AMOG's og kuren imod dem

Åbnere, rutiner, gambits.

AMOG's og kuren imod dem

Indlægaf Franko » tirs 9. aug 2016 16:17

Efter at være blevet single, har jeg nu været mere i byen i de sidste 5 måneder, end jeg har været de sidste 5 år i mit parforhold. Dette har været fedt og fyldt med sjove oplevelser, men det er også gået op for mig, at AMOG's faktisk eksistere. Det er især de aggressive typer, som kan formå at ødelægge ens aften - medmindre man vender deres attitude 180 grader og nærmest bliver venner med dem - Det handler om game, og jeg synes efterhånden at disse AMOG's er lettere at game end kvinder.

Der er især 2 redskaber som jeg har fulgt råd fra. Den ene er bogen af Dale Carnegie: How to Win Friends and Influence People - Ejer du ikke allerede denne bog, så køb den, den er absolut guld værd. Nøgleemnerne som jeg gør brug af fra bogen er, at folk er interesseret i dem selv og har behov for at blive værdsat/føle sig vigtige. Derudover har det også hjulpet mig, at rose min modstander, uanset hans handling - Truer han dig ud fra en hvis grund? Ros hvorfor han gør det, giv ham value, fortæl ham at du ikke har en chance og ikke har lyst til at ligge på jorden og bløde, eller hvad du nu mener er passende (Personligt har jeg intet imod at lower mit value overfor en AMOG, eftersom min value alligevel stiger ved kvinderne, når de ser at jeg er leader of men). Som det sidste og nok også det vigtigste, så er det vigtigt hvorvidt du skal give dem opmærksomhed eller ej - Står han truende ved siden af dig eller i et hjørne og ned stirre dig = Ingen opmærksomhed, det er det han søger, men han eksistere ikke i din verden. Er han derimod henne og have fat i din skjorte eller er der åbnet kontakt, giv ham alt din opmærksomhed, alt andet ved være en undskyldning for ham, til at "sætte dig på plads".

Derudover fandt jeg denne video med RSD Max og RSD Tyler inspirerende:
https://www.youtube.com/watch?v=BtWdPY2PHvw

Her er mit nøgle emne at oversprøjte deres ansigter med positive energier, nu hvor at de kommer med deres negative - Jeg har endnu ikke set en Alpha-male med truende adfærd, som har vidst hvad han skulle stille op, i forhold til alt den positive energi der pludselig rammer ham, nu hvor han havde forventet negativ energi.

Oplevelse 1:
Mit første møde med en AMOG. Jeg står oppe ved baren med 2 venner, med rig plads omkring os. AMOG kommer op til baren og giver min ven et skulderstød, for at få plads i det lille rum der er i mellem os. Han siger egentlig ikke noget til os, men jeg kan mærke irritationen i mig og giver derfor mig selv den challenge, at skaffe en undskyldning til min ven.

Mig: Tag det nu roligt min ven (Jeg vidste med det samme, at dette var det forkerte ordvalg, ingen kan lide at få af vide, at de skal slappe af)
AMOG: Hvad mener du med det (Sagt truende og med et aggressivt blik), har du et problem?
Mig: Nåårh, nej nej! Jeg så dig bare gi den gas ude på dansegulvet, hvis du skal have energi til hele aftenen, må du falde lidt ned med de vilde moves!
AMOG: (Overrasket blik) Virkelig? Sådan danser jeg altid i byen!
Mig: Det er satme også godt til dig! Jeg kunne se at tøserne er vilde med det, dit beast!
AMOG: Haha, tak skal du have, jeg prøvede at score hende derover (Peger)
Mig: Hun er da også noget af et catch - hvordan går det med det?
AMOG: Bla bla bla
AMOG: Bla bla bla
Mig: Sweet, det har du jo styr på min ven! (Highfive) Du gav forresten min ven et skulderstød lige før, kan du ikke lige give ham en undskyldning, så vi alle kan have en fest?
AMOG vender sig om og undskylder til min ven.

Oplevelse 2:
Står på en bar og flirter med en Louise, ved siden af os er der 2 gutter ude på dansegulvet, virkelig Randerstyper, selv i deres dansestil. Pludselig tager den ene fat i min arm og tager mig ud for at danse med ham, mens den anden snakker med Louise. Jeg smiler, viser ham et par dårlige moves, peger på ham og siger "Hvad så wingman", hvorefter vi begge griner. Jeg går tilbage til Louise, som mister alt interesse for fyren der ville snakke med hende, men han tager det med et smil. Pludselig står der en tredje gut ved siden af mig, bred og tatoveret i en rød tank-top, jeg ignorere ham og snakker videre, det kan jo være han gerne vil være en del af samtalen.

AMOG: Jeg synes du skal tage og skride.
Mig: Undskyld hvad?
AMOG: Hun er ikke interesseret i dig, så skrid.
Mig: Jo jo, hun skal bare varmes op først (Giver ham et "jeg har styr på det"albue i brystet, meget meget mildt)
AMOG: Skub til mig igen, og se hvad der sker.
Mig: Skub?
AMOG: Du skal ikke røre mig, gør det igen, jeg ber dig, og se hvad der sker!
Mig: Det har jeg da virkelig ikke lyst til, når du siger det på den måde..
AMOG: Kan du så ikke bare skride?!
Mig: Jo, men jeg forstår ikke hvad jeg har gjort, eller hvorfor du er så aggressiv overfor mig - vil du i det mindste ikke blot fortælle mig, hvad jeg har gjort dig?
AMOG: Hvis ikke du skrider, så bliver det værst for dig selv (Louise var gået på dette tidspunkt)
Mig: Okay, jeg skrider, men helt ærligt, jeg er sikker på du er en pisse flink fyr, selvom jeg har trådt dig over tæerne - Jeg vil virkelig gerne vide, hvad jeg har gjort og så går jeg.
AMOG: Min ven står og taler med en pige, og så kommer en fyr som dig hen og skubber ham væk, det er ikke okay.
Mig: Nå for fanden! Er han din ven? Ham snakkede jeg da ellers med, han virker faktisk mega flink!
AMOG: Prøv at hør, fyren har dårlig selvtillid og lige kommet ud af et langt forhold, når så endelig han nosser sig sammen og snakker med en ny dame, så kommer du og jager ham væk.
Mig: Det er jeg da virkelig ked af at hører (Sagt så oprigtigt jeg nu kunne), men han var da en del af samtalen, jeg havde bare snakket med hende et stykke tid - men jeg kan da se han allerede er godt i gang igen (Peger på hans kammerat, der står og snakker med en helt ny pige).
AMOG: Nårh.. Okay.. Det vidste jeg ikke..
Mig: Det var altså ikke for at skræmme ham væk eller forværre hans situation, skal vi ikke gå ud og winge ham i stedet?
AMOG: Snakker om alt muligt omkring hans ven, hvordan han bliver sur og opføre sig alpha når andre træder på hans venner - Jeg giver ham forståelse, samt siger hvor fedt det er at han er der for hans venner, samt hvor god en ven han er.
AMOG: Ved du hvad Franko, du er faktisk en virkelig god fyr, jeg er virkelig ked af at jeg kom med den attitude.
Mig: Det skal du ikke være min ven, jeg synes faktisk kun det er fedt at du er der for dine venner, selvom du selvfølgelig skræmte mig lidt.
AMOG: Det er simpelthen ikke ok, kom, jeg giver sgu en drink (Går op til baren, hvor han giver en dobbelt whiskey/cola samt 3 shots til os hver, vi snakker lidt om hvad han laver, åbenbart mælkekatoner og er hooligan i hans fritid)
AMOG: Jeg er simpelthen stadig så ked af min opførelse, hvis du har brug for noget, så siger du altså også bare til - jeg kan også skaffe dig noget MDMA hvis det er (Skulle vidst være en form for heroin eller essensen af det).
Mig: Hey, alt er altså helt fint imellem os, jeg skal lige over og snakke med min ven, men vil du ikke hilse "kammerat" og give ham en highfive fra mig?
AMOG: Helt sikkert Franko, endnu engang undskyld (Fyren kom over flere gange i løbet af aftenen og gav highfives, shots, samt tilbød underlige piller, som jeg dog ikke var interesseret i).

Jeg var ikke interesseret i at få tæsk, jeg var heller ikke interesseret i ham som ven, men jeg fik opfyldt et mål om at neutralisere ham, hvoraf jeg fik en kæmpe sejre følelse, samt en del shots, selvom sidste nævnte ikke var målet. Dette er i mine øjne et kæmpe bevis på, hvor meget magt at især kommunikation og forståelse har, men egentlig også game, eftersom det vel egentlig er essensen af kommunikation.
Franko
Fætter kanin

Re: AMOG's og kuren imod dem

Indlægaf Kaizer » tirs 9. aug 2016 17:15

Som regel kan alt det her undgås ved at finde nogle bedre steder at gå i byen.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Franko » tirs 9. aug 2016 17:31

Kaizer skrev:Som regel kan alt det her undgås ved at finde nogle bedre steder at gå i byen.

Der er jeg både enig og uenig, AMOG's findes overalt, men nogle steder er de mere udbredte end andre :)
Franko
Fætter kanin

Indlægaf Happytalk » ons 10. aug 2016 10:11

Fyre i byen er ligesom kegler på en cykelbane. Bare cykel udenom dem. Så længe de ikke står i vejen for dine scoringer behøver du ikke håndtere dem.

Hvis du ligger an på en pige, som en anden fyr også ligger an på: Hvis han begynder at blive voldig overfor dig, foran hende, mister han selv værdi. Det er laaangt de fleste fyre godt klar over og derfor giver det dig utrolig meget Space at operere i. Ken dog grænsen ;-) Hvis han bliver aggressiv er det med at komme væk hurtigt.

Men generelt: Bare "cykel" udenom alle de type fyre, de er ikke tiden værd.

Hvis du styre logistikken, hvor folk sidder og den slags, så kan du tit fucke settet op for langt de fleste fyre og vende det til din fordel, så du sidder ved siden af hende og han ikke har mulighed for at snakke direkte med hende.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Fame » ons 10. aug 2016 14:37

Jeg plejer som regel at intimidere dem - virker dog ikke for, og på, alle.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Desire » ons 10. aug 2016 23:40

Yes fedt håndteret og lige efter bogen. Det er lækkert at se, hvordan man kan vende folk omkring ved at vise opmærksomhed, forståelse og at rose dem.

Men! Du kan hurtigt bruge meget af din bytur på den slags fyre, hvis du ikke lærer at cykle udenom, som Happytalk forklarer det.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Hebi » tors 11. aug 2016 09:13

Super gode input. Da jeg først begyndte at gå i byen kom jeg op og slås med disse typer konstant. Efterhånden undgik jeg dem, og brugte (uden kendskab til det tekniske aspekt) også AMOG'ING med stor succes.
Hebi
Seargeant O'Hara

Indlægaf Kami » fre 12. aug 2016 12:40

AMOGs skyder 9/10 gange sig selv i foden, hvis der er damer i nærheden. I forvejen kan den gennemsnitlige fyr være voldelig og klam over for den gennemsnitlige kvinde - vi ved godt, underbevidst i hvert fald, at vi er det fysisk underlegne køn.
Fyre, som udviser aggressiv adfærd på den måde, er utilregnelige. Og de eneste piger, som tiltrækkes af det, er sådan nogle crazy Betina-typer.

Bare styr uden om dem, som Happytalk forklarer - de er sjældent en trussel mod dit game, tværimod kan pigerne omkring dem finde på at lave en "RED MIG!"-manøvre væk fra dem, og direkte over i dine arme.
Kami

Indlægaf Gnome » fre 12. aug 2016 13:18

Du skal bare pege på ham og sige "Det ham u' på den bå' dér!". Så løber de skrigende væk. Det virker hver gang!

Joke aside, synes du håndterer det fint. Min erfaring er, at et roligt smil med dyb øjenkontakt kan redde det meste.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Happytalk » fre 12. aug 2016 19:40

tværimod kan pigerne omkring dem finde på at lave en "RED MIG!"-manøvre væk fra dem, og direkte over i dine arme.

Åhhh ja.. Den har jeg vundet meget på!!!
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Næste

Tilbage til Teknikker og taktikker