Parforhold og tanker

Kærester, fuckbuddies, haremmer, åbne forhold.

Parforhold og tanker

Indlægaf Lazylion » fre 20. maj 2016 13:05

Jeg fandt for noget tid siden nogle af mine gamle tgo posts, bla. dem der omhandler parforhold, og jeg tænkte at jeg ville dele nogle af de ting her, da jeg stadigvæk mener at de er relevante.

Jeg sad og skrev til en klient på i dag omkring parforhold og tænkte at jeg ville dele nogle af mine tanker med folk her på facebook. Det er ret basalt, og måske er det indlysende og måske ikke. Der for har jeg kaldt overskriften parforhold 101.

Det f'rste handler om hvad det er for nogle grundlæggende faktorer der styrer ens parforhold, nemlig;

1) Hvad får jeg ud af forholdet = Jeg vil have/jeg kræver (fordi jeg finder det jeg har i forvejen - mig selv - utilstrækkeligt)

2) Hvad kan jeg give til min partner/ bidrage med = Jeg kræver ikke noget mere, jeg giver. Jeg ved jeg har nok i mig selv og at jeg er okay som jeg er. Min søgen efter fuldendelse igennem min partner er stopet.

Hvilken en af dem vil du helst være i? Svaret er indlysende, men prøv evt. og skriv nogle tanker ned omkring det, og find ud af hvad det er for nogle overbevisninger/beliefs der ligger til grund for dit tidligere eller nuværende forhold og forsøg at find ud af om de hører til den ene eller den anden overbevisning.

Husk at den måde du vælger at se på dit parforhold på er en afgørende faktor for hvordan det går.

Et par eksempler: Hvis du ser det som værende en kamp, jamen så vil du søge efter kampe der bekræfter din overbevisning

Hvis du mener du har RET til at skabe drama, og holder fast på din ret, jamen så bliver der drama (med mindre den anden forstår det og lader være med at give grobund for det)

Dit parforhold starter og slutter ved dig, det er dig der er ansvarlig for dig selv.

mvh

LL
There is no sense in me that I am god's gift to women, or that if a woman does not accept what I have to offer, well then, it's her loss. For it's my loss too - I really liked her! No, none of that "I am the prize" nonsense. - Zan Perrion
Lazylion
MacDaddy

Geografisk sted: Horsens/Århus

Re: Parforhold og tanker

Indlægaf chrisjv » tors 26. maj 2016 04:13

Mine forældre skændes hverdag. Da jeg var barn.. og nu mener jeg hver dag. Normalt 2-3 gange om dagen.

Dette har gjort så JEG ikke kan have et fast forhold, fordi blot 1 skænderi og pigen er ude af mit liv. Det har også gjort så jeg ikke kan binde mig. Dette er ikke noget JEG kan ændre. Men gode kvaliteter og ha, hvis man bare vil kneppe mange forskellige.

Det er forskellen på en rigtig psykolog også en lomme psykolog som alle på dette forum er.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Tilbage til Forhold og kærester