Alkoholfri og social??

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Alkoholfri og social??

Indlægaf kcid » man 4. apr 2016 23:54

En af de priser jeg synes man betaler ved at være meget social og have et aktivt gå-ud-liv er et relativt højt indtag af alkohol. Ikke nødvendigvis hver gang, men det bliver hurtigt til en øl her og et glas vin der osv. Jeg kunne godt tænke mig at tage en pause fra alkohol, men spørgsmålene melder sig straks. Hvad laver man med sine venner som man plejer at drikke en øl med, hvad inviterer man piger ud på, når man plejer at drikke et glas vin osv.

Så komme selv påvirkningen. En ting er selv at måtte undvære det. Det kan jeg så i princippet leve med. Men tanken om at de mennesker man hænger ud med eller de tøser man normalt inviterer på en glas vin eller drink slet ikke bliver ramt af det stemningsløft som alkohol ofte bidrager med, er jeg ikke så vild med.

Så nogle gode råd til hvordan man selv kan fortsætte med at have det pisse sjovt og samtidig fortsætte med at have et meget socialt liv.

Og lad nu være med at VILLE misforstå denne tråd som at jeg ikke laver andet med folk end at drikke osv. Det er off topic. Emnet er... ja, det er beskrevet godt nok :roll:
kcid
MacDaddy

Re: Alkoholfri og social??

Indlægaf Kaizer » man 4. apr 2016 23:57

I kunne jo gå i Kirke sammen om søndagen?
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf jffffi » tirs 5. apr 2016 11:20

Der findes jo både alkoholfri øl og vin, så er det da vist løst.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf Gnome » tirs 5. apr 2016 14:36

For mig personligt, som kun praktiserer nightgame, har alkoholfrie byture været et sticking point, som jeg næsten er overkommet. Jeg indtager typisk 1-3 genstande på en aften i byen, og det er fordi jeg godt kan lide smagen. Måden jeg overkom 'afhængigheden' af alkohol for at være social, var kort sagt at finde ud af hvordan jeg trigger mit 'state'. Når jeg først er i state, så kan jeg frit åbne sets, være social og gøre hvad det passer mig. Jeg bruger typisk den første del af aften på at være socialt akavet (med vilje), da det nedbryder alle sociale barriere for mig. Jeg kan finde på at sige hej til en pige og bare kigge på hende for at gøre det mest muligt akavet, eller lave mit 'awkward shy wave' til en random. De første 3 gange er de sværeste, efter det så plejer aften at forløbe relativt nemt, og jeg behøver derfor ikke alkohol som støtteben. Jeg bestiller ligeledes en vand i baren og spørger efter noget lime, så det smager lidt bedre og tilmed ligner en drink. I state og med noget i hånden føles det ligesom at have drukket, selvom jeg ikke er påvirket på nogen måde.

Noget du kommer til at møde er folk der synes det er mærkeligt, at du ikke drikker. Mit respons til dem er typisk ærlighed. --> "Jeg øver mig i at være social uden påvirkning af alkohol". Hvis folk siger det er kedeligt, at du ikke drikker, så spørg dem om du virker kedelig. Typisk hvis du har været social og udadvendt i interaktionen, så trækker folk deres kommentar tilbage. Se det evt. som en øvelse i at få en stærk frame. "Ja, jeg drikker ikke. Og hvad så? Du er den mærkelige, som behøver et støtteben for at kunne være social." etc..
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaizer » tirs 5. apr 2016 15:36

Plejer at sige: "Jeg drikker ikke, jeg bliver så liderlig, når jeg er fuld" ;-)
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Desire » tirs 5. apr 2016 18:01

Kaizer skrev:Plejer at sige: "Jeg drikker ikke, jeg bliver så liderlig, når jeg er fuld" ;-)

Nemlig ja :twisted:
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Gnome » ons 6. apr 2016 12:47

http://www.rsdnation.com/madison/blog/h ... ng-infield

Omkring 7ish minutter snakker han om emnet i denne tråd. 12.40 nævner han faktisk det samme som mig, socialt momentum (det jeg ville kalde state).
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf chrisjv » tors 26. maj 2016 04:31

Ik disrespekt alkohol, hvis du disrespekter alkohol får du et kedeligt liv.

Jeg har nok haft de klammeste og sejeste lays på bunden af en flaske jack d.

Jeg vil sige du skal drikke noget mere istedet for mindre, du vil ikke fortryde det. Mange af de mest populære mennesker i historien var altid fulde. Svaret findes på bunden af flasken.

Self er det kun cool at drik hvis man har råd til det.. siger vel sig selv.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Thebond » lør 10. dec 2016 17:05

chrisjv skrev:Ik disrespekt alkohol, hvis du disrespekter alkohol får du et kedeligt liv.

Jeg har nok haft de klammeste og sejeste lays på bunden af en flaske jack d.

Jeg vil sige du skal drikke noget mere istedet for mindre, du vil ikke fortryde det. Mange af de mest populære mennesker i historien var altid fulde. Svaret findes på bunden af flasken.

Self er det kun cool at drik hvis man har råd til det.. siger vel sig selv.

100% bullshit. Ved du hvad der er sjovt for mig når jeg går i byen, når jeg ikke drikker?

-Det er fordi jeg har det nemmere med at approache, da jeg kan bedre replace/håndtere mine thoughts.
-Jeg danser meget bedre.
-Jeg er min true identitet.
-Og så er der ikke risiko for at jeg ender i en seng med en, hvor jeg ikke ved hvad der skete :shock:
-Jeg tager bilen med til byen

Jeg er så træt af fyre der drikker en del, og danser som lort på danse scenen for eksempel og rammer ind i folk.
Jeg er så træt af fyre der drikker råber skriger osv osv.

Og til thread opener: Alkoholfri og social, sagtens go for it! Det kan lade sig gøre nemt.

Du er 100% dig selv, og så er det også sundere!

chrisjv, i stedet for at give 300 kr for jack daniels hvergang, for at stikke din pik op i fisse, kan du blodt købe denne lille dejlige hjælper, master at håndetere dine thoughts, og så slipper du for sprutten og får lays gratis:
https://www.amazon.co.uk/Mind-Over-Mood ... +Over+Mood
“It is very difficult also to sacrifice one's suffering. A man will renounce any pleasures you like but he will not give up his suffering.”

Billede
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Liberalt sted

Indlægaf Kaizer » lør 10. dec 2016 17:56

Tak for link! den er føjet til listen
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun