hvordan ville i reagere på dette?

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Re: hvordan ville i reagere på dette?

Indlægaf Gnome » man 15. feb 2016 16:59

Desire skrev:Minder mig forresten om, at Kami på et tidspunkt gav en fantastisk (og sjov) beskrivelse af stereotyper hos mænd (håndværker vs. akademiker). En af mine største fejltagelser har været, at jeg førhen har haft det mindset, at jeg skulle vinde diskussioner. Sidenhen har jeg indset, at man ikke kan vinde en diskussion.

Det er jo en sofistisk tilgang man har hvis man forsøger at 'vinde' diskussion. Det er den klassiske sofisterne vs Sokrates diskussion. Sofisterne --> Overtale og vinde diskussion. Sokrates --> Forsøger at forstå. Det handler om hvilken tilgang du bruger, som du også har fundet ud af :) Jeg er til tider også mere præget af den sofistiske tilgang, men når det kommer til kvinder så er det ikke det nok ikke det smarteste.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » man 15. feb 2016 19:35

Gnome skrev:når det kommer til kvinder så er det ikke det nok ikke det smarteste.

Når det kommer til relationer, er det ikke det smarteste.

Personligt har jeg så meget selvrespekt, at jeg ikke synes at jeg behøver argumentere ud fra moral, etik, almengørelse ("hvad alle andre gør") osv., for at blive hørt i mit forhold - med mindre vi har en politisk diskussion eller lignende.
"Fordi det gør mig ked af det" bør altid være det "vindende" argument - og "diskussionen" derfra bør handle om, hvorfor og hvordan. Ikke om hvorvidt man "har lov til" eller "ret til" sine følelser, fordi fuck you and fuck your horses - ingen fortæller mig, hvad jeg skal føle hvornår, andre end mig selv. Og sådan håber jeg for folk, at de også selv har det, for ellers må de begynde at tænke højere om sig selv. I dag, helst.
Kami

Indlægaf Tommy F » lør 20. feb 2016 20:12

Kami:

Tak for uddybning :) Jeg er ikke helt uenig i det du siger angående følelser ctr. logik, mht. diskussioner. Jeg har dog lidt svært ved at forstå, hvad det relaterer sig til, at han skal tage argumentet med det samme eller vente.

Det var ikke den væsentligste pointe i det jeg skrev, men det kan godt være en udmærket taktik bare at ignorere reglen, når den anden selv overtræder den - og forudsat at man ikke selv ønsker den. Så hvis hun brokker sig, kan man tage det op.

Et udmærket argument vil så være, at man følte, at reglen var bortfaldet når hun ikke selv efterlevede den. Hvis hun så insisterer på at bevare den, må man jo så sige, at man synes det er krænkende/irriterende eller whatever at hun ikke selv gør noget for det - i den forbindelse kan man så yderligere indskyde, at man selv føler det er en irriterende regel - og at man selv alene gjorde det for at være sød ved hende, men at man ikke føler det er fair, at hun så ikke efterlever den. Jeg ser ikke at det har noget at gøre med logik ctr. følelser diskussionen... da det jo netop også handler om hans følelser.

Jeg synes iøvrigt ikke, at jeg helt kan genkende det der med at kvinder altid vinder diskussioner i forhold, men jeg tror der er mange forhold hvor pigen - hvis hun er lækker - har det psykiske overtag, og derfor kan gennemtrumfe sine spilleregler, og endda regler som kun fyren skal overholde. Jeg ser dog ikke, at dette har noget med logik ctr. følelser at gøre... men mere at fyren har en svagere forhandlingsstyrke i forholdet. Jeg tænker, at det nok er det du mener.
Tommy F
Seargeant O'Hara

Indlægaf Kami » lør 20. feb 2016 23:27

Hm, ja og nej.

For de første er det mega AFC at leve med en regel i forholdet, man ikke gider. Og vente indtil pigen fucker op, med at sige fra. Dels skal man have lov til, inden for rimelighedens grænser, at dumme sig uden at aftaler bortfalder af den grund (jeg kalder det 'den menneskelige faktor'). Dels skal man gøre op med sig selv, hvad problemet er: Er det, at hun ikke honorerer aftalen ... Eller er det, at aftalen i sig selv er irriterende, og det derfor er ekstra provokerende når hun ikke selv overholder den?
Er det førstnævnte, kan man godt give hende line med henvisning til den menneskelige faktor. Men er det sidstnævnte, bør man tage det op med det samme. Reglen er nederen i social kontekst, man synes selv den er dum, og hun kan heller ikke selv imødekomme den.

Første og sidste argument er logiske argumenter, der kan komme i spil hvis relevant. Men hvis pigen siger, at hun fuckede op ved en fejl (dvs. henviser til den menneskelige faktor) og at hun har brug for trygheden ved reglen (som trumf over for det første argument om sociale kontekster), så kan du vælge enten at sige direkte eller indirekte: Fuck dine følelser, de er ligegyldige - og så er du jo bare en dum nar.
Du kan også, som nævnt, selv tale ud fra dine følelser - og hun kan ikke trumfe dem, for dine følelser er som de er, uanset hvad.

Man bør derfor 1) stoppe med AFC opførsel og straks sige nej til dumme regler, der sætter alle parter i situationer hvor deres brøde kun er at svigte den dumme regel, ikke manglende loyalitet for kæresten eller forholdet. 2) Argumentere ud fra ens følelser fremfor logik, da logiske argumenter dels ikke vægter lige så tungt hos piger som følelsesmæssige, dels er mere retvisende. Man kan sagtens argumentere logisk FOR alskens omklamrende regler, det gør psykos hele tiden. Men hvis DU føler, at reglen begrænser DIG og du føler dig som en skod ven og overvåget osv., så kan hun jo ikke bare sige "Sådan er det ikke", for hun bestemmer ikke over hvad du føler.
Reglen fungerer jo måske fint for andre, men den fungerer ikke her, fordi DU ikke føler den fungerer. Og dét argument bør være tungtvejende. Hvad du føler, bør være et mere vægtigt argument end alskens logiske.
Kami

Foregående

Tilbage til Forhold og kærester