at se hende IRL uden alt for meget ben-arbejde, gider jeg ikke røre ved det!

"Krogfiskeri"

Nu går vi igang med at "krog-fiske" som en jydsk kammerat så kærligt har døbt min taktik efter han hørte om det :=)

For de uindviede, går krogfiskeri ud på at man tager 30-40 kroge og monterer dem på en line uden madding, og trækker dem langs bunden ;D Krogene ryger langs havbunden og hvis der tilfældigvis er en fisk i nærheden er der sansynlighed for at den bliver fanget af en af krogene.

Oversættelse til Dating verdenen kan forklares meget enkelt. En normal pige bliver på en dag gerne bombarderet med 10-20 breve! Vi snakker om 10-20 breve, HVER ENESTE DAG ! DU kan være verdens lækreste, sødeste og mest charmerende fyr, men hvis hun er på brev nummer tyve hvor der står "skrive?" er det ikke sikkert at hun overhovedet gider give dig og dit brev en chance.

Derfor, sats på rigtigt mange heste, og kog det senere ned, i de individuelle breve, til dem du har lyst til at lære bedre at kende! Når man starter er det en god ide at starte med dem der måske er mindre kønne....De giver god træning, er knap så bitchy, og er sikkert ikke ligeså gode til spillet som de rigtigt øvede tøser! Husk at man skal kravle før man kan gå, og at der går rigtigt mange grimme piger, på en køn !! :=)

I online dating sammenhæng betyder det at få skrevet til de profiler som du finder spændende. Min normale process er nogenlunde følgende : Log på, gå på online listen, filtrer alder til det jeg har lyst til, normalt 18-23, hvorefter jeg så browser online listen igennem.

I Firefox findes der "Tabbing" hvilket betyder den åbner en ny fane i dit browservindue, hver gang man holder tab nede, og trykker på et link. Brug denne funktion!! Mens jeg scroller nedaf på siden, holder jeg "CTRL" nede hver gang jeg trykker på en sød pige fra kbh hvilket resultrer i at istedet for at hovedsiden hopper ind på den pågældende profil bliver der bare åbnet en ny tab med profilen! Meget hurtigere og smart !

Kapitel 4 - Standard Brevet og andre typer breve

Da jeg startede med at netdate var jeg en sød, kærlig fyr, som i bund og grund bare gerne ville have en kæreste. Jeg brugte laaang tid på at skrive personlige breve til hver eneste pige jeg fandt interresant, inkluderede referencer til hendes egen profiltekst og var generelt bare en "nice-guy"... Nogen gange gav det bid, men mindst ligeså mange gange var pigen enten ikke interreseret, havde fået kæreste på, blev skræmt over længden af mit brev, ect, så alt arbejdet var komplet spildt!

Det er her standard brevet kommer ind i billedet... Ideen med dette er at lave et brev, uden nogen form for personlig info om hende, andet end højst hendes navn, som du kan bruge til din krogfisknings taktik :=)

Standard brevet skal virke som om, det er skrevet til hende. På overfladen skal det ligne et brev du lige har skrevet for et sekund til hende, fordi du bare synes hun havde et fantastisk smil, nogle flotte øjne eller fordi hun bare så generelt sød ud ! Det skal have en snert spontanitet over sig, så hun aldrig nogensinde får mistanke om at det er noget andet end et helt personligt brev til hende, og ingen andre :=)

Et standard brev skal indholde følgenden ting :

1. En emne overskrift - normalt er "Hey :) " mere end rigeligt

2. en grund til hvorfor du skriver - Husk at det skal være noget der skal kunne bruges på alle profiler, dvs ingen konkrete referencer til hendes profiltekst, vægt, højde, hårfarve, øjenfarve og lignende. En sikker vinder er at komplimentere hendes udseende! Ikke for meget, bare nok til at hun bliver smigret (Ingen negs endnu! de skal nok komme) :=)

3. Lidt bullshit fyld - Dit brev må gerne se velskrevet ud, så massere af tillægs ord og generelt fyld, dog uden at brevet sammenlagt bliver mere end 5-6 linjer, make it short but sweet!

4. "The Opener" - Dette er den vigtigste del af hele dit brev. Uden at give hende en grund til at svare på dit brev, er jeres videre samtale dødsdømt...Ligesom IRL har openeren her, en meget meget vigtigt del. Stil hende et spørgsmål eller to, som ALLE kan svare på (eller noget de ikke kan svare på)! Jeg sad og kiggede i forummet og snublede over "Hey, kan du lide appelsiner"... PERFEKT!! så har hun allerde noget at svare på, i hendes svar! At det på ingen måder er relevant, når hun ligger bundet til din seng iført plys-håndjern en uge senere, er ligegyldigt :=)

5. afslutningen - En enkel linje er nok... "Håber at høre fra dig ! :) //Chimpansen", er mere end rigeligt !

Et standard brev kunne være noget ala det her f.eks. :

"Hey :)

Hey tøsepige !
Luskede lige lidt rundt og kom forbi din profil. Blev jo helt betaget af dit fantastiske smil ;) Hvad går sådan en

som dig og laver til hverdag, og kan du forresten lide appelsiner?

Håber at høre fra dig!
//Chimpansen"

Der findes ingen endegyldig opskrift på standard breve, og da ingen er ens, vil alle breve se forskellige ud. Følgende to eksempler er lånt fra min wingman Rosenthaler

1- "NØJ hvor er jeg skuffet over dig. Jeg troede at vi havde en aftale om at vi aldrig kiggede i hinandens profiler uden i det mindste at smide en lille hilsen. Du har brudt vores aftale og såret mine følelser, så det mindste du kan gøre er at synge en sang for mig (helst noget fra Disney - tak).

Du får en chance til Det kan godt betale sig nogle gange."

2 -"Hey hvad hedder du?
Hvor er du fra?
Hvor mange fingre har du på højre hånd?
Er dine øjne lyserøde?"
Wired
Seargeant O'Hara

Indlægaf Rapstar » ons 7. mar 2012 15:09

Hey Wired/Søren! :) Jeg blev fanget af dit indlæg - men det ser ud til at dine links til dit profilbilled m.m ikke virker? Er det nogle du kan sende, eller ændre linket på? :)
Tak på forhånd!
Rapstar
Nyklækket

Indlægaf TheFame » tors 8. mar 2012 09:46

Fed post, men du mangler kap. 3 og 4 - en masse godt stof :)
TheFame
Gummi Tarzan

Indlægaf Fsharp » tors 8. mar 2012 11:07

Rapstar skrev:Hey Wired/Søren! :) Jeg blev fanget af dit indlæg - men det ser ud til at dine links til dit profilbilled m.m ikke virker? Er det nogle du kan sende, eller ændre linket på? :)
Tak på forhånd!

Posten er oldgammel og et levn fra TGO. Allerede da jeg joinede TGO for flere år siden var linket dødt.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Rapstar » fre 9. mar 2012 03:58

Fsharp skrev:
Rapstar skrev:Hey Wired/Søren! :) Jeg blev fanget af dit indlæg - men det ser ud til at dine links til dit profilbilled m.m ikke virker? Er det nogle du kan sende, eller ændre linket på? :)
Tak på forhånd!

Posten er oldgammel og et levn fra TGO. Allerede da jeg joinede TGO for flere år siden var linket dødt.

Tak for svaret Fsharp. :) Nogen mulighed for at få nogle eksempler på gode billeder?
Rapstar
Nyklækket

Indlægaf AustinPowers » lør 24. mar 2012 11:39

Og jeg vil gerne - som jeg også gjorde på TGO - anbefale, at man springer alt det der msn-fis over og får sat en date op i løbet af højst en 3-4 beskeder på datingsiden.

Kom ud og mød hende i stedet for!
AustinPowers
Gummi Tarzan

Indlægaf MarauderKing » tirs 8. jan 2013 01:20

Indeed, total levn fra TGO ;)

Men det meste af det holder 100%

Dog synes jeg det kan være farligt at foreslå at mødes efter så få beskeder. Det udviser ofte man er for needy, ellers mærk temperaturen på samtalen, det er meget op til hvordan samtalen forløber synes jeg. Personligt vil jeg hellere køre sikkert end et sats.

Angående billeder -
Noget personligt, noget der afspejler hvem du er (som også nævnes i guiden)
Spil på dine plusser (f.eks. træner jeg en masse, så har jeg da et par fesne billeder af min overkrop foran spejlet, det er nederen men det sælger!)
- ved godt guiden nævner at overkrops billeder er yt, men det kan sgu kun være fordi ham der Chimpansen ikke har trænet nok!
Mange piger synes det er lidt for meget måske, men de fleste synes det er alletiders, og de synes jo det er piss'frækt. Ellers hvis man vil vise hud, så få taget et billede på en varm ferie eller på en strand om sommeren, gør det lidt diskret.

Hvad jeg også har erfaret, få dine billeder vurderet af en ven/veninde, da det er vigtigt der er billeder hvor du ligner dig SELV. Mange udstiller ofte sig selv på billeder der er totalt redigerede eller hvor de fyrer en grimasse af, som de aldrig ville gøre irl. For hvad er det fede ved at sælge sig selv som mega lækker på et par heldige portrætter, hvis ikke man ligner den person på første date?

Personligt har jeg et par billeder der ligner mig selv 100%, hvor det bare er et par skud af ansigtet. Ellers nogle af min krop. Resten er billeder i sjove situationer, hvor jeg laver en grimasse, danser som en der aldrig har hørt musik etc. De sidste billeder synes jeg er vigtige, da de viser jeg har personlighed, humor og selvironi.
MarauderKing
Nyklækket

Indlægaf Looking for freedom » fre 29. aug 2014 22:47

Hvad vil du bruge i dag. Hvor mange ikke burger messenger. Dine billeder virker ikke mere men ellers super guide vil prøve snart at sætte en profil op efter den.
Looking for freedom
Gummi Tarzan

Indlægaf hrhansen » fre 19. jun 2015 03:31

Hehe, der var da et par gode bud. Ikke helt ringe ;)
hrhansen
Gummi Tarzan

Foregående

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame