Kropsbehåring

Fjerboa og skibriller eller bare cool ?

Kropsbehåring

Indlægaf tiger » tors 2. apr 2015 22:42

Ja, hvad gør I ift. kropsbehåring? - Ren nysgerrighed.

Jeg har ikke selv nogen rutine. Nogle gange ryger alt fra bryst til mave og intimbehåring, andre gange trimmer jeg og nogle gange lader jeg gro. Jeg er begyndt at plukke øjenbryn ind i mellem, mest for at undgå at de vokser sammen og ellers bare ser alt for store og pjuskede ud.

Kan ikke helt vurdere hvad der virker bedst. Egentlig kan jeg bedst lidt at trimme behåring på overkrop og fjerne alt nede ved pikken.

Hvad gør I og hvordan oplever I jeres partneres reaktioner?
tiger
Hoodoo Master

Re: Kropsbehåring

Indlægaf Kaizen » tors 2. apr 2015 23:45

Skridt: Min nu kæreste kommenterede på at jeg var ret behåret i skridtet, så jeg manscapede lidt med trimmeren: Tog ca. halvdelen af ovenpå, så jeg har en måtte på ca. 1-1½ cm, og trimmede derefter langs skaftet ind mod roden (bonus: så ser man længere ud). Nedenunder pikken, testikler og mellemkød vil jeg ikke anbefale at man går under 3-5 mm, da det ellers kan stikke ret meget.
Hår under armene: Klipper det ned til ca 2 cm med en saks, gror virkelig langsomt
Brystkasse: Har ret meget hår hen over brystkassen, men det har jeg ikke fået noget brok over (snarere tvært imod, de fleste piger skal lige ligge og nusse rundt i det med fingrene de første par gange, og virker generelt til at synes det er ret mandigt).
Nakke: Er begyndt at få mørke hår ved overgangen fra ryg til nakke, trimmer dem helt glat en gang i mellem.

Her et et spørgsmål til de lidt ældre drenge: Hvad gør i ved (brunlige) knopper med mørke hår? Jeg plejer at plukke hårene ud af dem, men overvejer lidt om de skyldes indgroede hår og om jeg så bare gør det værre... er der nogen der har nogen forslag til hvordan man kan slippe af med dem?
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Alfons » lør 4. apr 2015 14:12

Jeg trimmer på strategisk udvalgte steder. Det der med et glatbarberet skridt er for kvinder og metroseksuelle mænd. Derudover...

http://www.made4men.dk/easy-raze-barber-dig-pa-ryggen.html

Yes... så gammel er jeg hæhæh
Alfons
President

Geografisk sted: All over

Indlægaf lenovo » tors 21. maj 2015 13:26

Jeg bruger Dermalogica shaver. Det Spiller helt igennem !:)
lenovo
Nyklækket

Indlægaf Batman » tirs 28. jul 2015 22:37

Gammel post, i know, men vil hellere kommentere her end at lave en ny.

Anyways, jeg barberer mig ofte på bryst og mave. Det sker engang imellem at jeg får indgroede hår og deraf uren hud.
Jeg har overvejet at få hårene permanent fjernet med laserbehandling, som desværre koster omkring 10.000 kr.

Har I nogle erfaringer med laserbehandling?
Batman
Nyklækket

Indlægaf Kami » lør 13. feb 2016 10:01

Laserbehandling fungerer bedre, jo mørkere dine hår er. Lyse hår har det ingen særlig effekt på.

Det kan godt tage nogle behandlinger, at opnå den ønskede effekt.

Det føles som at blive svirpet med en elastik på huden, kan gøre ret ondt.

Ofte skal behandlingen gentages/visse områder skal have laser igen, efter et års tid. Så der vil også løbende komme udgifter, hvis man vil bero 100% på laserens effekt.

Ift. de indgroede hår, er det tit bedre at bruge engangsskraber som man kun bruger den ene gang, end at købe dyrere og fancy mærker hvor man bruger bladet flere gange.
Derudover ville jeg, hvis jeg var mand, aldrig bruge et blad jeg havde brugt på brystet, nede i skridtet grundet bakterier. Og det omvendte også, at bruge et blad fra skridtet andre steder, er jo at bede om indgroede hår eller irritation.

Derudover virker mandelolie virkelig godt efter barbering, og mange (kvinder, som er dem jeg har empiri fra på dette område) oplever en reduktion af indgroede hår og rødme.

Slutteligt skal du være sikker på, at du ønsker hårene fjernet 4ever eller de næste år. Min kammerat fik det gjort som yngre og fortryder lidt, nu hvor vi er voksne og det bliver anset som meget maskulint og frækt, at have hår på brystet.
Kami

Tilbage til Stil og mode