Simpel morgentræning?

Styrketræning, løb, dans, yoga, kampsport, bodybuilding. Og mad uhmmm! Bacooooon!

Redaktør: Glow

Simpel morgentræning?

Indlægaf Fame » tors 25. feb 2016 15:26

Er der nogen, som har et godt og simpelt norgentræningsprogram, som kan laves på stuegulvet, uden hjælpemidler, og tager ca. 10-15?

Bare for at buffe bryst, arme, skuldre og sixpack

Tænkt til daglig træning.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Re: Simpel morgentræning?

Indlægaf Gnome » tors 25. feb 2016 16:44

Jeg træner derhjemme - hele kroppen. Tænker at træne de kropsdele, du nævner er godt som start, men hvis du gør det længere tid, så vil jeg bestemt ikke negligere dine andre dele. Du kommer til at se helt forkert ud ;)

Billede

Anyway, her er hvad jeg gør når jeg træner hjemme, på de kropsdele du spurgte til.

Pushups (obviously), find din max rep range. Hvor mange pushups kan du tag? Lad os sige 25. Så skal du, for at vokse, gå ud over det. Det jeg gør er 25 første set (klarer den rimelig nemt). 45 sek. pause --> andet set. Jeg kæmper lidt mere, holder pauser i pushupposition, UDEN at lade knæ røre jorden. 25 igen. 45 sek. Pause --> Tredje set. Ligesådan. Om at par uger, når du er vant til dette, så hæv din rep range til 30, eller lav decline pushups.
Jeg kombinerer også med 15 diamond pushups x3, lige efter. Rammer triceps og øvre bryst mere end normale pushups.

For mave, lav crunches eller planke. Sørg for at du har kontrol over bevægelsen. Kvalitet er altid bedre end kvantitet. Husk mind-muscle connection. Tænk på de muskler du bruger. Føl dem. Jeg laver 25x4. Hvis du vil have sixpack, er det vigtigste dog din kost. Fedt der dækker maven? Ligegyldigt med crunches.

Til biceps bliver du nok nød til at investere i et set dumb bells. Jeg kan anbefale Nordic Fitness, de leverer til døren indenfor 1-2 dage. Når du er derinde, så køb en pull-up par for 200 ish kr. Så er du også dækket på ryg. Laver selv. Bicep curls 10x3. Isolated curls med albue på inderlår 6x3, også 3x10 hammer curls. Alt sammen så kontrolleret jeg kan.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Beefsquatch » tors 25. feb 2016 19:57

Gnome skrev:Jeg kombinerer også med 15 diamond pushups x3

Anede ikke hvad en diamond pushup var, men googlede det, og min første tanke var at det hvertfald ikke skulle forestille en diamant... :twisted:
Hvorfor være sur, tvær og kedelig, når man kan have det sjovt?
Brugeravatar
Beefsquatch
MacDaddy

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf jffffi » tors 25. feb 2016 20:49

3x10 Pushup med bred håndstand
3x10 Pistols på hvert ben
3x10 Pushup med smal håndstand
3x10 Pike pushups (med tiden håndstand pushups op ad væg)
3x25 BW squats
3x1 mins planke

Slut af med 2 sæt divebomber pushups indtil du ikke kan mere.

Hvis du indkøber sådan en pullupbar der let kan monteres og fjernes i en dørkam (Amazon) så er du ret godt kørende.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf Abully » fre 26. feb 2016 20:06

Og ellers kan du lave liggende pullups hvis du har et solidt bord
Abully
Nyklækket

Indlægaf Qbitz » tirs 1. mar 2016 09:43

Jeg ville tage en af de her om dagen, træn tre dage, en dags hvile, og så den næste :)

Billede
"Try not. Do or do not. There is no try" -Yoda
Brugeravatar
Qbitz
Konge af Burma

Indlægaf Glow » tirs 1. mar 2016 10:47

overvej kettle belt. Stærk resultat-effort relation. 20 min 3-5 gange om ugen og du er home safe med en praksis der giver gode resultater og imo et flot look på det du gerne vil udvikle. dog vigtigt at lære teknikken og kræver lidt instruktion. Men der er noget rigtig fedt ved mand-rå stål komboen.
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Lucard » tirs 1. mar 2016 12:14

Alt hvad der er skrevet indtil videre ser rigtig fint ud. Alle de ovennævnte programmer vil give fine resultater. Men hvis det var så nemt at få lavet de her programmer ville alle jo gøre det. Og det gør alle ikke.

Hvis jeg stod i din situation ville jeg starte meget, meget simpelt. F.eks. sige, at mandag, onsdag og fredag SKAL jeg nå at tage 50 armbøjninger før arbejde. Med alle de pauser du har brug for. Måske 20, 20, 10. Eller måske starte endnu lavere. Bare et eller andet antal du SKAL nå. Og så gøre det, måske 2 gange om ugen? Måske 3? Mandag, onsdag og fredag?

Det er overskueligt. Og du kan altid nå at lave en håndfuld armbøjninger. Også når du skal ud af døren om 5 minutter.

Det vigtige er at få gjort det til en vane. Så kan du altid tilføje andre øvelser. Jeg er også stor fan af kettlebells. Men et simpelt minimum, der bare skal laves hver eneste uge er meget vigtigere end et kompliceret program du kører sur i om 2-3 uger når motivationen begynder at dale.

Billede
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf vUlpeS » lør 27. maj 2017 10:34

Jeg ville lige slå et slaw for yoga. Det er relativt nyt for mig, men jeg må sige, at jeg er overrasket over, hvor meget det egentlig giver både på kraft- og smidighedsfronten.
Jeg vil påstå, at jeg var i rimeligt god form før jeg begyndte, men jeg får alligevel sved på panden af at stå i de forbistrede stillinger. Og så er der jo maaaajndfulness i det tillige :)

Jeg krydrer med noget pilates for min ryg, og så løfter jeg lidt på min sten samt laver nogle squats, calf raises, crunches og back extensions for at adressere mine problemområder.
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Geografisk sted: Lænestol

Tilbage til Træning og kost!