Nogle gode scorebøger for kvinder ?

Find og scor ham du vil have

Nogle gode scorebøger for kvinder ?

Indlægaf Sophia » ons 27. maj 2015 12:38

hej :)

Nogen herinde med gode erfaringer med om scoreguide for piger ?
Jeg er interesseret i at høre fra nogle kyndige folk:)

Foresten, et fedt forum:)! :)
Sophia
Nyklækket

Re: Nogle gode scorebøger for kvinder ?

Indlægaf Fame » ons 27. maj 2015 15:57

Sophia skrev:hej :)

Nogen herinde med gode erfaringer med om scoreguide for piger ?
Jeg er interesseret i at høre fra nogle kyndige folk:)

Foresten, et fedt forum:)! :)

Kamikee herinde har rimelig erfaring som pige, så der er noget erfaring at hente.
Derudover er der her i "Pige game" forummet forskellige indlæg som kan give inspiration.

Af litteratur kender jeg kun "How to catch him and keep him" af Christian Carter, men har af naturlige grund ikke field-testet den. Læs den kritisk, og snup hvad du kan bruge - kassér resten (der er ingen sikker "bibel"!)
Link til pdf e-bogen:
http://www.ezemail.co.za/ebooks/CatchHimAndKeepHim.pdf
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Kaizer » ons 27. maj 2015 21:08

Hvad er dit mål? Kvinder, mænd, sex, forhold, fuckbuddies?
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Kami » fre 29. maj 2015 11:51

Det korte svar er nej. Det meste er lort.
Kami

Indlægaf Lucard » lør 30. maj 2015 13:01

Kami, hvad er din mening om Arden Leigh's bog?

http://www.amazon.com/The-New-Rules-Attraction-Keep/dp/1402266529
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf Kami » lør 30. maj 2015 13:38

Lucard skrev:Kami, hvad er din mening om Arden Leigh's bog?

http://www.amazon.com/The-New-Rules-Attraction-Keep/dp/1402266529

Den er god, men ikke "great".

Der er flere småting, f.eks:
Hun snakker for meget om sit arbejde som dominatrix. Det er fint nok, men kulturkløften mellem den type relationer og almindelige datingrelationer er for stor for de fleste kvinder.

Mange af hendes råd er implementerbare, hvis man har en vis indkomst. Jeg synes, det som udgangspunkt er ærgerligt, at det skal være en faktor.

... og en 3-4 andre mindre punkter.

MEN mit største problem med hende er, at hun slet ikke udfordrer stereotyperne, hverken ift. kønsidentitet eller samspillet.

Det betyder, at hun i praksis placerer sig i samme kategori som dem der advokerer for, at pigegame bare er 3 x fitness om ugen, plastikpatter, mascara og en lille sort kjole. Om det er sin måde at gebærde sig på i mødet med mennesker eller i længere relationer, eller om det handler om at sætte sit hår rigtigt, så er det alt sammen noget der spiller ind i stereotyper og slet ikke diskuterer vigtige emner som: Hvilken type kvinde er jeg? Trives jeg med at være? Og hvad kan jeg så stille op med dét?

Og samtidig savner jeg en masse selvrefleksion ift.: Screening af fyren - hvilke værdier leder man efter i manden - hvornår bør man nexte ham - og alt, hvad der ligger "uden for kvinden selv".

Min oplevelse er, at den største udfordring i pigegame kommer indefra. Det er NEMT AT SCORE. Men det er den sociale kodning og indoktrinering, og hvad den gør ved vores tanker og følelser (skam), som er udfordringen i pigegame.
Kvinder i langt, langt højere grad end mænd, ligger under for socialt pres. - Vi har ikke brug for en bog, der lærer os at navigere bedre inden for de rammer. Vi ved allerede, hvad der skulle til for at gøre dét.
Vi har brug for materiale der fortæller os, hvordan vi reflekteret og oplyst tager stilling til emner som: Hvorfor får jeg tunnelsyn, når manden er lidt en idiot? Hvordan bliver jeg i stand til at nexte? Hvordan får jeg et afslappet forhold til min egen seksualitet, og hvordan skal jeg deale med forventningspresset fra dels det omgivende samfund/populærholdningen, dels i helt specifikke relationer til mænd, der føler sig berettiget?

