Er der nogen der kan anbefale et seriøst mindfulness-kursus?

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Er der nogen der kan anbefale et seriøst mindfulness-kursus?

Indlægaf Kaizen » søn 14. aug 2016 17:48

...i København?

Mindfulness er ikke et beskyttet varemærke, så gud og hver mand kan slå sig op som coach.

Jeg kan se at der er nogle rimelig billige FOF-kurser (500-900 kr): http://www.fof.dk/kbh/Kursusoversigt/bo ... indfulness

Men der er også nogle MBSR-folk der mener, at de er de eneste der kan lave rigtig mindfulness, og de vil have 5000 for et 8-ugers begynderkursus http://mindfullife.dk/mindfulness-kursus/8-ugers-mbsr/

Så nogen erfaringer?
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Re: Er der nogen der kan anbefale et seriøst mindfulness-kur

Indlægaf Dreamz » tirs 20. sep 2016 20:37

næh, ikke på egen krop, men jeg kender ikke nogen der har forstand på selvudvikling, coaching eller andet, som har fortalt mig, de har været til noget godt mindfulness halløj. som med coaches... der er mange lorte forløb derude. beware.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf James Collin » ons 21. sep 2016 22:55

Har oftest svært ved at se forskellen på meditation og mindfulness eller er det bare meditation på nye flasker? Har lidt svært ved at adskille teknikkerne og fidussen?

For det ene, slapper du af og ikke tænker på noget og det andet slapper du af og ikke tænker på noget?

Hvorvidt om man kalde det meditation eller mindfulness, sidder i kreds og holder i hånd eller kalder det meditations stilling, kan jeg ikke helt gøre mig klog på?
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf ThiagoSilva » ons 9. nov 2016 01:37

Mindfulness er en mere konkret og bestemt beskrivelse af hvordan du kan opnå en meditativ eller zen tilstand - sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Jeg interesserer mig meget for forskellige former for meditation, men nogen præcis og universel formel findes nok ikke, da det er meget afhængig af den enkelte person.

Dog vil jeg anbefale alle, at læse bogen Nuets Kraft af Eckhart Tolle, så i kan blive inspireret til at kontrollere jeres opmærksomhed og lærer at bringe jer selv i en meditativ tilstand. Netop dette, har aldrig før været mere aktuelt i kraft af både de sociale medier og den FOMO der hører med til.
ThiagoSilva
Fætter kanin

Indlægaf Happytalk » ons 9. nov 2016 13:48

Start til klatring, så lære du helt automatisk at være i nuet :p

Stop being a hippie :D
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf ThiagoSilva » ons 9. nov 2016 22:14

Klatring virker også fint for mig, til at skabe zen. Men som jeg ser det, er det meget forskelligt, hvad der fungerer for folk. Samtidig vil jeg mene, at man gerne skulle kunne hårdtere flere metoder.

Så hippie eller ej, alle har gavn af det
ThiagoSilva
Fætter kanin

Indlægaf Kaizen » tors 10. nov 2016 21:29

Jeg synes Echard Tolle er bindegal - bevares, han har nogle interessante pointer, fordi han er røget helt ud i ekstremerne, men grundlæggende synes jeg ikke hans "det gælder om at slukke helt for sine følelser" giver nogen som helst mening for mig - han havde nogle fuldstændig fucked up følelser, der var totalt ulidelige, mens jeg faktisk gerne vil være bedre til at mærke mine følelser.

Ja, mindfulness er vel til en vis grad gammel meditation på nye flasker, men jeg synes det virker som om der er en klar tendens om at traditionel meditation handler om at tømme sindet for at sidde og koncentrere sig om sin vejrtrækning, hvor mindfulness handler mere om at opleve (og føle) verden omkring sig... dvs. den ene handler om at lukke verden ude og forsvinde som individ, mens den anden handler om at lukke verden ind og blive til som individ.

Derfor synes jeg mindfulness lyder mest interessant og relevant for mig.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Happytalk » tors 10. nov 2016 22:00

Ja, mindfulness er vel til en vis grad gammel meditation på nye flasker, men jeg synes det virker som om der er en klar tendens om at traditionel meditation handler om at tømme sindet for at sidde og koncentrere sig om sin vejrtrækning, hvor mindfulness handler mere om at opleve (og føle) verden omkring sig... dvs. den ene handler om at lukke verden ude og forsvinde som individ, mens den anden handler om at lukke verden ind og blive til som individ.

:o wow! Kanon beskrivelse.Tak!
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf ThiagoSilva » tors 10. nov 2016 23:36

Kaizen skrev:Jeg synes Echard Tolle er bindegal - bevares, han har nogle interessante pointer, fordi han er røget helt ud i ekstremerne, men grundlæggende synes jeg ikke hans "det gælder om at slukke helt for sine følelser" giver nogen som helst mening for mig - han havde nogle fuldstændig fucked up følelser, der var totalt ulidelige, mens jeg faktisk gerne vil være bedre til at mærke mine følelser.

Tolle tilskynder ikke, at du skal distancere dig fra dine følelser snarere tvært imod. Han vil jo netop påstå, at der kan skelnes mellem tankerne og de dybere følelser, som er forbundet med det at være nærværende. Tolle beskriver teknikker, hvor du kan hæve dig over din tankestrøm og lære at fokusere på bestemte ting som foregår i nuet. Dette kan eksempelvis gøres ved enten at iagttage dine tanker eller begrænse dem og dermed, komme bedre i kontakt med dine følelser.
ThiagoSilva
Fætter kanin

Indlægaf chrisjv » tirs 15. nov 2016 08:12

Min mor gik engang og whinede over hun skulle spare penge, hun gik dog til mindfulness som kostede 400 kr per gang.

Jeg sagde til hende "Hvad med du starter med at lade hver med at betale 400 kr for at sidde ned" hun stoppede en uge efter.

Meditation gir dig ikke en form for ro eller spirtualitet hvis du tror det. Det er fundamentalt et scam hvor du betaler for at sidde ned og lytte til musik og trække vejret, din åbenbaring er når du opdager det er et scam.

Jeg er selv forretningsmand jeg er selvstændig, jeg sælger bedre omtale for firmaer, jeg har mange kunder fra mindfullness og andet gøgl.

Jeg brugte 4 år på at få styr på "innergame" fordi jeg havde arbejdet med outergame i næsten 10 år. Hvad gav innergame mig. Jeg mistede alt fordi jeg ikke sad og lavede andet end at meditere. Du har 1 liv brug tiden fornuftig og hvis det betyder du vil sidde ned og sige mærkelige lyde og betale for det.. fred være med det.

Uppaluri Gopala Krishnamurti (9 July 1918 – 22 March 2007), known as U. G. Krishnamurti, was an Indian man who questioned enlightenment. Although many considered him an "enlightened" person, Krishnamurti often referred to his state of being as the "natural state". He claimed that the demand for enlightenment was the only thing standing in the way of enlightenment itself, if enlightenment existed at all.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Næste

Tilbage til Innergame