Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Neal Caffrey » man 10. aug 2015 21:25

Hey folkens..

Ja.. Titlen.. Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Det er lige ud af landevejen..

Jeg har bare et problem som de fleste andre også har..
Jeg er fucking dårlig når det kommer til mad..

Jeg ved ikke hvad jeg skal spise.. (Salat, kylling, grønsager.. Duuuhhhh....)

En Kostplan..

Lidt om bjerget:

- 185cm høj
- 106kg/110kg (Sving vægt)
- Lige flyttet hjemmefra og bor nu i stooooor lejelighed.
- Er gamer (Spil, ikke så meget PUA... Endnu...)
- Arbejder med IT og sidder stille 90% af tiden på arbjede
- Har været lidt aktiv med fitness men har jo været så dum at falde fra..

Jeg har brug for din hjælp til at holde mig motiveret og til at finde ud af hvad jeg skal spise.

Skriv helst herunder med enten motivation, tips eller opskrifter/kostplan.

Jeg takker..

~Caffrey
Neal Caffrey
Private Johnson
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 20:05

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Kaizer » man 10. aug 2015 22:02

Har pt gode resultater med http://www.gll-getalife.com/get-ripped/ ... oss-diet-1 og
https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/ ... edded-diet -> Principperne er lidt det samme, keto, high protein, low carb ect. Sidstenævnte holder dig ret meget i hånden, hvis du er i tvivl om noget som helst. Det vigtigste er at ramme dine kalorier og makro (læs op på det, hvis du ikke ved, hvad der er), fx ved at bruge en tracker som app'en MyFitnessPal.

Dertil 1000mg EPA+DHA fiskeolie, multivitamin (for at være dækket ind, især på Zink, Magnesium ect), og så tager jeg også vitamin B og D.

Ville ikke gå all out i cardio, da 15 min HIIT cardio om ugen vil give dig 80% of the benefit, og det er lidt diminishing returns derefter at dyrke en masse ekstra cardio. Dyrker tilgengæld styrketræning 4-5 gange ugenligt som en hobby.

Drikker desuden en helt masse af det her https://www.youtube.com/watch?v=lkHT02ne8Ks , æblecidereddiken kan købes i Føtex, og har optimeret det med at putte grøn the og citron i også. Samt min daglige post-workout smoothie er 200g frossen spinat/broccoli/grønkål, 50g frossen frugt jordbær/hindbær/blåbær samt en halv citron og en stump ingefær, 2 scoop proteinpulver, 10g BCAA samt 10g af det her http://www.myprotein.dk/sports-nutritio ... 30284.html . Kreatin er lidt optionel, foretrækker at undlade det , når jeg cutter. Altsammen blendet sammen i en forholdvist kraftig blender, foretrækker selv Wilfa, da den kan tage de frosne grøntsager.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun
 
Indlæg: 940
Tilmeldt: tirs 17. dec 2013 02:52
Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Desire » man 10. aug 2015 22:13

Hej mate.

Venlige råd her. Venligt men bestemt ment.

Første problem; du har ikke brug for MIN hjælp til at holde dig motiveret. Stop med at lægge ansvaret fra dig. Det er DIG der skal tabe dig, og DIT ansvar at blive motiveret. Du er nødt til at søge ind i dig selv. Du kan få nok så mange tips omkring det ene og det andet, men det hele starter med DIN motivation og DIT drive. Hvis du på nuværende tidspunkt var top motiveret havde du selv fundet kostplan, og læst samtlige tips at hente på nettet.

Jeg har haft mange venner - primært piger - som har tabt 15-20 kilo, og de har alle fra den ene dag til den anden valgt at lægge deres liv radikalt om. Du kommer ikke sovende til det her. Heller ikke lidt af gangen. Enten går du all in eller os gør du ikke. Det er virkelig den eneste strategi der virker 100%.

--------
Om dig:

Hvad arbejder du specifikt som? Er der ingen måde hvorpå du kan sidde mindre ned?
Hvad laver du når du ikke arbejder? Noget aktivt?
Hvor meget motion dyrker du og prøv at beskriv hvad dit fødevareindtag består af på typiske dage.

---------
Prøver lige at beskrive min egen dagligdagslivstil så du har et nemt billede af, hvad der skal til - det er ikke meget i min verden:

Jeg er hverken sportsatlet eller en pumpet bodybouilder, men jeg lever relativt sundt - og det er let for mig. Først og fremmest så rør jeg sjældent usunde ting. Har man først holdt sig fra sukker i længere tid så er det utrolig nemt, da man (jeg) aldrig tænker på det. Det er ikke et princip. Det er mest af alt da det er dyrt, ikke siger mig super meget, og så til sidst fordi det ikke er sundt. Kan stadig godt drikke en coke i ny og næ.

