Nice Guys; Hvorfor det aldrig er nice at være nice guy

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Nice Guys; Hvorfor det aldrig er nice at være nice guy

Indlægaf Galwis » ons 3. feb 2016 19:03

Det er heller ikke fordi at jeg ikke siger hvad jeg mener! Nogen gange synes jeg bare at vi fodre vores ego ved at skulle have ret! Og det er i mine øjne en åndssvag konflikt at starte.
Galwis
Private Johnson

Indlægaf Leisure Pirate » ons 3. feb 2016 20:08

Galwis skrev:Jeg må indrømme at jeg føler mig lidt "ramt" her! Især fordi jeg tildels virkelig af definitionen af en Nice guy!

Kamikees indlæg er et eksempel på beta-shaming. Kvinder hader betaer der forsøger at få fisse. En beta skal skamme sig over sin seksualitet.

@Kamikee
Jeg er uenig i din antagelse om at flinke-fyre er flinke udelukkende for at få fisse. Der kan jo være mange grunde til folk er flinke. Jeg vil gætte på at de fleste niceguys er flinke fordi at de har fået af vide af mor at man skal være sød og rar. De har fået at vide at de skal finde sig en kæreste som de kan gifte sig med og få børn med. De skal uddanne sig så de kan blive gode samfundsborgere så de kan brødføde alle dem der ikke kan arbejde: børn, syge, ældre og gravide kvinder. Deres intentioner er egentlig ædle nok, de vil simpelthen gerne gøre det der forventes af dem. Derfor tror jeg at det i langt større grad handler om at de er flinke for dels at få bekræftelse og dels for at fylde det tomrum som ensomheden kan medføre.

Det er derfor morsomt når du tolker det som at flinke drenge er manipulerende og sleske mens dumme svin er ærlige og gode. Dumme svin er vel netop dem der siger at de er tro imens de knepper uden om. Det ville en flink fyr virkelig have det dårligt med.

Nice guys er blevet opdraget med at kvinder er gode og rationelle mennesker. Nice guys antager fejlagtigt at kvinder har lige så respekt for andrer folks grænser som de selv har. De er slet ikke forberedt på at de er manipulerende og grænsesøgende. Hvad en nice guy ikke ved er at for at have respekt hos en kvinde så skal man håndhæve sine grænser for de bliver med garanti testet.

Her er et lille udklip fra bogen "The female brain" som illustrerer det meget godt, inkl. eksempel hvor en nice guy far bliver tooled af hans lille datter. :lol:

fembrain1.JPG
fembrain1.JPG (64.34 KiB) Vist 857 gange

fembrain2.JPG
fembrain2.JPG (89.29 KiB) Vist 857 gange

Den slags manipulation er nice guys slet ikke klædt på til at håndtere. De tror jo kvinder er små englebasser, hah!

Jeg synes virkelig det er et interessant fænomen at kvinder virkelig kan have foragt over for en en fyr hvis han er for flink. Det samme sig ikke gældende hvis en kvinde har svært ved at sætte grænser eller er for flink. Ikke at man har respekt for dem, men man har jo heller ikke decideret foragt.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kami » man 15. feb 2016 08:28

Skønt med lidt mansplaining - beklager, at jeg ikke har set det før nu! :D

Først og fremmest skal du forstå, at jeg foragter alle folk, der gemmer deres fordærvede sjæle fra offentlig skue. Jeg stoler simpelthen ikke på dem, for ingen er nice 100% af tiden.
Det gælder nice guys - og de såkaldte "pæne piger" der lydigt har gået i Flinkeskolen hos deres familie, har passet deres perleplader i børnehaven, lavet lektierne i skolen, som teenagere er de ikke typerne der knalder rundt med gud og hver mand... og hvis de knepper din kæreste i en brandert, var det aldrig nogensinde déres skyld - så er de sagesløse, magtesløse og ofre for deres egne omstændigheder.
Pigerne, der er årsag til at begreber som anti-slut defense og LMR findes. "Det skete bare!" - :roll:

Nå, men mit problem er ikke så meget at de gør de her ting, selvom jeg har en holdning til den type mennesker. Mit problem er, at de selv har et problem med de resultater, de får ud i den anden ende - og ingen selvrefleksion ejer. Det er alle andres skyld hvis de ikke opnår, hvad de fortjener.
Den pæne pige er sammen med det dumme svin, og det er så synd for hende at han ikke behandler hende bedre, øv da for den også. :roll: Ikke fordi hun burde finde sine female balls og skride fra ham første gang han er utro (mig som chodette!), og egentlig bare er needy og åndssvag når hun bliver i det forhold.
Og nice guys bliver simpelthen SNYDT, hver eneste gang en kvinde formaster sig til at kneppe en fyr, der er lidt vild i det. Puha da. Det er fandeme også så synd for dem, at kvinder har sådan nogle besværlige og manipulative hjerner. Mænd kunne jo alllldrig finde på den slags på deres egne testosterons-ramte måder. ;)

For at skære ind til benet, så synes jeg det er helt fair hvis kvinder ikke føler for at "belønne" fyre med sex, fordi de ikke har sparket en kattekilling den dag. Det er hele den der "entitlement" tankegang, jeg forsøger at gøre op med her.
At man som menneske har FORTJENT noget fra andre mennesker nærmest automatisk, på baggrund af det menneske man lige tilfældigvis vågnede op og var den dag.
- Og du skriver endda, at nice guys ikke engang er nice af egen drift, men fordi deres mor sagde det. Så jeg burde kneppe deres mor?

Min fisse og andre kvinders fisser, er ikke små pokaler* der skal fordeles efter en eller anden retfærdig nøgle alt efter, hvor sød og god en fyr er.
Og vi vil have sex med mænd som er sexede. Nice guy vil også hellere have sex med piger som er kønne, fremfor piger der er mindre kønne. Gør det ham til en mindre nice guy? Har mindre kønne kvinder ikke fortjent sex, hvis de ikke sparker kattekillinger?

*hvis man laver en tastefejl på ordet pokal, står der polakker. Det var lidt sjovt. Jeg er super træt.
Kami

Indlægaf Ross » tors 28. apr 2016 16:51

Kami skrev:Skønt med lidt mansplaining

Det er simplethen det dummeste begreb nogensinde, opfundet at en eller andet tosse med så dårlig selvværd at der er andres skyld når man skal forklare dem noget. Fænomenet er godt nok rigtig nok og må gerne kritiseres - men kan vi ikke droppe det der kønsnormative pis? Det er sgu så kedeligt.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » tors 28. apr 2016 22:48

Ross skrev:
Kami skrev:Skønt med lidt mansplaining

Det er simplethen det dummeste begreb nogensinde, opfundet at en eller andet tosse med så dårlig selvværd at der er andres skyld når man skal forklare dem noget. Fænomenet er godt nok rigtig nok og må gerne kritiseres - men kan vi ikke droppe det der kønsnormative pis? Det er sgu så kedeligt.

Mansplaining bruges som begreb også i andre sammenhænge. Eksempelvis er jeg påpasselig, når jeg deltager i debatter om ufrivilligt faderskab, fordi jeg er så priviligeret i denne henseende, at hvis jeg får et barn, er det fordi jeg ønsker det og ikke fordi nogen tager det valg henover hovedet på mig. Og jeg vil nok ikke fuldt ud kunne se alle vinkler på emnet; frygten, hvordan det påvirker én i relationer osv

Selve begrebet handler altså mindre om køn og mere om at calle, når andre "forklarer" ud fra en priviligeret position, hvordan det er at være mindre priviligeret - til dem, som rent faktisk er det.
Når fyre herinde forklarer mig, hvordan det er at være kvinde - og når jeg forklarer hvordan det er at være mand til jer. Eller hvis vi forklarede en brun PUA hvordan det at komme ind på en club selvfølgelig IKKE er et problem... Osv. (Whitesplaining)
Kami

Indlægaf Kaizer » lør 30. apr 2016 18:01

..kunne bedre lide den der med Bieber’s hår, og at han qua sin hvidhedspriviligieblindhed eksotiserer sin fysiske fremtoning igennem kulturel appropriering fra underpriviligerede sorte mennesker og dermed bidrager til en latent hverdagsracisme.. (Til udenforstående, så har manden fået en afro-frisure.)

Hvad skulle vi dog gøre uden alle de progessive leftwingers og social justice warriors? :D
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Desire » lør 30. apr 2016 19:30

hvidhedspriviligieblindhed eksotiserer sin fysiske fremtoning igennem kulturel appropriering fra underpriviligerede sorte mennesker og dermed bidrager til en latent hverdagsracisme

Billede

Woaw... Den her tråd har godt nok mange visninger... Den må figurere højt på google oder something!
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » søn 1. maj 2016 00:23

Jeg holder mest liv i tråden, fordi jeg hygger mig ved tanken om, at den er blandt noget af det første, nye falder over. :D

Billede
Kami

Indlægaf Unnameable » fre 29. sep 2017 00:24

i bunden handler det ikke om nice vs bad men derimod balancer de to, jeg taler for mig selv hvad jeg har fundet ud af, startede tidligt med og være uartig som 13 årig var meget ligeud masse af sex osv en badboy attitude ubevidst for mig den gang , ind til jeg var 25 og mødt en pige jeg blev forelsket i for første gang , og så begyndt jeg at fortryde alle de piger jeg har såret det var den følelse jeg havde og begyndt og blive mere af en nice guy til hun går fra mig og så begynder jeg og spekuler på religion osv liv osv og nu står jeg i midten glem det der med at definer dig give dig ikke et navn du er ikke en person du tror
Unnameable
Gummi Tarzan

Foregående

Tilbage til Generelt om The Game