Kvindegame = innergame.
Kami

Indlægaf Leisure Pirate » lør 30. maj 2015 13:50

Kamikee skrev:Det er NEMT AT SCORE.

Det er vel ikke nemt at "fange" en fyr i et forhold hvis hans mating value ligger et godt stykke over pigens. Nu jeg tænker mig om så kender jeg en del piger som har svært ved at få fyrene til at komme igen.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Leisure Pirate » lør 30. maj 2015 13:57

Forresten har jeg læst et sted at Christian Carter er Eben Pagan aka David DeAngelo som er en ond marketer mere end en score guru. Hans bøger til fyrer får newbies til at spilde masser af tid med at være for meget cocky funny. Aner ikke noget om "How to catch him and keep him" men synes personligt han er en nar :)
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kami » lør 30. maj 2015 14:01

Leisure Pirate skrev:
Kamikee skrev:Det er NEMT AT SCORE.

Det er vel ikke nemt at "fange" en fyr i et forhold hvis hans mating value ligger et godt stykke over pigens. Nu jeg tænker mig om så kender jeg en del piger som har svært ved at få fyrene til at komme igen.

De fleste piger ved godt, hvad de skal gøre, for at holde på fyren. Men enten er de ikke i stand til at gøre det, fordi de ikke kan behovsstyre sig og søger "instant gratification" (f.eks. hvis de opfører sig needy). Eller også er de ikke villige til at gøre det, fordi de ligger under for socialt pres eller fordi det ville gå over deres grænser.
9/10 gange insisterer de på at forsøge at date fyre, der ikke er "forholdsklare". Så vil de gerne vide, hvad de kan gøre for at lave fyren om? Fremfor at nexte ham og blive bedre til at finde de fyre, som ER villige som udgangspunkt.
Men hele "eneste ene"-syndromet ligger meget tungt i de fleste piger. De vil gå meget langt for en fyr de er vilde med, selvom de nærmest ikke kender ham, fordi Disney. De synes, at det at nexte en fyr, er kynisk og kalkulerende... og uromantisk. -Det er den største udfordring.
Kami

Indlægaf Leisure Pirate » lør 30. maj 2015 14:44

Kamikee skrev:De fleste piger ved godt, hvad de skal gøre, for at holde på fyren. Men enten er de ikke i stand til at gøre det, fordi de ikke kan behovsstyre sig og søger "instant gratification" (f.eks. hvis de opfører sig needy). Eller også er de ikke villige til at gøre det, fordi de ligger under for socialt pres eller fordi det ville gå over deres grænser.
Jeg mener bare at en fyr godt kan være sammen med en pige som er grim i mens han venter på noget bedre. I sådan et tilfælde vil det være svært at holde på ham.

Efter at have kigget med når veninder swiper på Tinder så er det tydeligt at der er nogen der slet ikke er klar over hvor urealistiske de er. De kan fokuserer på en fyr som er fuldstændig ude at deres liga og som aldrig ville skænke dem en tanke og samtidig forkaste de alle de andre hvor de måske havde en chance. Det er sikkert et fænomen som bliver forstærket på tinder men jeg synes også jeg ser det IRL.

Måske kommer det af at folk ikke helt fatter at de er almindelige og ikke totalt amazing.

Kamikee skrev:9/10 gange insisterer de på at forsøge at date fyre, der ikke er "forholdsklare". Så vil de gerne vide, hvad de kan gøre for at lave fyren om? Fremfor at nexte ham og blive bedre til at finde de fyre, som ER villige som udgangspunkt.
Jeg tænker der findes fyrer som bare gerne vil knalde løs. Men i mange tilfælde når en fyr ikke er vild for at committe et udtryk for at han er usikker på om hun er den rigtige eller om de vil de samme ting. På den anden side er han bange for ensomheden som kommer af at være single i længere tid. Det er ikke så binært at der er fyrer der er klar til forhold og fyrer der ikke er. Der er gråzoner, "måske klar hvis rigtige viser sig".

Kamikee skrev:Men hele "eneste ene"-syndromet ligger meget tungt i de fleste piger. De vil gå meget langt for en fyr de er vilde med, selvom de nærmest ikke kender ham, fordi Disney. De synes, at det at nexte en fyr, er kynisk og kalkulerende... og uromantisk. -Det er den største udfordring.

Ja, det kan jeg virkelig genkende.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Næste

Tilbage til Pigegame