To break up or not to break up??

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

To break up or not to break up??

Indlægaf AmsterDamned » man 17. aug 2015 12:23

Hey Guys,

Som emnefeltet fortæller, befinder jeg mig pt. i et dilemma:

Efter omkring et års jagt fik jeg omsider gaflet en helt særlig pige - som nu er min kæreste. Uden at kede jer for meget med detaljer omkring kurtiseringsfasen, kan jeg fortælle at det var en udfordrende og spændende proces og at jeg har brugt alt hvad jeg ved om gaming på hende fordi hun er i den grad en keeper.

Nu er vi ca. 6 måneder inde i forholdet, men vi bor dog ikke sammen. Jeg bonder fuldstændig perfekt med hendes familie og veninder. Og den første fase har været helt fantastisk (som det altid er) - masser af kys, kram, crazy sex, hengivenhed og de der klassiske "besættelsestanker". Vi har dog ikke sagt "jeg elsker dig", da jeg ikke 100% har følt det og desuden synes jeg også at ordet hurtigt mister værdi hvis det ikke er ærligt. Jeg er dog ikke i tvivl om at hun er ekstremt vild med mig.

Men indenfor de sidste to uger er jeg begyndt at spørge mig selv jævnligt om jeg egentlig er vild (nok) med min kæreste.
Hun er en god pige; flot, klog, empatisk, ikke jaloux, fantastisk i sengen, ingen skelletter i skabet, vi deler de samme værdier m.m.
Men når jeg kigger/kysser på hende, fanger jeg mig selv i at tænke "hmm, hvor blev den der dejlige, varme følelse i maven af, som var der engang?". Og jeg finder ligeså ofte andre kvinder meget tiltrækkende og jeg kigger mere/flirter mere med andre kvinder end tidligere - dog indenfor "rammerne".
Det skal siges at jeg tidligere har arbejdet som guide og i mange år som bartender + plus gamet on/off i 7 år. Og uden at være arrogant eller smart, så siger pigerne at jeg er en pæn fyr (ikke topmodel) med gode social skills samt et stort netværk i nattelivet=social kapital og herigennem har der været fin adgang til fjas :) (uden at være kæmpe "Don Juan" for jeg har også en del mangler ift. gameskillz)

Simpelt opstillet : Mit hjerte er i tvivl om hvad jeg føler for min pige. Jeg keder mig lidt sammen med hende, er begyndt at finde små fejl ved hende og min pik vil tilbage på markedet og have det sjovt. Men mit intellekt fortæller mig at "en lind strøm af damer fra livet som bartender/guide/gamer har ødelagt mig og jeg har kneppet nok damer. Singlelivet er opreklameret og jeg skal hellere skal holde på hende, fordi at der kan gå virkelig længe førend at jeg finder en som har tilnærmelsesvis samme "pakke" som hende".

Skal jeg "ride stormen af", blive i forholdet og vide at nu er forelskelesfasen overstået og nu kommer kærligheden. Eller er det den klassiske "er man i tvivl, så er man ikke i tvivl" og derfor afvilke forholdet?

Ser frem til jeres feedback :-)

/AmsterDamned
AmsterDamned
Nyklækket

Re: To break up or not to break up??

Indlægaf Gnome » man 17. aug 2015 14:40

Hmm. Svær situation. Hvad med en pause, hvor du kan finde ud af, hvad du vil? Det kan gøre 1 eller 2 ting; 1. At du finder ud af du ikke kan leve uden hende. 2. Du finder ud af du stadig har lyst til at være single, og muligvis prøve lykken andetsteds.

Det lyder lidt til du har mistet gnisten. Men det er meget normalt efter de første 6måneder efter forelskelsen har lagt sig, vil jeg mene. Tag ud og rejs med hende for at genopfriske gnisten?

Ellers er der også åbne forhold. Men det er jeg alt for uerfaren til at kommentere på, så det emne vil jeg overlade til andre :)

Held og lykke!
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Maggiez » man 17. aug 2015 14:54

Du har som Gnome siger sikkert mistet gnisten lidt i forholdet.. prøvede jeg også en del gange i mit tidligere forhold.. slog også op med en pige der havde alt jeg havde brug for men følte bare ikke det var rigtigt.. Vi tog en del snakke om vores forhold inden vi besluttede os at slå op!! Hvilket er en god ide.. bare at snakke om forholdet og hvad man kan gøre anderledes!! ;)
Hvis du vil gøre dig i kast med et åbent forhold anbefaler jeg at læse bogen "the ethical slut" den er virkelig god til at fortælle om den jalousi man kommer igennem etc!!
Det er en lidt svær situation og jeg vil vente med at træffe en beslutning til jeg var helt sikkert!! Snak om forholdet med hende prøv at løs "problemerne" ellers må du jo videre!!! ;)
Held og lykke champ!!
Det er jo heller ikke alle der er skabt til monogame forhold.. regner med at jeg er færdig med det og kun vil polygami nu!! ;)
Hey girls, I was not the man you were looking for, but here I am. Got my charm, my swag and my game!
Hey guys, I will cya soon in the field any day anytime call me and I will be your wingman!
PickUp since 2010..
Brugeravatar
Maggiez
Witch King of Angmar

Geografisk sted: Aalborg (25 years)

Indlægaf jffffi » man 17. aug 2015 15:51

Find ud af, og vær helt ærlig overfor dig selv, om du egentlig er i tvivl eller om du mest bare har lyst til fisse fra en ny pige. 9/10 gange er det nemlig det sidste.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf Kami » tors 20. aug 2015 14:52

Hvis du slog din tå, ville du amputere foden?

Er forholdet kedeligt, så gør det ikke-kedeligt. Som manden er du lederen, som kvinden bliver inspireret af. Du er med til at definere normen. Hvis du ændrer normen, og begynder at tage initiativ til ting der er sjove og spændende - både aktiviteter, alm. fjol i hverdagen, spændende sex - så vil hun ofte følge trop stille og roligt. Kvinder er gode til at omstille sig og spejle sociale normer, kvinder er i højere grad "sociale kamæleoner". Hvis du savner farven rød, så mal væggen, og kamæleonen vil blive rød også. Savner du passion, så arbejd på selv at skabe mere gnist i forholdet, så vil din kæreste gøre det samme.

Konkretiser hvad du savner i forholdet, hvad du tror at du vil få fra andre damer som er med til at lokke dig, og forsøg at implementer det.
Kami

Tilbage til Forhold og kærester