- Jeg spiser typisk havregryn eller youghurt til morgenmad.
- Som mellemmåltid spiser jeg som regel en banan, en bolle, noget frugt, kakaoskummetmælk og måske nødder og bær.
- Til frokost typisk kylling + ris + grøntsager eller pasta + tun + parmesanost + agurk + olie eller rugbrød med pålæg. Bemærk: ikke forarbejdet pålæg.
- Til eftermiddag diverse snacks (nødder, boller, koldskål..) kan egentlig være hvad som helst.
- Til aftensmad altid hjemmelavet mad. Kunne fx. være spaghetti bolognese eller nogle bøffer med kartofler og grøntsager.
- Spiser også lidt natmad inden jeg går i seng.

Jeg spiser 4-6 måltider om dagen. Jeg drikker massere af vand og drikker derudover juice, mælk og kakaomælk.
Jeg rør i dagligdagen ALDRIG chips, sodavand, færdigretter, is, piskefløde, pomfritter osv.

Derudover går jeg 2-4 gange i fitness om ugen. Når jeg cykler går det altid stærkt. Op ad trapper kan jeg godt finde på at løbe osv.
Jeg har ikke gamet siden jeg flyttede for 6 måneder siden.

Det er ikke så meget en bevidst livsstil for mig. Det er min dagligdag og jeg kan lide at være aktiv. Jeg kan også lide at være attraktiv. Udseende betyder en del når det kommer til piger, og er imo en god motivationsskaber ift. at holde sig pæn.

Nok om mig.. Pointen. Jeg synes ikke min livsstil kræver noget ekstraordinært af mig. Tænker ikke engang over det. Og er sikker på at du kan nå det helt samme. Hvis du får styr på kosten er du allerede 70% i mål. Hvis du lever sundt fra i morgen af, så skal din krop nok også vise dig, at du er sund. Hvis du tilmed træner lidt oveni vil du hurtigt se resultater.

----------------------

Erstat udsund mad med mandler, frugt og bær. Det smager også bedre.
Drop hvidt sukker (sodavand, sødet youghurt osv.). Det er ikke godt for dig, og er afhængighedsskabende. Just quit.
Og drop gaming i så hvidt i omfang det er dig muligt. Gå mere ud i den virkelig verden. Gratis motion og så giver virkelig relationer så langt mere. Gaming er ligesom sukker; det stimulerer vores lystcenter - lidt for godt - og man bliver afhængig af lortet. Men det giver ikke en oprigtig glæde i livet. imo.

Lær at finde din motivation i dig selv og eventuelt en træningspartner. Alt andet er undskyldninger :)
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000
 
Indlæg: 1820
Tilmeldt: fre 21. nov 2014 23:12
Geografisk sted: København

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Neal Caffrey » man 10. aug 2015 22:43

Det eneste.. Lille bitte ting jeg kan se af ting som vil være et problem for mig...
Er gaming.. Jeg sidder for det meste foran computere.. Grunden er for det meste min arbejdstid.

Jeg er først hjemme 16:20 og de fleste dage er planen at tage ned og træne efter.. Så er jeg smadret og sidder gerne med vennerne (som jeg også går i byen med) og spiller eller arbejder på projektor.

------------------------------------

Jeg prøver..

Jeg gamer for det meste.. Lever meget usundt..

- Jeg spiser enten et rundstykke med kødpålæg eller ost om morgenen på arbejde.
- Frokost plejer og være den varme mad fra kantinen. Der er også mulighed for rugbrød med diverse frisk pålæg.
- Mellem måltid, en lille pakke mentos eller noget andet usundt lort.
- Mellem måltid (hjemme), et stykke rugbrød.
- Aftensmad, kød (Kylling/Okse) Kartofler/Kartoffel salat/ Pasta.

Dette er en dag. ^

Gik til fitness og så stoppede jeg pga jeg skulle flytte og har ikke rigtig kommet igang igen.. (3 ugers pause)
Neal Caffrey
Private Johnson
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 20:05

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Desire » man 10. aug 2015 23:09

Nu er det meget at fortolke ud fra meget lidt. Men hele din skrivemåde virker energiforladt. Tydeligt du trænger til at finde motivation.
Men jeg kan ikke understrege nok, at andre ikke kan motivere dig. Du skal finde ud af hvad der motiverer dig. Det kan være et idol, en pige du vil score, at veje dig hver uge eller lignende. Korte mål er altid godt.

Hvis du vil fortsætte med at spille en masse computer går du på kompromis med en aktiv livsstil.
Hvis du spiser forarbejdet pålæg som kødpølse går du på kompromis med en sund livsstil.
Hvis du efter arbejde ikke rør dig går du på kompromis med en aktiv livsstil.
Hvis du spiser mentos og andet sødt slik går du VIRKELIG på kompromis med en sund livsstil.

I min verden er det så lidt du skal rykke dig for at opnå så meget. Er det så slemt at give afkald på nogle af de her ting? Men faktum er at jeg også sidder og skriver det her med energi og overskud. Det fede ved træning er nemlig: Energi ud -> Energi ind. Jo mere du får trænet og jo sundere du spiser, jo mere overskud har du i dagligdagen. De fleste der lægger deres livsstil om begynder pludselig at smile mere, er gladere, lever mere aktivt, bliver mere sociale og får mere fisse.

Simpel truth.

En ide: Du kan jo eventuelt starte en træningslog hvor alle kan læse med. Hvis det kunne fungere som motivation for dig.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000
 
Indlæg: 1820
Tilmeldt: fre 21. nov 2014 23:12
Geografisk sted: København

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Neal Caffrey » man 10. aug 2015 23:29

Hvis du vil fortsætte med at spille en masse computer går du på kompromis med en aktiv livsstil. Gaming kommer jeg til at forsætte med.. Bruger dog tiden 50/50 på projektor og gaming.
Hvis du spiser forarbejdet pålæg som kødpølse går du på kompromis med en sund livsstil. Spiser ikke kødpølse men kødpålæg som ikke er sammen trykket fedt og diverse stoffer. (Rullepølse, skinke osv)
Hvis du efter arbejde ikke rør dig går du på kompromis med en aktiv livsstil. Det er lidt svært at være IT supporter og lave opgaver over tlf og TV... Og så at skulle bevæge sig samtidig.. Kan ikke ændres.
Hvis du spiser mentos og andet sødt slik går du VIRKELIG på kompromis med en sund livsstil. Skal have en bedre morgenmad som holder mig frem til 12:00 eller spise frugt (Bliver nok frugt+ bedre morgenmad.)
Neal Caffrey
Private Johnson
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 20:05

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Desire » man 10. aug 2015 23:46

Du ser problemer og ikke løsninger.
Så længe du finder på argumenter for hvorfor du skal fortsætte som hidtil kommer du ingen vegne buddy. Jeg kender folk der træner fra 22-24. Alt kan lade sig gøre hvis man virkelig vil. Mødre der har job, hus og familie der skal passes, formår at træne røven ud af bukserne.

Og mht. at du vil fortsætte med gaming/projektor. Det er jo en prioritetssag. Så er det tilsyneladende vigtigere for dig end at føre en mere aktiv livsstil med vægttab til følge.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000
 
Indlæg: 1820
Tilmeldt: fre 21. nov 2014 23:12
Geografisk sted: København

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Neal Caffrey » man 10. aug 2015 23:53

Hvis du vil fortsætte med at spille en masse computer går du på kompromis med en aktiv livsstil. Gaming/Projektor kan der ikke ændres på.. Mindre gaming.. Måske.
Hvis du spiser forarbejdet pålæg som kødpølse går du på kompromis med en sund livsstil. Hvad må jeg spise på rugbrød?
Hvis du efter arbejde ikke rør dig går du på kompromis med en aktiv livsstil. Jeg kommer til at træne igen fra onsdag. Man, Ons, Fre.
Hvis du spiser mentos og andet sødt slik går du VIRKELIG på kompromis med en sund livsstil. Skal have en bedre morgenmad som holder mig frem til 12:00 eller spise frugt (Bliver nok frugt+ bedre morgenmad.)
Neal Caffrey
Private Johnson
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 20:05

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Desire » tirs 11. aug 2015 00:00

Forarbejdet pålæg gør dig ikke tyk. Det indeholder bare en masse salt og er som regel fattigt på næring.
Laks, makrel (rå), pølser (ikke tre-stjernet spegepølse fra netto), tunmus, leverpostej m.v. er langt bedre.

Det handler selvfølgelig i bund og grund ikke om hvad du præcis kommer på dit rugbrød. Men derimod at du holder dig fra alt det du bør undgå. Og ikke bare fra tid til anden.. men konsekvent.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000
 
Indlæg: 1820
Tilmeldt: fre 21. nov 2014 23:12
Geografisk sted: København

Re: Jeg er sku småfed.. Og det skal væk.

Indlægaf Musars » tirs 11. aug 2015 00:15

Et lille tip som kan hjælpe overraskende meget. Få dig en aktiv stol, fx en gymnastikbold. Hvis du overvejer hvor meget tid man sidder ned, så gør sådan noget relativt meget om du sidder bomstille, eller om du kan sidde og rokke rundt og lign.

se evt den her dokumentar: http://www.dailymotion.com/video/xz2fwb ... _lifestyle

Ting som små breaks hvor man lige laver noget aktivt fx når der er pause mens man gamer, eller bare når du har siddet og skrevet på noget i et kvarter hjælper meget. Jeg har fx nogle gymnastikringe jeg kan brænde krudt af i lige ved siden af mit skrivebord.

Et andet tip kan være at anskaffe sig et whiteboard og så sørge for at skrive ned hvad du skal nå i løbet af dagen, eller evt en kalender hvor du kan krydse hver dag af hvor du når dit mål om fx at nå i fitness eller whatever.

I bund og grund handler det jo om gode vaner, og i dit tilfælde at bytte disse ud med de dårlige for bestandigt.
Musars
MacDaddy
 
Indlæg: 113
Tilmeldt: man 16. feb 2015 17:49

Næste

Tilbage til Træning og kost!

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster