Hvor vigtigt er billeder på Tinder? - Eksperiment

Scoring med elektronisk grej

Re: Hvor vigtigt er billeder på Tinder? - Eksperiment

Indlægaf Kaizer » fre 3. jun 2016 13:29

Du kunne også ofre de 39-58 kr om måneden, som 'Plus' koster, og dermed få noget mere empirisk grundlag. Er vel peanuts i forhold til, hvad du har ofret på at få taget billederne, så hvorfor ikke gå all out?
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf camari » fre 3. jun 2016 14:23

Kaizer skrev:Du kunne også ofre de 39-58 kr om måneden, som 'Plus' koster, og dermed få noget mere empirisk grundlag. Er vel peanuts i forhold til, hvad du har ofret på at få taget billederne, så hvorfor ikke gå all out?

Hvad får man ud af tinder plus? Skift af lokation kan du gøre med en GPS app der kan fake din location, unlimited likes er ikke meget værd da du bliver downranket hvis du bare spamswiper til højre konstant, no ads - jeg har ikke set reklamer i tinder i et par måneder efterhånden. Undo og flere super likes kan godt være lidt værd. Uden at vide det kan det selvfølgelig godt være at plus brugere rankes lidt højere.

Mht. indsamling af data, kan du med tinder-flame (eller mitmproxy tricket nævnt før), se hvor mange der liker din profil uden du liker dem og rangere billederne efter det.

Men måske er det bare mig der er nærig :lol:
Brugeravatar
camari
Private Johnson

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaizer » fre 3. jun 2016 16:05

Tænkte at du kunne like flere piger, du var interesseret i, og få flere likes igen frem for at have den der begrænsning på. Men hvis det med downrank passer, kan jeg da godt forstå det. Faktisk researchede jeg på det nu, og lader til at folk generelt oplever at få færre matches med Plus.
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Franko » man 6. jun 2016 12:30

Små 15 matches indtil videre. Fokus har ligget lidt andre steder i forhold til hovedopgave og daily life. Har skrevet til 7 ud af disse 15 matches, 3 har ikke svaret, 3 bliver der skrevet frem og tilbage med og den sidste var jeg på date med i går med K-close.

Se det mere som en udfordring om, at du kan gøre det endnu bedre ;)

Haha, du har fat i noget ;) Jeg lover at det bliver målet næste gang, når jeg lige har fundet ud af hvordan og hvad fungere.

Du kunne også ofre de 39-58 kr om måneden, som 'Plus' koster, og dermed få noget mere empirisk grundlag. Er vel peanuts i forhold til, hvad du har ofret på at få taget billederne, så hvorfor ikke gå all out?

Ganske udmærket argument, men jeg er ligesom Camari en smule nærig i forhold til at betale for noget, som jeg kan bruge gratis. Til gengæld vidste jeg ikke at man kunne skifte sin lokation, hvilket jeg helt sikkert skal have kigget på - jeg bor et godt stykke fra nærmeste storby (Odense), og skal op på 45 km radius for at finde profiler derinde fra, hvor et skift af lokation nok kunne opfange dem der søger lokalt, hvilket ikke ville komme bag på mig hvis der var mange der gjorde.
Jeg forstod ellers på Camari's indlæg, at plusprofiler måske blev ranket højere, men du har undersøgt at der sker modsatte?
Franko
Fætter kanin

Indlægaf Desire » man 6. jun 2016 13:33

Det ville jo være et tåbeligt forretningsgrundlag at ranke members dårligere - think about it. Det er 100% ikke tilfældet og ren lommefilosofi.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kaizer » man 6. jun 2016 14:01

Tilgengæld giver det god mening at booste nyoprettede medlemmer (som ofte også ikke betalende) så de får blod på tanden efter mere, og ender med at købe plus. Især hvis man kan få dem til at købe en længere aftale, som er billigere pr måned. Derefter kan Tinder jo være lidt ligeglad med disse ældre 'plus'-brugere, til fordel for nye potentielle brugere. Så husk at slet og genopret din Tinder-profil indimellem, dvs. en gang om måneden eller sådan noget, vil jeg tro.

PS det er meget hyggeligt by med udsigt til sundet osv., men hvad, 20-30.000 indbyggere? Og hvordan er de tusinde sammensat, i forhold til universitetsbyerne? det er på ingen måde befordrende, og måske et mere grundlæggende problem i forhold til Tinder og livsudfoldelsesmuligheder generelt. Det er jo ikke lige et sted at være et ungt menneske. Men handler selvfølgelig om prioriteringer.
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf camari » man 6. jun 2016 19:27

Kaizer skrev:Tilgengæld giver det god mening at booste nyoprettede medlemmer (som ofte også ikke betalende) så de får blod på tanden efter mere, og ender med at købe plus. Især hvis man kan få dem til at købe en længere aftale, som er billigere pr måned. Derefter kan Tinder jo være lidt ligeglad med disse ældre 'plus'-brugere, til fordel for nye potentielle brugere. Så husk at slet og genopret din Tinder-profil indimellem, dvs. en gang om måneden eller sådan noget, vil jeg tro.

Jeps, det giver god mening og virker også til at være tilfældet de gange jeg har slettet profilen og været væk fra tinder i et stykke tid, for derefter at oprette en ny.

Mht. deres interne score algoritme er der lidt læsestof her: https://www.fastcompany.com/3054871/wha ... ing-system
Brugeravatar
camari
Private Johnson

Indlægaf Franko » tirs 7. jun 2016 11:35

Jeps, det giver god mening og virker også til at være tilfældet de gange jeg har slettet profilen og været væk fra tinder i et stykke tid, for derefter at oprette en ny.

Det er faktisk rimelig interessant. Jeg gad godt at vide hvor hurtigt at man bliver kategoriseret?

Jeg prøvede i går at skifte min lokation til Odense, hvilket har resulteret i 8 yderligere matches. Nu kan jeg godt se, at det begynder at blive lidt svært at finde rundt i :P
Franko
Fætter kanin

Indlægaf Franko » fre 10. jun 2016 20:19

Jeg er nu oppe på 32 matches og har 6 aktive samtaler kørende - der har dog ikke været mange matches de sidste par dage, så jeg har prøvet at rykke lidt rundt på billederne.

Overvejer også at finde på en ny profiltekst, men det bliver lige efter eksamen på mandag.
Franko
Fætter kanin

Indlægaf kosteskaft » søn 28. aug 2016 12:15

Kunne være interessant med en update. Umiddelbart har det jo ikke den forventede effekt.
kosteskaft
Fætter kanin

ForegåendeNæste

Tilbage til Tinder, Online dating, SMS, phonegame